۰
plusresetminus
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸

گریز اپل از بحران و عرضه گوشی هوشمند 4 دلاری

ایتنا- Error 53 که بر اثر تعمیر کلید Home آیفون 6 و 6s توسط تعمیرکاران غیر مجاز به وجود آمده، گوشی‌های اپل را کاملا غیر قابل استفاده می‌کرد.
گریز اپل از بحران و عرضه گوشی هوشمند 4 دلاری


در حالی روزهای آخر سال ۹۴ سپری می‌شود که فصل اول سال ۲۰۱۶ نیز رو به پایان است برگزاری نمایشگاه نزدیک است و همه شرکت‌ها خود را برای حضور در آن آماده می‌کنند، این روزها بازار شایعات و اینکه چه محصولاتی قرار است در این نمایشگاه معرفی شود داغ است.


از سوی دیگر شرکت‌هایی که قصد حضور در این نمایشگاه را ندارد تلاش می‌کنند تا پیش از برگزاری این رویداد بزرگ در صنعت موبایل، محصولات پر سر و صدایی را معرفی و راهی بازار کنند.

در طول یکی دو روز گذشته اخبار زیادی در زمینه عرضه و رونمایی و اتفاقاتی که در حوزه موبایل دنیا افتاده که در این گزارش به آنها می‌پردازیم.

گره از مشکل کاربران آیفون باز شد

در طول هفته گذشته اخباری در زمینه بروز مشکلی به نام Error53 در گوشی‌های آيفون منتشر شد که کارشناسان آن را به عنوان یک باگ تاریخی در عرضه آیفون‌های اپل می‌دانند و این موضوع باعث بروز نگرانی‌هایی برای کاربران شد چراکه مشکل پیش آمده حکایت از غیرکاربردی شدن آیفون داشت.

این موضوع مدیران رده‌بالای اپل را در مظان اتهام قرار داده بود و حاکی از آن بود که اپل قصدا چنین باگی را در گوشی‌هایش قرار داده تا کاربران نتوانند از آن بهره برده و مجبور به خرید گوشی جدیدی شوند! حتی دادگاهی در کالیفرنیا اپل را محکوم به پرداخت غرامت 5 میلیون دلاری کرد. اما ظاهرا مدیران اپل بی‌کار ننشسته‌اند و تدبیری برای این مشکل اندیشیدند.

Error 53 که بر اثر تعمیر کلید Home آیفون 6 و 6s توسط تعمیرکاران غیر مجاز به وجود آمده، گوشی‌های اپل را کاملا غیر قابل استفاده می‌کرد.

پس از اینکه این پیام روی گوشی‌های آیفون نمایش داده می‌شد، هیچ راهی برای برگرداندن تلفن به حالت عادی یا حتی دسترسی به اطلاعات آن وجود نداشت.

از آنجا که این خطا بر اثر تعمیر دستگاه توسط تعمیرکاران غیر مجاز به وجود می‌آمد، اپل هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن قبول نمی‌کرد و حتی دستگاه دیگر شامل گارانتی هم نمی‌شد.

بر این اساس اپل اعلام کرده که با انتشار نسخه iOS 9.2.1 این مشکل را برطرف کرده و کارایی را به تلفن‌های از کارافتاده باز خواهد گرداند.

اپل یک بروزرسانی نرم‌افزاری منتشر کرده که به مشتریانی که با این پیام خطا مواجه شده‌اند اجازه می‌دهد تا دستگاه‌شان را با استفاده از نرم‌افزار آیتیونز برای مک و ویندوز به حالت عادی برگردانند.

اپل همچنین بابت بروز این مشکل از کاربران عذرخواهی و اعلام کرده که این فرآیند تنها برای آزمایش دستگاه در کارخانه طراحی شده بود و قرار نبوده تا کاربران را تحت تاثیر قرار بدهد.

بر این اساس حتی مشتریانی که برای جایگزین کردن دستگاه خارج از گارانتی خود مبلغی پرداخت کرده‌اند، می‌توانند برای بازپرداخت هزینه با AppleCare تماس بگیرند.

آیفون 4 اینچی با تراشه A9X عرضه می‌شود
سرانجام بعد از مدت‌ها انتشار اخبار و شایعات درباره آیفون 4 اینچی، اپل تصمیم گرفته روز 25 اسفند از گوشی جدید خود به نام iPhone 5se رونمایی کند.

ظاهرا این گوشی از قابلیت‌هایی همچون تراشه NFC و Live Photo و نیز فناوری لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر گفته می‌شود که اپل در این گوشی از تراشه A9X استفاده کرده که در حال حاضر روی آیپد پرو قرار گرفته است.

فروش 3 میلیون گوشی تایزنی

یکی از اخبار داغی که در طول یکی دو روز گذشته منتشر شد، مربوط به فروش 3 میلیون دستگاه گوشی تایزنی توسط سامسونگ در سال 2015 بود. گزارش‌ها حاکی است که 900 هزار دستگاه از این تعداد در سه ماه آخر سال 2015 به فروش رسیده‌اند.

به این ترتیب زمان زیادی باقی نمانده تا تایزن رسما به چهارمین سیستم‌عامل دنیا تبدیل شود و بعد از ویندزفون و البته بالاتر از سیستم‌عامل بلک‌بری قرار گیرد.

گزارش‌ها حاکی است آمار فروش گوشی‌های تایزنی در طول سه ماهه آخر سال حدود 1/1 درصد از کل فروش گوشی‌های سامسونگ را شامل می‌شود.

گوشی 4 دلاری در هند تولید و عرضه شد

شرکت Ringing Bells گوشی هوشمندی عرضه کرده که از آن با عنوان مقرون به صرفه‌ترین گوشی هوشمند هندی یاد می‌شود.

این گوشی هوشمند که Freedom 251 نام دارد، با قیمت 4 دلار عرضه شده است.
این گوشی به پردازنده 4 هسته‌ای 1/3 گیگاهرتزی و نمایشگر 4 اینچی با کیفیت qHD IPS، حافظه داخلی 8 گیگابایتی که قابلیت ارتقا با کارت حافظه خارجی 32 گیگابایتی را دارد و یک گیگابایت رم مجهز شده است.

دوربین 3/2 مگاپیکسلی در قسمت پشت دستگاه و دوربین 0/3 مگاپیکسلی نیز در جلوی آن تعبیه شده است.

این گوشی از اندروید 5.1 پشتیبانی می‌کند و دارای باتری 1450 میلی‌آمپر ساعتی است.

گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر مفهومی ساخته شد
نمونه مفهومی از یک گوشی هوشمند با نام Reflex ساخته شده که دارای صفحه نمایش 6 اینچی ساخت شرکت ال.جی با وضوح 1280×720 پیکسل است. در ساخت این صفحه نمایش از فناوری FOLED استفاده شده است.

این گوشی که از نسخه 4/4 سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد، دارای قابلیت‌های جالبی برای استفاده از توانایی خم شدن صفحه نمایش است.

مثلا با خم کردن سمت راست صفحه نمایش، می‌توانید اخبار آنلاین را مرور کنید، قابلیتی که شبیه ورق خوردن برگه‌های کاغذ است.

بازخوردها یا فیدبک‌های لمسی نیز به گونه‌ای عمل می‌کنند که در هنگام کار با این گوشی، احساس واقعی بودن بیشتری داشته باشد.

آیفون ۷ از فاصله ۵ متری شارژ می شود
براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، استارت آپ Energous برای ارائه فناوری WattUp با اپل همکاری جدیدی آغاز کرده است.

با استفاده از این فناوری کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون قادر خواهند بود گوشی خود را از فاصله 5 متری منبع تغذیه به صورت بی‌سیم شارژ کنند.
این قابلیت از طریق قرار گرفتن تراشه‌ای درون گوشی هوشمند محقق می‌شود.

گوشی هوشمندی با سیستم‌عامل اوبونتو عرضه می‌شود
کمپانی میزو از گوشی هوشمند جدیدش با نام Meizu PRO 5 Ubuntu Edition رونمایی کرد که مبتنی بر سیستم‌عامل اوبونتو است.

گوشی میزو PRO 5 Ubuntu Edition از پردازنده اکسینوس 7420 به همراه 3 گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایت بهره می‌برد.

دوربین اصلی این گوشی 21 مگاپیکسل و دوربین سلفی آن 5 مکاپیکسل است که در کنار صفحه نمایش 5/7 اینچی AMOLED، گوشی PRO 5 با سیستم‌عامل اوبونتو به یکی از قوی‌ترین گوشی‌های بازار بدل می‌کند.

منبع : فناوران اطلاعات
کد مطلب: 41348
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام