عضو هیات مدیره مخابرات: قبول نداریم سرعت اینترنتمان پایین است
ایتنا- شرکت مخابرات روند توسعهاش متوقف نشده و برجام میتواند بستری فراهم آورد که ما کارهای خودرا با هزینه کمتر انجام دهیم.
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات درباره علت سرعت پایین اینترنت این شرکت تاکید کرد که به اصل این سوال از نظر کارشناسی اعتقادی نداشته و قبول ندارد سرعت اینترنت مخابرات کمتر از شرکتهای دیگر است زیرا این موضوع به این بستگی دارد که مشترک چه سرویسی را با چه حجم و پهنایباندی گرفته است.
به گزارش ایتنا از ایسنا، امروز بعد از مراسم نمادین آغاز معاملات که در ساختمان حافظ برگزار شد، معاونت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و معاونت مالی این شرکت در نشست خبری حاضر شدند.
روح الله حسینی مقدم در ابتدای این نشست گفت: در سال ۱۳۸۷ که سهام شرکت مخابرات ایران در بورس عرضه شد تابوی بزرگی شکسته شد. آن عرضه یکی از عرضههای موفق در آن زمان بود.
او ادامه داد: بعد از پروسه خصوصی شدن، وضعیت گزارشگری این شرکت هم بهبود پیدا کرد به طوری که در سالهای اولیه عرضه شاید ۲۵ درصد گزارشگری شرکت مخابرات قابل استناد بود ولی در حال حاضر این رقم به ۷۰ درصد رسیده است. هرچند که این رقم با نرمهای شرکتهای بزرگ فاصله دارد ولی باعث امیدواری است. شرکتهای دیگر بهجای اینترنت یک مگ، ۱۶مگ ارائه میکنند بابک تراکمه - عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی در اینباره که چرا سرعت اینترنت مخابرات نسبت به دیگر شرکتهای رقیب پایینتر است گفت: ما قبول نداریم که سرعتمان کمتر است. این موضوع بستگی به این دارد که مشترک چه سرویسی را با چه حجم و پهنانیباندی گرفته است. من به اصل این سوال از نظر کارشناسی اعتقادی ندارم. احتمال دارد که شما از شرکتی اینترنت یک مگ گرفته باشید و آن شرکت به شما سرعت ۱۶ مگ داده باشد، این که رقابت محسوب نمیشود!
وی در پاسخ به اینکه لازمه پاسخ شما این است که یا شرکتهای دیگر ارزانفروشی کنند و یا شما گرانفروشی کنید. آیا این طور است؟ اظهار کرد: خیر اصلا بحث گران دادن نیست. سقف سرعت برداشته خواهد شد. یعنی همان سرعت با همان کیفیت ارائه خواهد شد و روش محاسبه به سمت حجمی که مشتری مصرف میکند خواهد رفت. لذا در این حوزه بعد از این فضای رقابتی کمتری حس میشود و همه میتوانیم روی یک اشل مشخص سرویس دهیم.
آماده ارائه اطلاعاتمان به شورای رقابت هستیم تراکمه در پاسخ به سوالی درباره ثبات مدیریت در مخابرات ایران گفت: تفاهم همگانی در این مورد وجود دارد. تفاهمهای خوبی با سهام دار عمده و دولت انجام شده، آنها حمایت خوبی از تیم مدیریتی انجام دادند.
این عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوالی درباره افزایش حق اتصال تلفن ثابت تصریح کرد: قیمت حق اتصال از ۵۸ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته که این ۲۰۰ هزار تومان نسبت به هزینههایی که ما پیشبینی کرده بودیم فاصله فاحشی دارد، به طوری که یک پنجم مبلغی که ما هزینه خواهیم داشت تصویب شده است.
او ادامه داد: البته قرار است که از این ۲۰۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان نقد و ۱۰۰ هزار تومان را به صورت اقساط وصول کنیم. ما برای هر خط که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است با احتساب ۲۰۰ هزار تومان یارانه نزدیک به یک میلیون تومان پرداخت میکنیم که این مبلغ از جاهای دیگر شرکت مخابرات تامین میشود. لذا شورای رقابت لازم است به این موضوع ورود کند. ما آماده هستیم که اطلاعات این بخش را در صورت نیاز و تقاضای شورای رقابت در اختیار آنها بگذاریم. هرچند که مرجع تصویب تعرفهها کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور است.
اجرای برجام هزینههایمان را پایین آورد تراکمه با بیان اینکه به 14 FCP شرکت مجوز داده شد، افزود: ما رقابت با این ۱۴ شرکت را خوشایند میدانیم و آنها برای ما زیانی تولید نمیکنند. آنها اندازه بازار ما را بیشتر خواهند کرد. ما انتظار داریم که این بازار سه برابر شود. اگر در حال حاضر اندازه بازار را ۲۵ هزار میلیارد تومان فرض کنیم، این بازار قابلیت این را دارد که تا ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
او درباره سوالی مربوط به برنامههای مخابرات ایران در دوره پسابرجام گفت: شرکت مخابرات روند توسعهاش متوقف نشده و برجام میتواند بستری فراهم آورد که ما کارهای خودرا با هزینه کمتر انجام دهیم.
عضو هیاتمدیره شرکت مخابرات ایران درباره عرضه سهام این شرکت در بورس گفت: عرضه سهام شرکت مخابرات در بورس بر اساس دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی شدن اصل ۴۴ بود. ما برای این کار روند سخت و سنگینی را پشت سر گذاشتیم تا صورتهای مالیمان شفاف شود. امروز نزدیک به ۶۸ میلیون مشترک همراه اول، ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت و ۵ میلیون مشترک ADSL داریم.
تراکمه ادامه داد: در سال ۱۳۸۶ ما هیچ مشترک ADSL نداشتیم ولی امروز ۵ میلیون مشترک داریم. سرمایهگذاری که در مخابرات ایران از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۴ انجام شده نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان است. این بستر باعث شد که روی نسلهای مختلف موبایل سرمایهگذاری بزرگی صورت بگیرد و این روند ادامه خواهد داشت.
کمال بیگدلی - معاونت مالی شرکت مخابرات ایران - نیز در ادامه این نشست در مورد سود این شرکت گفت: تعرفههایی که ابلاغ شده روی پیشبینی DPS سال ۱۳۹۵ تاثیر خواهد داشت. همکاران ما در حال بررسی مقدار سود شرکت در سال ۱۳۹۵ هستند.
وی افزود: حاشیه سود بر مبنای بودجه سال ۱۳۹۵ اعلام شده و حدود ۱۸.۷ درصد است. ما با ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد، ۲۹۰۰ میلیارد تومان سود پیشبینی کردهایم. همچنین سرمایه شرکت از ۴۵۸۰ میلیارد تومان به ۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان در حال افزایش است همچنین سهامداران در حال استفاده از حق تقدم هستند که ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۵ مهلت آن است.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایا افزایش سرمایه تداوم دارد؟ گفت: بله، سهامداران عمده معتقدند روند افزایش سرمایه روند درستی است و ما امسال هم افزایش سرمایه خواهیم داشت.
اگر ایرادی متوجه خودتون میدونستید که اینطور از دنیا عقب نمیموندید. اینترنت فوق العاده گرون و بی کیفیت ارائه میدید و با یک فرمول موذیانه حجم مصرفی رو هم چند برابر حساب میکنید و کلی هم منت میزارید سر مردم.
دوست گرامی
شماکه ادعا میکنید چند برابر مصرفتون از حجمتون کم میشه در واقع دارین تهمت دزدی به یه شرکت میزنید و مطمینا هیچگونه مدرکی هم ندارین فقط از روی کم اطلاعی خود اظهار نظر میکنید مطمینا نظارت بر شرکتهای ارایه دهنده اینترنت اینطوری که شما تصور میکنید نیست و اگر حتی یک کیلوبایت از حق مردم توسط شرکتها ضایع میشد مسیولین ذی ربط برخورد میکردند
پس لطفا بیخود و بیجهت نه سواد خودتون رو زیر سوال ببرید نه اعتبار یه شرکت
دوست گرامی، کارمند محترم مخابرات که در مقام دفاع از شرکت مطبوعتون بر اومدی و ادعا میکنی که روتون نظارت هست در حالی که نیست و مشکلی تو کارتون نیست در حالی که هست. بنده در حوزه کامپیوتر و اینترنت سوادم از اکثر قریب به اتفاق کارمندان مخابرات بیشتر نباشه کمتر هم نیست. این ادعا که مخابرات شیوه ای غیر عادی برای محاسبه حجم مصرفی به کار میگیره اتفاقا توسط کاربران حرفه ای تر مطرح شده نه کاربران معمولی. کاربران معمولی رو به راحتی میتونید با گفتن این که ویندوزت آپدیت میشه و کامپیوترت ویروسی شده و کسی از اینترنتت استفاده میکنه و این جور حرفای تکراری به راحتی گول زد و "شرشون" رو کم کرد. اما یک کاربر حرفه ای که خوب بلده چطور تمام این موارد مورد ادعا رو کنترل و بررسی کنه و راهشونو سد کنه و ترافیکشو با برنامه های مخصوص کنترل کنه ظرف مدت کوتاهی میفهمه کاسه ای زیر نیمکاسه مخابرات هست.