۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۴

اعتراف «زوکربرگ» به اشتباه بزرگ خود

ایتنا - مارک زوکربرگ خودش را ملامت می‌کند که چرا استارتاپ Oculus VR را خریداری کرده است.
اعتراف «زوکربرگ» به اشتباه بزرگ خود


این، فقط انسان‌های معمولی نیستند که اشتباه می‌کنند و گاه نابغه‌ها و موفق‌ترین مردم جهان نیز ممکن است در انتخاب‌های خود راه نادرست را پیش بگیرند. این، اتفاقی است که برای «مارک زوکربرگ» مالک یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی یعنی فیس‌بوک افتاده است.


به گزارش ایتنا از ایران‌آنلاین، وی این روزها خودش را ملامت می‌کند که چرا استارتاپ Oculus VR را خریداری کرده است در حالی که می‌توانست خودش چنین شرکتی را با بهایی بسیار پایین‌تر بنا کند. زوکربرگ می‌گوید: بسیاری اوقات ما برای خرید یا تأسیس شرکت‌ها بر سر دوراهی قرار می‌گیریم و باید بهترین تصمیم را بگیریم ولی به نظرم خرید استارتاپی برای واقعیت مجازی با بهای ۲میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴، اصلاً کار درستی نبود و می‌توان آن را یک اشتباه محض یا حتی احمقانه خواند چرا که با هزینه‌ای کمتر، می‌توانستم چنین شرکتی را تأسیس کنم.

وی ادامه داد: به هرحال تیم کمپانی Oculus VR بسیار بااستعداد هستند و من از همکاری با آنها بسیار خوشحالم ولی کار خود را اشتباه می‌دانم شاید بهتر بود شرکت را تأسیس کرده و از همین افراد مستعد یا جوانان توانمند دیگر بهره می‌گرفتم و مطمئناً هزینه کمتری می‌پرداختم. به عنوان مدیرعامل یک شرکت، وظیفه خود می‌دانم که بهترین تصمیم را بگیرم ولی در این زمینه موفقیت چندانی نداشتم.

سامسونگ با Gear VR headset یکی از شرکای اصلی Oculus محسوب می‌شود و زوکربرگ هرچند از خرید این کمپانی رضایت ندارد ولی موفقیت آن را در آینده تضمین کرده است.زوکربرگ آرزوهای دور و درازی برای آینده در سر دارد و بتازگی آزمایشگاه R+D Lab را افتتاح کرده است که در قالب آن بر Aquila پهپاد غول پیکری که قرار است با کمک انرژی خورشیدی اینترنت را به دوردست‌ترین نقاط جهان برساند تحقیق کند.

منبع: ایران
کد مطلب: 44864
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام