۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷
دبیر انجمن ICT روستایی کشور:

۳ هزار دفتر ICT روستایی تعطیل شده‌اند

درآمد نیمی از دفاتر روستایی کمتر از قانون کار است
ایتنا- دبیر انجمن ICT روستایی کشور با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار دفتر تعطیل شده‌اند، گفت: با تفاهم تازه مخابرات و پست بانک ۳۵ تا ۷۵ درصد از کارمزد ماهیانه خدمات بانکی دفاتر بابت ساختمان و ۲۰ درصد بابت وثیقه نقدی کسر می‌شود.


اکبر آسیایی زاده از شرایط جدید دفاتر ICT روستایی انتقاد کرد و گفت: با دو دستورالعمل اخیر مخابرات و پست‌بانک برای کسر کارمزد از خدمات بانکی دفاتر روند تعطیلی این دفاتر تسریع خواهد شد.

به گزارش ایتنا از فارس، وی گفت: حفظ فرهنگ، اقتصاد و امنیت کشور در گروه حفظ روستاهاست و حفظ روستا با حفظ انگیزه حضور در روستا محقق می‌شود.

دبیر انجمن ICT روستایی کشور با بیان اینکه ساختن این انگیزه صرفا با احداث سالن و زمین چمن ورزشی، روشنایی معابر، طرح هادی و فضای سبز تامین نمی شود، گفت: یک روستایی در هفته حداقل دو تا سه بار باید برای نیازهای خود در ارگان‌های دولتی یا بخش خصوصی به شهر مراجعه کند که منجر به ایجاد ترافیک، خطرات احتمالی، هدر رفت زمان و سوخت می‌شود و از رو بهترین راهکار ورود خدمات دستگاه‌های دولتی به نقاط کوچکتر و کوتاه‌ترین گزینه دفتر خدمات ICT روستایی است.

وی گفت: دفاتر ICT روستایی به عنوان پنجره خدمات دولت با سرمایه ۱۸۰ میلیارد تومانی از سال ۸۳ در راستای توسعه روستایی و کاهش مهاجرت روستاییان با متولی گری وزارت ارتباطات و مجری گری شرکت مخابرات ایران ایجاد شدند و تا پایان برنامه چهارم توسعه این دفاتر به ۱۰ هزار دفتر روستایی رسید و در سال ۹۲ مقرر شد تمامی وزارتخانه‌ها خدمات خود را در این دفاتر ارائه کنند. همچنین در ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه ردیف اعتباری برای این دفاتر دیده شده و مقرر شده تعداد دفاتر به ۱۶ هزار دفتر افزایش یابد.

دبیر انجمن ICT روستایی کشور افزود: اما این تحولات با خصوصی شدن شرکت مخابرات و کمرنگ شدن تولی گری وزارت ارتباطات کند شد.

وی با انتقاد از عدم حمایت از دفاتر گفت: بیش از ۵۰ درصد دفاتر، درآمدی کمتر از درآمد مصوب شده اداره کار دارند و ۹۰ درصد دفاتر قادر به پرداخت بیمه پرسنل دفتر نیستند.

آسیایی زاده همچنین با انتقاد از دستورالعمل کسر وثیقه نقدی از کارمزد دفاتر، گفت: شرکت مخابرات و پست بانک حدود یک ماه قبل تفاهم نامه ای امضا کرده‌اند که به وسیله آن بابت ساختمانی که در اختیار دفاتر ICT روستایی گذاشته شده بین ۳۵ تا ۷۵ درصد از کارمزد ماهیانه خدمات بانکی این دفاتر کسر و به حساب شرکت مخابرات استان‌ها واریز شود؛ همچنین ده روز پیش نیز بخشنامه‌ای توسط پست بانک صادر شد که ۲۰ درصد از کارمزد ماهیانه این دفاتر بابت وثیقه نقدی کسر شود.

دبیر انجمن ICT روستایی کشور با اشاره به تعطیلی حدود ۳۰۰۰ دفتر ICT روستایی، گفت: دو بخشنامه اخیر روند تعطیلی دفاتر را تسریع خواهد کرد.

وی همچنین از پیگیری مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها برای جذب خدمات دولتی برای دفاتر ICT روستایی قدردانی کرد.
کد مطلب: 45444
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام