۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۹

مرورهای جعلی در آمازون

ایتنا –مرورهای جعلی آنچنان در آمازون تبدیل به امری معمول شده که این شرکت چاره‌ای جز در پیش گرفتن اقدامات قانونی و سختگیرانه ندارد.
مرورهای جعلی در آمازون


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از toptechnews، اخیراً دو مرور جعلی از دو فروشنده امریکایی و یک مرور جعلی از یک فروشنده اروپایی روی سایت آمازون دیده شده و این شرکت علیه آنها شکایت کرده است.

گفتنی است این مرورهای جعلی از سوی برخی از فروشندگان نوشته می‌شوند و می‌توانند بر تصمیم خریداران اثرگذار باشند.

این دادخواهی‌ها همانند پرونده‌های پیشین، برای ناامید ساختن فروشندگان در استفاده از مرورهای جعلی درنظر گرفته شده‌اند؛ چرا که آنها خواهند دانست با انجام این کار، منجر به برخورد قانونی با آنها خواهد شد.

گفتنی است از سال گذشته، آمازون بیش از یک هزار فروشنده را که مرورهای جعلی برای محصولاتشان قرار داده بودند، مورد پیگرد قانونی قرار داده است.

گفته می‌شود سایت Fiverr.com مکانی است که این مرورهای جعلی در آن خرید و فروش می‌شوند. آمازون گردانندگان این وبسایت که در این امر دخیل بوده‌اند، و فروشندگان محصولاتی که این مرورهای جعلی را می‌خریدند نیز مورد تعقیب قرار داده است.

اما تمرکز اصلی این پرونده‌ها بر فروشندگان محصولاتی است که این مرورهای جعلی را خریداری می‌کنند.

یکی از این پرونده‌ها مدعی است که ۱۲۶۹ مرور از مجموع ۲۳۴۳ مرور (یعنی ۵۴ درصد)، در خصوص ۱۱ محصول از فروشنده‌ای با نام Arobo Trade INC/Aumax Direct، جعلی بوده‌اند.

در مثالی دیگر، گفته شده است که ۳۰۰ مرور از ۵۸۲ مرور (۵۲ درصد) در خصوص فروشنده‌ای با نام Cyande Group برای فروش چهار محصول نیز جعلی بوده‌اند.


آمازون اظهار می‌دارد: «نتیجه این تقلب‌ها، فریب مشتریان آمازون و رقابت غیرمنصفانه با فروشندگان در آمازون است.»

متأسفانه، سوءاستفاده از مرورها آنچنان برای آمازون تبدیل به امری معمول شده که چاره‌ای جز در پیش گرفتن سخت‌گیری‌های قانونی برای آن به جا نمانده است.
 
کد مطلب: 46246
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام