۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۸

محافظت از شبکه‌های کامپیوتری در برابر باج‌افزارها

ایتنا - اهداف باج‌‌افزار‌ها از سمت مشتریان خانگی فاصله گرفته و به کسب‌وکارهای بزرگ نزدیک شده است.
محافظت از شبکه‌های کامپیوتری در برابر باج‌افزارها


اهداف باج‌‌افزار‌ها از سمت مشتریان خانگی فاصله گرفته و به کسب‌وکارهای بزرگ نزدیک شده است. دلیل آن هم خیلی ساده است، مشتریان فقط پول دارند. اما کسب‌وکارها، جیب‌های عمیقی دارند که حاضرند به خاطر فایل‌های مهم و حیاتی خود هر مبلغی را بپردازند. مشکل از دست دادن این فایل‌ها آزاردهنده است، زیراکه آن‌ها می‌توانند به راحتی فایل‌ها را از بین ببرند.

تفاوتی که بین مشتریان خانگی و کسب‌وکار‌ها وجود دارد در این است که کسب‌وکارها سطح حمله بزرگتر و نقاط ورود بالقوه بیشتری را در سیستم‌ها دارند. بزرگ بودن یک سازمان، فرصت بیشتری برای مجرمان ایجاد می‌کند تا به آن حمله کند. تنها کافی است تا یک کارمند از شرکت فایل مخرب را باز کند تا بدین ترتیب تمام سیستم‌های شرکت آلوده شوند.
این مسئله چالشی بزرگ برای تیم امنیت داخلی شرکت است. بدین ترتیب که تیم‌های امنیتی IT می‌بایستی برای آموزش همکاران خود اقدام کرده و مطمئن شوند که به دنبال بهترین روش امنیتی IT هستند.

برای تمام خطراتی که انسان‌ها را تهدید می‌کند راه‌های دفاعی وجود دارد، در این مسئله هم امنیت IT آخرین خط دفاعی در حفاظت از شبکه شرکت‌ها است. هنگامی که باج‌‌افزار وارد دستگاه می‌شود می‌تواند آلودگی خود را در سراسر سیستم پخش کند و هر درایوی راکه توسط USB یا از طریق ابر، درایو خارجی یا سرور شبکه متصل است را رمزنگاری کند. اگر شما اخبار باج‌‌افزار‌ها را خوانده باشید می‌دانید که آن‌ها می‌توانند سیستم مدیر عامل یا حتی سرایدار یک بیمارستان را هک کرده و از طریق رمزنگاری فایل‌های بیماران، پرونده‌ها را به گروگان گرفته و درخواست باج کنند.

بنابراین متوجه شدید که این مخاطرات سر راه هر کسی و هر کسب‌وکاری قرار می‌گیرد. چه کاری را می‌توان انجام داد؟ اغلب شما endpoint را در بین راهکار‌های امنیتی دیگر برای محافظت در برابر باج‌‌افزار‌ها در محیط کسب‌وکار خود انتخاب می‌کنید.

در Kaspersky Endpoint Security ماژولی به کار رفته است که سیستم ناظر نامیده می‌شود که بر تمام تغییراتی که بر روی endpoint رخ می‌دهد نظارت دارد. در مورد باج‌‌افزارها، این سیستم می‌تواند رمزنگاری فایل‌ها را توسط یک سیستم خارجی شناسایی کرده، عملکرد آن را متوقف و تمام آسیب‌ها را به حالت قبل باز گرداند. این یک قابلیت شناسایی هوشمند و قدرتمند است که نه تنها از ما محافظت می‌کند بلکه سیستم را از هرگونه باج‌‌افزار می‌زداید. Kaspersky Endpoint Security، سیستمی دارد که به صورت کاملا خودکار از ورود هر گونه مورد مشکوک جلوگیری می‌کند که به محافظت endpoint از هرگونه آسیب اکسپلویت‌های شناخته شده و گمنام بر روی سیستم کمک می‌کند. توقف ورود باج‌‌افزار‌ها به سیستم در وهله اول مهم و حیاتی است.

برای محافظت از فایل‌های به اشتراک گذاشته شده، با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید به کار رفته در Kaspersky Security for Windows Servers تکنولوژی مورد استفاده در Kaspersky Endpoint Security را کامل کرده است. آنتی‌رمزنگار هم شبیه سیستم ناظر عمل می‌کند و بر فایل‌های اشتراک‌گذاری شده به منظور فرآیند‌های رمزنگاری مشتریان از راه دور نظارت دارد. اگر این سیستم، رمزنگاری را در دستگاه تشخیص دهد، بلافاصله آن را می‌زداید. علاوه بر این، آنتی رمزنگار مسدودکننده‌هاست (هاست بلاکر) را برای توقف تمام اتصالات به باج‌‌افزار آلوده به کار می‌گیرد.

در لابراتوار کسپرسکی، ما به شما کمک می‌کنیم تا میزان خطرات و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم. این راهکار امنیتی به شما کمک می‌کند تا تمام سیستم‌ها را از هرگونه آلودگی و خطرات پیش رو در امان نگه دارید، تا کسب‌وکار شما مورد هدف سودمند مجرمان سایبری قرار نگیرد.

منبع: کسپرسکی‌آنلاین
کد مطلب: 46499
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام