۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۳
وزیر ارتباطات؛

آیین نامه حمایت قضایی از شبکه‌های اجتماعی داخلی تدوین شد

ایتنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین آیین نامه حمایتی قضایی و حقوقی از شبکه‌های اجتماعی بومی توسط دادستانی کل کشور و طرح آن در جلسه شورای عالی فضای مجازی خبر داد.
آیین نامه حمایت قضایی از شبکه‌های اجتماعی داخلی تدوین شد


محمود واعظی با اشاره به تصویب طرح کلان حفظ حریم خصوصی کاربران در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی (روز شنبه هفته جاری) گفت: جلسه بسیار خوبی در شورای عالی فضای مجازی داشتیم و هماهنگی نزدیکی که طی ۶ ماه یا بیشتر میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستگاه های ذیربط با مرکز ملی فضای مجازی شده بود، به عنوان طرح کلان و مجموعه فعالیتهایی که برای ساماندهی شبکه‌های اجتماعی از آن یاد می شود برای حفظ حریم خصوصی مردم و اینکه اطلاعات در داخل کشور بماند، بررسی شد و خوشبختانه با رای خوبی به تصویب رسید.


به گزارش ایتنا ازمهر، وی افزود: البته در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معطل این مصوبه نبودیم با تفاهم با مرکز ملی فضای مجازی فعالیت‌ها را با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان شروع کردیم چراکه مطمئنم متخصصان ما همانند دیگر کشورها شبکه هایی را به مردم عرضه می کنند که همه نیازمندی های مردم در آن باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون خیلی از خدمات ارزش افزوده که شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف دارند را نمی توانیم در کشور ارائه دهیم، اظهار کرد: اما با به بازار آمدن شبکه‌های اجتماعی داخلی و بومی در آینده نزدیک، این شبکه‌ها از نظر فنی مورد حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می‌گیرند.

وی افزود: از سوی دیگر از نظر حقوقی و قضایی نیز دادستان کل کشور آیین نامه ای را نوشت و در جلسه شورای عالی فضای مجازی اعلام کردند که از شبکه‌های اجتماعی داخلی حمایت‌های قضایی و حقوقی می‌کنند تا اگر یک نفر در شبکه‌های اجتماعی داخلی تخلف کرد، همه شبکه بسته نشود.

واعظی ادامه داد: ضمن اینکه برای رونق کسب و کار شبکه های اجتماعی داخلی به آنها اجازه تبلیغات می‌دهیم و با هماهنگی با بانک مرکزی اجازه می دهیم پرداخت از طریق این شبکه‌ها انجام شود.

وزیر ارتباطات سیاست در پیش را حمایت از تولید محتوای داخلی و مردمی دانست که از ترافیک داخلی مصرف می‌کنند و در این رابطه تصریح کرد: به طور مثال اگر مردم امروز حجم فعالیتی که در یکی از شبکه‌های خارجی با هزینه ۲۰هزار تومان انجام می‌دهند، ما فکر می‌کنیم همین حجم کار را با سرعت و کیفیت بهتر در یک شبکه بومی، با یک چهارم و حتی پایین تر هزینه انجام دهند که این مشوقی است برای کسانیکه می‌خواهند شبکه بومی ایجاد کنند و مردمی که می‌خواهند از آن استفاده کنند.
کد مطلب: 47364
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام