۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۱

توییتر در حال تست نوعی از قابلیت‌های مشابه فیس‌بوک است

ایتنا - این قابلیت‌ها با عنوان پاسخ‌دهی به موضوع (reply threading) و حضور (Presence) شناخته می‌شوند.
توییتر در حال تست نوعی از قابلیت‌های مشابه فیس‌بوک است
 
شرکت توییتر سعی می‌کند تا قابلیت‌های تعاملی خود را افزایش دهد. ولی آیا شما مایلید که دیگران بدانند آنلاین هستید؟
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، جک دورسی مدیر عامل توییتر با هدف به راه انداختن بحث و تبادل نظرهایی درباره دو قابلیت جدیدی که این پلتفرم سرگرم کار بر روی آنها است، این قابلیت‌ها را به عموم معرفی کرد.
این قابلیت‌ها با عنوان پاسخ‌دهی به موضوع (reply threading) و حضور (Presence) شناخته می‌شوند.
 
در پاسخ‌دهی به موضوع، پاسخ‌ها به صورت توییت‌های آشیان‌گزینی‌شده و تورفته‌تر نشان داده می‌شوند، شبه آنچه در فیس‌بوک یا Reddit وجود دارد.
بعضی از پاسخ‌ها هم کد رنگ پیدا می‌کنند.
 
سارا هایدر، رییس محصولات این کمپانی، در پاسخ به توییت وی برای اطلاع یافتن از بازخورد درباره قابلیت‌هایی که در حال تست هستند اینگونه نوشت: «در حال حاضر، توییتر اصلی (OT) با رنگ ارغوانی و «شما» با رنگ آبی نشان داده می‌شود».
دورسی آن توئیت را ریتوئیت کرد.
 
هایدر گفت: حضور داشتن (Presence) اساسا یک نشانگر وضعیت است (که فعلا یک دایره سبز در عکس پروفایل شماست) که نشان می‌دهد «شما آنلاین و منتظر محاوره هستید». مسنجر و اینستاگرام فیسبوک دارای قابلیتی مشابه این هستند.



هایدر مشخصا ذکر کرد که این قابلیت‌ها هنوز قطعی نشده‌اند و همه برای این هستند که «حس تعاملی بیشتری در اینجا ایجاد شود ... هنوز در ابتدای راه خود هستند و کار بر روی آنها ادامه دارد».
 
بازخورد اولیه در Twitterverse نشانگر استقبال نه چندان گرم کاربران از قابلیت پاسخ‌دهی به موضوع و نگرانی از قابلیت «حضور» است. کاربران می‌خواهند به آنها اطمینان داده شود که قادر به خاموش کردن قابلیت حضور هستند.
 
یکی از کاربران در پاسخ به پست هایدر توئیت کرده است: «اطلاع یافتن از اینکه چه زمانی یک فرد آنلاین است اثرات به مراتب منفی‌تری نسبت به اثرات مثبت آن دارد: Pile-on ها، حملات هدف‌گذاری‌شده، و موارد اینچنینی. توییتر [در وضعیت فعلیش] بهترین حالت را دارد چون ناهمزمان (asynchronous) است».
 
توییتر در ژوئن 2015 امکان پاسخ دادن گروهی به توئیت‌ها را عرضه نمود. همچنین در دسامبر، قابلیتی را ارائه کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد که توییت‌های خودشان را موضوع‌بندی (thread) کنند.
 
کد مطلب: 53971
برچسب ها: توییتر فیس بوک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام