۰
plusresetminus
جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۳

چرا بسته‌های اینترنتی زود تمام می‌شوند؟

ایتنا - استفاده از نرم‌افزارهای مالتی‌مدیا (مانند اینستاگرام، تلگرام و …) یکی از مواردی است که حجم اینترنت زیادی می‌طلبد. درواقع به دلیل دانلود تصاویر و ویدئوهایی که حجم‌های بیش‌تری در مقایسه با فایل‌های نوشتاری دارند، استفاده از این نرم‌افزارها موجب بیش‌تر شدن استفاده از حجم اینترنت می‌شود.
چرا بسته‌های اینترنتی زود تمام می‌شوند؟

اگر کاربری با مسئله زود تموم شدن حجم بسته‌های اینترنتی رو به رو شد، لازم است به نکاتی مانند هک شدن مودم و به‌روزرسانی و فعالیت خودکار نرم‌افزارهای نصب‌شده توجه کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، احتمال کمتر بودن حجم اینترنت دریافتی نسبت به حجم خریداری شده یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران بسته‌های اینترنتی است؛ در گذشته یکی از مسائلی که کاربران شرکت‌های اینترنتی در این زمینه داشتند نگرانی از کم‌فروشی در حجم یا سرعت کمتر از سرعت اسمی خریداری شده بود اما عواملی مختلفی وجود دارد که می توان در زود تمام شدن حجم بسته‌های اینترنتی موثر باشد.

استفاده از نرم‌افزارهای مالتی‌مدیا (مانند اینستاگرام، تلگرام و …) یکی از مواردی است که حجم اینترنت زیادی می‌طلبد. درواقع به دلیل دانلود تصاویر و ویدئوهایی که حجم‌های بیش‌تری در مقایسه با فایل‌های نوشتاری دارند، استفاده از این نرم‌افزارها موجب بیش‌تر شدن استفاده از حجم اینترنت می‌شود.

هک شدن مودم هم می‌تواند از دیگر دلایل زود تمام شدن اینترنت باشد، یعنی این مسئله وجود دارد که ممکن است به هر روش مودم هک شده باشد و فردی که اقدام به این کار کرده از حجم اینترنت مصرف کند و درنهایت سبب زودتر تمام شدن حجم اینترنت شود. راهکاری که در این زمینه وجود دارد این است که می‌توان رمز مودم را تغییر داد و مسئله را به سرویس دهنده خود اطلاع دهید تا از ادامه مصرف اینترنت توسط شخص دیگر جلوگیری شود.

همچنین به‌روزرسانی و فعالیت خودکار نرم‌افزارهای نصب‌شده روی دستگاه‌های شما (گوشی، تبلت و…) در زمان اتصال به اینترنت، یکی از دلایل زود تمام شدن حجم اینترنت است. در صورتی که برنامه‌های نصب‌شده روی دستگاه‌های خود را برای حالت به‌روزرسانی خودکار فعال کرده‌اید، حالت خودکار آن را لغو کنید تا بتوانید هر زمان که مایل بودید این فرآیند به‌روزرسانی را انجام دهید.

در کنار موارد گفته شده لازم است کاربران خدمات اینترنت خود را آزمایش کنند. به عبارتی با توجه به اهمیت موضوع سنجش سرعت و کیفیت اینترنت پرسرعت، سامانه‌های ایجاد شده توسط اپراتورها در بخش خدمات الکترونیک وب‌سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت متمرکز و سامان‌یافته آورده شده است. مشترکان به منظور سنجش سرعت و کیفیت می‌توانند اپراتور سرویس‌دهنده خود را در این بخش انتخاب و نسبت به سنجش پارامترهای سرویس خود اقدام کنند.

کاربران برای اطمینان از کیفیت و سرعت اینترنت خود می‌توانند بسته خریداری‌شده خود را راستی‌آزمایی کنند. آن‌ها برای آگاهی از کیفیت اینترنت خود می‌توانند به سامانه سنجش سرعت و کیفیت اینترنت اپراتورها که در رگولاتوری قرار داده شده مراجعه کنند و سرویس خود را بررسی کنند و از انطباق این شرایط با قرارداد خود مطمئن شوند.

مشترکان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات انتقال داده می‌توانند از طریق لینک‌های معرفی شده نسبت به سنجش شاخص‌های کیفیت سرویس دریافتی خود از قبیل latency، packet loss، سرعت دانلود و آپلود اقدام کرده و در صورت عدم تطبیق موارد فوق‌ با مقادیر مندرج در قرارداد سرویس نسبت به درج شکایت بر اساس کد رهگیری تخصیص‌یافته توسط سامانه اپراتور اقدام کنند.
کد مطلب: 74466
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام