۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۷

هشدار امنیتی به کاربران آیفون

ایتنا - ​​​​​​​میلیون‌ها کاربر آیفون که به سیستم عامل iOS ۱۷ ارتقاء پیدا کرده‌اند، با تهدید احتمالی از سوی یک دستگاه هک چند منظوره روبرو هستند.
هشدار امنیتی به کاربران آیفون

دستگاه فلیپر زیروی ۱۶۹ دلاری، می‌تواند با سرازیر کردن سیل درخواست‌های اتصال، باعث از کار افتادن آیفون شود. در حال حاضر، تنها راه جلوگیری از حمله نفوذگران، خاموش کردن بلوتوث است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در این تهدید که نخستین بار توسط یروئن فان در هام، محقق امنیتی، گزارش شد، از یک دستگاه فلیپر زیرو استفاده می‌شود. به گفته سازنده این دستگاه ۱۶۹ دلاری، این رادیو کنترل‌ شده با نرم‌افزار می‌تواند برای هک دیجیتالی مانند پروتکل‌های رادیویی، سیستم‌های کنترل دسترسی، سخت‌افزار و موارد دیگر استفاده شود. این دستگاه به دلیل طراحی کد باز آن، می‌تواند با یک میان افزار سفارشی، فلش شود که احتمالات بسیاری را ایجاد می‌کند.

یکی از این گزینه‌های میان افزار، فلیپر اکستریم است. یک تنظیمات به دستگاه فلیپر زیرو اجازه می‌دهد تا در دسترس بودن یک دستگاه بلوتوث کم مصرف نزدیک به آیفون را اعلام کند. یک تنظیمات دیگر که زمینه حمله انکار سرویس را فراهم می‌کند، به سادگی حمله iOS ۱۷ نامیده شده است.

حمله داس همچنین می‌تواند دستگاه‌های اندرویدی و ویندوز را هدف قرار دهد. با این حال، این موارد را می‌توان راحت‌تر مسدود کرد زیرا هر دوی این سیستم‌ عامل‌ها، یک تاگل در تنظیمات برای خاموش کردن اعلان‌ها برای جفت شدن سریع دو دستگاه دارند.

 همانطور که نام آن نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد این حمله آیفون برای iOS ۱۷ طراحی شده است. فان در هام نتوانسته است در آیفون‌های مجهز به نسخه ‌ای قبلی  iOS، این خرابی را تکرار کند.

کاربرانی که گوشی خود را به iOS ۱۷ ارتقاء داده‌اند، می‌توانند با خاموش کردن بلوتوث آیفون در برنامه تنظیمات، حمله را مسدود کنند و بستن تاگل بلوتوث در پنل مرکز کنترل، کافی نیست. متاسفانه، لوازم جانبی مهمی مانند اپل واچ و ایر پاد برای اتصال به آیفون کاربر، به بلوتوث متکی هستند، بنابراین این محافظت ممکن است برای بسیاری از کاربران عملی نباشد.

بر اساس گزارش فوربس، اپل هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.
کد مطلب: 75368
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام