۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۷

سرمایه‌گذاری میلیون دلاری گوگل برای توسعه هوش مصنوعی

ایتنا - گوگل در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ هوش مصنوعی است که نسخه‌های مجازی افراد مشهور را می‌سازد تا کاربران با آن چت کنند.
سرمایه‌گذاری میلیون دلاری گوگل برای توسعه هوش مصنوعی

 2 منبع آگاه به رویترز گفتند که گوگل در حال مذاکره برای سرمایه گذاری صدها میلیون دلاری در استارت‌آپ Character.AI است.

به گفته منبع سوم، این سرمایه‌گذاری، مشارکت موجود بین این استارت‌آپ و گوگل را عمیق‌تر می‌کند. این استارت آپ از خدمات ابری گوگل و واحدهای پردازش آن برای آموزش مدل‌های خود استفاده می‌کند.

Character.AI که توسط کارمندان سابق گوگل تأسیس شد، به افراد اجازه می‌دهد با نسخه‌های مجازی افراد مشهور یا شخصیت‌های انیمه چت کنند و در عین حال چت‌بات‌ها و دستیاران هوش مصنوعی خود را ایجاد کنند. استفاده از آن رایگان است، اما شرکت مدل اشتراکی با هزینه ماهانه 9.99 دلار هم ارائه می دهد.

بر اساس داده های سیمیلاروب، ربات های Character.AI، با نقش ها و لحن های مختلف، برای کاربران 18 تا 24 ساله که حدود 60 درصد از ترافیک وب سایت آن را به خود اختصاص داده اند، جذاب بوده است.

این شرکت قبلاً گفته بود که وب سایت آن در 6 ماه اول پس از راه اندازی، 100 میلیون بازدید ماهانه داشته است.

به گفته منابع، Character.AI همچنین در حال مذاکره برای جذب سرمایه از سرمایه گذاران خطرپذیر است که می تواند ارزش شرکت را به بیش از 5 میلیارد دلار برساند. این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که مذاکرات با گوگل ادامه دارد و شرایط قرارداد ممکن است تغییر کند.

پیش از این نیز گوگل 2 میلیارد دلار بر روی استارت آپ های هوش مصنوعی آنتروپیک سرمایه گذاری کرده بود. این بخشی از روند اخیر است که در آن ارائه‌دهندگان خدمات ابری فناوری بزرگ با شرکت‌های هوش مصنوعی قراردادهایی می‌بندند تا آنها را به استفاده از فضای ابری یا سخت‌افزار خاص برای ساخت مدل‌ها و خدمت به مصرف‌کنندگان، ترغیب کنند.

لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، هفته گذشته در رویدادی در سانفرانسیسکو گفت که این آژانس هرگونه رفتار ضد رقابتی را در سرمایه‌گذاری ارائه‌دهندگان ابری روی استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی بررسی می کند.

منبع: فارس
کد مطلب: 75510
برچسب ها: هوش مصنوعی گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام