۰
plusresetminus
جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۳۵

چند توصیه برای کسانی که بعد تماشای سریال افسرده می‌شوند

ایتنا - برخی اوقات پس از تماشای سریال‌ها، افراد با وضعیت‌های روانی ناگهانی مواجه می‌شوند که اغلب به نام «سندروم افسردگی پس از تماشای سریال» شناخته می‌شود.
چند توصیه برای کسانی که بعد تماشای سریال افسرده می‌شوند

تماشای سریال‌ها یکی از فعالیت‌های پرطرفدار در زندگی امروزه است که بسیاری از افراد به عنوان یک سرگرمی معمولی در نظر می‌گیرند.

با این حال، برخی اوقات پس از تماشای سریال‌ها، افراد با وضعیت‌های روانی ناگهانی مواجه می‌شوند که اغلب به نام «سندروم افسردگی پس از تماشای سریال» شناخته می‌شود.

این سندروم در افراد پس از پایان یافتن سریال مورد علاقه‌شان ایجاد می‌شود و بهبود آن برای برخی از افراد بسیار سخت است.

بر اساس مقاله‌ای که در وب‌سایت Becoming Tia منتشر شد، نتایج تحقیقاتی که درباره این افراد انجام شد، نشان می‌دهد که بیشتر آنها بعد از پایان سریال محبوب‌شان، احساساتی مانند ناامیدی، آزردگی، دلتنگی، اندوه یا خلاء درونی را تجربه می‌کردند. حتی برخی از آنها احساس می‌کردند که بهترین دوستان خود را از دست داده‌اند.
 

علل ابتلا به این نوع افسردگی:


۱- اتصال عاطفی
بسیاری از سریال‌ها دارای شخصیت‌های پیچیده و مؤثر هستند که باعث ایجاد ارتباط عاطفی مجازی با تماشگر می‌شود. این اتصال عاطفی به شخصیت‌ها و داستان می‌تواند به اندازه‌ای قوی باشد که پس از پایان سریال، احساس افتتاحیه و جدایی از این دنیا را تجربه کنیم.

۲- شگفتی و پیچیدگی داستان
برخی سریال‌ها با داستان‌های پیچیده و پرشگفتی مخاطب را جذب می‌کنند. اما پس از پایان سریال، عدم وجود این پیچیدگی و شگفتی می‌تواند باعث احساس افسردگی شود.

۳- تأثیرات روان‌شناختی شخصیت‌ها
برخی اوقات، شخصیت‌های سریال‌ها با مشکلات و مسائل روانی مواجه هستند که تأثیراتی عجیب و ناخوشایند بر مخاطب می‌گذارد. این اتصال به مشکلات روانی شخصیت‌ها می‌تواند به افسردگی منجر شود.
 
 

توصیه‌های مهم برای افراد مبتلا به این سندروم:


اگر شما هم گرفتار سندروم افسردگی پس از سریال شدید، راهکارهای زیر به کارتان می‌آیند:


۱- مدتی تلویزیون تماشا نکنید
هیچ برنامه تلویزیونی نمی‌تواند به‌سرعت احساساتتان را بهبود ببخشد. به جای تماشای تلویزیون، به فعالیت‌های دیگری مانند بازی کامپیوتری، دیدن دوستان یا رفتن به فضای باز مثل پارک مشغول شوید.

۲- با مخاطبان دیگر سریال صحبت کنید
هر سریالی مخاطبان متعددی دارد. می‌توانید پس از پایان سریال، به اینترنت مراجعه کرده و با سایر مخاطبان در مورد سریال بحث و گفتگو کنید. این روش باعث می‌شود که احساس تهی‌بودن و اندوهتان کاهش یابد و حالتتان بهبود یابد. حتی ممکن است با برخی از هواداران سریال دوست شوید.

۳- نقدی از سریال بنویسید
می‌توانید در صفحه‌های مربوط به نظرات مخاطبان، درباره سریال محبوبتان که به پایان رسیده است، نقد بنویسید. به این ترتیب، به جای اینکه مدام درباره موضوع سریال فکر کنید، آن را با نوشتن از ذهنتان خارج کنید.

۴- دوباره تماشا کنید
برای آرام کردن ذهنتان، می‌توانید برخی از قسمت‌های سریال محبوبتان را مجدداً تماشا کنید. پس از مدتی، از این کار خسته می‌شوید و دیگر تمایلی به مشاهده سریال نخواهید داشت.

۵. تماشای سریال را به دیگران توصیه کنید
با دیگران درباره دلایل علاقه‌تان به این سریال صحبت کنید و آن را به آنها توصیه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به دوستانتان بگویید که چرا این سریال برای شما مهم بوده است و تجربه‌هایتان را با آنها به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود که کمی از احساسات‌ منفی‌تان را از خود دور کنید.

گوش دادن به موسیقی متن سریال، پیش‌بینی پایان سریال، مشاهده همه فیلم‌های پشت صحنه و مصاحبه بازیگران وگشتن به دنبال سریال‌های دیگر از جمله راهکارهای هم هستند که به شما کمک می‌کنند تا از این نوع افسردگی رها شوید.
کد مطلب: 75677
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام