۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۵

افزایش ۱۷۵ درصدی بهای بیت‌کوین و پیش‌بینی شیب صعودی این رمزارز

ایتنا - بهای بیت‌کوین سرانجام از جنجال ۲۰۲۲ که باعث سقوط گسترده بازار این رمز ارز شد رهایی یافت.
افزایش ۱۷۵ درصدی بهای بیت‌کوین و پیش‌بینی شیب صعودی این رمزارز

۱۹ ماه بعد از فروپاشی رمز ارز ترا لونا، روز چهارشنبه در یکی از بزرگ‌ترین فروش‌های تاریخ این صنعت، بیش از ۴۴ هزار دلار بیت‌کوین معامله شد. 

این انفجار درونی مبادله رمزارز اف‌تی‌ایکس در نوامبر گذشته، به خسارات بیشتری انجامید و قیمت بیت‌کوین را از ۱۷ هزار دلار در شروع سال ۲۰۲۳ کاهش داد،‌ اما اکنون این رمزارز هردوی این رویدادها را پشت سر گذاشته و احیا شده است.

خیز قیمت بیت‌کوین با افزایش‌های دیگری در دارایی‌ها هم‌زمان شد، و طلا نیز در این هفته طی افزایشی بی‌سابقه به بالای دو هزار و ۱۰۰ دلار رسید.  

بیت‌کوین نیز مانند طلا به‌دلیل عرضه ثابت آن، روز‌به‌روز به دارایی امن دوره‌های تورم بالا و تحولات اقتصادی تبدیل می‌شود. حتی برخی از سرمایه‌گذاران به رمز‌ارز، «طلای دیجیتال» می‌گویند.

بهای سایر رمزارزها نیز در روزهای اخیر افزایشی چشمگیر داشته و قیمت اتریوم (ئی‌تی‌اچ) طی هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است، سولانو (اس‌او‌ال)، کاردانو (ای‌دی‌ای) و دوج‌کوین (دی‌او‌جی‌ئی) همگی ظرف هفت روز گذشته بین ۷ تا ۲۷ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

در این بهبود، ال سالوادور – کشوری که صاحب بالاترین دارایی‌های فدرال بیت‌کوین است‌– نخستین بار از سال ۲۰۲۱ شاهد سودآوری سرمایه‌گذاری‌اش است.  

نایب بوکله، رئیس‌جمهوری این کشور، پیش‌تر در ایکس، توییتر سابق، گفت: «سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین ال‌سالوادور سودآور است.»‌
«البته ما قصد فروش نداریم؛ هیچ‌وقت هدفمان این نبود. خوب می‌دانیم که این قیمت در آینده همچنان نوسان دارد، و این امر روی راهبرد بلندمدت ما تاثیرگذار نیست.»


خرید و فروش ۴۳ هزار دلاری بیت‌کوین همان چیزی است که روندهای جست‌وجو گوگل برای بیت‌کوین نشان می‌دهد.

در این راه اصلاحات ناخوشایندی وجود خواهد داشت، که خوشحال‌کننده نیست.

ویل، ۵ دسامبر ۲۰۲۳
بهای بیت‌کوین با این امید که صندوق مبادله بیت‌کوین (ئی‌اف‌تی) در ایالات متحده آمریکا تصویب شود و سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ‌تر را به فضای رمزارز بیاورند، افزایش یافته است.

چنین اقدامی می‌تواند تایید بیت‌کوین به‌منزله دارایی اصلی باشد، هرچند این شایعه‌ها سال‌هاست بی‌آنکه هیچ صندوق مبادله‌ای بیت‌کوینی تا به امروز تصویب شود پخش شده است.  

تحلیل‌گران هشدار می‌دهند چنانچه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (اس‌ئی‌سی) نتواند ئی‌تی‌اف را برای این رمزارز تصویب کند، ممکن است بهای بیت‌کوین دوباره فروکش کند.

متئو گرکو، تحلیل‌گر تحقیقات در شرکت سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال فینکیا اینترنشنال، به ایندیپندنت گفت: «انتظار می‌رود تصویب اس‌ئی‌سی موجب هجوم سرمایه کوتاه‌مدت از سرمایه‌گذاران مالی سنتی و افزایش صعود شود، در حالی‌که رد آن ممکن است به دلیل انتظارهای بالای شرکت‌کنندگان در این بازار از تصویب، رفتار قیمت منفی کوتاه‌مدتی ایجاد کند.»

«یک رد، شرکت‌کنندگان بازار را به تنظیم موقعیت‌های خود سوق می‌دهد و احتمالا به روند نزولی در ژانویه می‌انجامد. با این حال، تحلیل‌گران همچنان مطمئن هستند و ۹۰ درصد احتمال می‌دهند که تصویب می‌شود.»
کد مطلب: 75927
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام