۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۲

امنیت تلفن همراه را جدی بگیرید

ایتنا - اهمیت امنیت اطلاعات و لزوم مراقبت و حفاظت از اطلاعات شخصی بر روی گوشی یا  تلفن همراه امری بدیهی  و نیازمند برخی اقدامات است.
امنیت تلفن همراه را جدی بگیرید

اهمیت امنیت اطلاعات و لزوم مراقبت و حفاظت از اطلاعات شخصی بر روی گوشی یا  تلفن همراه امری بدیهی  و نیازمند برخی اقدامات است. البته واضح است که اطلاعات مهم و حساس را نباید روی حافظه گوشی  ذخیره کرد اما به‌هرحال ممکن است علاوه بر اطلاعات موجود در حافظه‌ها، اکانت‌های کاربران و اطلاعات موجود در آن مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

 اما چند نکته که رعایت آن ضروری است؛ قفل صفحه‌نمایش، عدم نصب اپلیکیشن‌ها از منابع ناشناس، نصب قفل برای اپلیکیشن‌های حساس، root نکردن تلفن، به روز نگه‌داشتن نرم‌افزار دستگاه، رمزگذاری دستگاه و... و در خصوص اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی نیز فعال کردن تایید دومرحله‌ای.

اما با توجه به امکان مفقودی و سرقت گوشی، انتخاب رمز و قفل از اصول بدیهی و اولیه است به‌ گونه‌ای که علاوه بر رم، قفل و یا الگوی مناسب برای اکانت‌ها(حساب‌های دسترسی)، می‌توان از اپلیکیشن‌های  قفل برنامه‌ها نیز بهره برد.

البته نکته‌ای مهم  وجود دارد و آن این است که برخی از این برنامه‌ها در یک مشکل مبتدیانه امنیتی، امکان حذف نصب دارند و قفل برداشته می‌شود که در این خصوص در صورت عدم امکان تغییر در تنظیمات امنیتی آن برنامه برای حل این مشکل، از برنامه‌ای استفاده کنید که برای حذف نیاز به رمز یا قفل داشته باشد.

موضوع دیگر این است که اگر اطلاعاتمان درگوشی در معرض خطر است چه پیشنهادی وجود دارد؛ آیا لوح‌های فشرده، فلش یا حافظه رایانه رومیزی و یا لپ‌تاپ امنیت قابل قبولی دارد؟ پاسخ قطعاً منفی است و در این خصوص حافظه خارجی پیشنهاد می‌شود به این دلیل که امکان سرقت و از بین رفتن اطلاعات در حافظه خارجی قابل رمزگذاری(هارد اکسترنال) بسیار کمتر از فلش یا لوح‌های فشرده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 76147
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام