۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۷

آموزش: چگونه امنیت اطلاعاتمان را در اینترنت افزایش دهیم؟

ایتنا - صاحبان گوشی‌های هوشمند باید رمزهای عبور پیچیده‌تری برای حساب‌های کاربری‌ خود بسازند، در غیر این صورت در معرض خطر امنیتی جدی قرار خواهند گرفت.
آموزش: چگونه امنیت اطلاعاتمان را در اینترنت افزایش دهیم؟

میلیون‌ها کاربر اندروید و آیفون مرتکب اشتباهات امنیتی می‌شوند و متخصصان درباره تبعات این خطاها هشدار داده‌اند. از صاحبان تلفن‌های هوشمند خواسته شده است تا رمزهای عبور پیچیده‌تری بسازند یا ریسک دزدیده شدن اطلاعاتشان را به جان بخرند.

کارشناسان می‌گویند یک هکر می‌تواند یک رمز عبور ۱۲ عددی را در چند ثانیه بشکند. در این گزارش که توسط تیم ریپوکت منتشر شده است، محققان هشدار داده‌اند که از انتخاب رمز عبور تنها با استفاده از اعداد، خودداری شود.

جیسون آدلر گفت: «حلقه ضعیف در هر سیستم امنیتی، نه فناوری، بلکه کاربران هستند.» اشاره آدلر به آسیب‌پذیری رمز عبور اکثر کاربران به ویژه در تلفن‌های هوشمند آن‌ها است.

مدیر رمز عبور نوردپس (NordPass) در سال ۲۰۲۳ فاش کرد که رایج‌ترین رمز عبور در ایالات متحده «۱۲۳۴۵۶» است. این رمز عبور که حداقل ۴ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۸۶۷ نفر از آن استفاده می‌کردند، در پنج سال گذشته همچنان پادشاه قلمرو رمزهای عبور است. این بدان معناست که میلیون‌ها نفر در حال حاضر در معرض خطر امنیتی هستند.

آدلر گفت: «پیشرفت سریع در فناوری کرک به این معنی است که رمزهای عبور که زمانی ایمن در نظر گرفته می‌شدند، مانند رمزهای عبوری که فقط از اعداد تشکیل شده‌اند، امروزه به طور نگران‌کننده‌ای ناامن هستند.»

اگر یک هکر رمز عبور شما را بشکند، بسته به حساب کاربری، عواقب آن می‌تواند برای شما بسیار بد باشد. آن‌ها می‌توانند به داده‌های حساس، عکس‌ها یا حتی حساب‌های بانکی شما دسترسی داشته باشند.
 

چگونه ایمن بمانیم
راه حل برای ایمن نگه داشتن حسابتان ساده است: از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد استفاده کنید.

آدلر نکات زیر را برای ایجاد یک رمز عبور قوی توصیه می‌کند:
• همیشه رمزهای عبور عددی + الفبا را به جای فقط عددی انتخاب کنید.
• برای پیچیدگی بیشتر، از ترکیب حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید.
• نمادها راهم اضافه کنید، زیرا تعداد ترکیبات محتمل را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
• از استفاده از اطلاعات شخصی که به راحتی حدس زده می‌شود، مانند تولد یا سالگرد خودداری کنید.
• از رمز عبور حداقل ۸ کاراکتری استفاده کنید، هرچند با ۱۲ کاراکتر امن‌تر است.

نکات اضافی
محافظت از دستگاه‌هایتان هم مثل حساب‌های کاربریتان، ضروری است. به این ترتیب، آدلر پیشنهاد می‌کند، نرم‌افزار تلفن خود را به طور منظم به‌روز کنید، فایل‌های حساس خود را رمزگذاری کنید و هرگز روی پیوندهای مشکوک کلیک نکنید.

بدافزارها اغلب از طریق پیوست‌ها و پیوندها در ایمیل‌های فیشینگ توزیع می‌شوند، بنابراین یاد بگیرید که چگونه آن‌ها را تشخیص دهید. فیشینگ یک روش کلاهبرداری است که در آن مهاجمان افراد را فریب می‌دهند تا اطلاعات حساس خود را فاش کنند. به طور معمول، هدف کلاهبردار سرقت اطلاعات بانکی، هویت یا رمز عبور کاربر است.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 76822
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام