۰
plusresetminus
شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۷

حقایق جالب در مورد اینترنت که شاید ندانید

ایتنا - قبل از تکمیل شبکه جهانی وب، نام‌های احتمالی دیگری شامل مش، معدن اطلاعات و معدن اطلاعات بود.
حقایق جالب در مورد اینترنت که شاید ندانید

سر تیم برنرز لی، دانشمند کامپیوتر در آزمایشگاه فیزیک ذرات در ژنو، سوئیس، تلاش می‌کرد راهی آسان برای دانشمندان برای به اشتراک گذاشتن داده‌های آزمایشات خود پیدا کند.

در سال 1980، برنرز لی شبکه داده شخصی خود را به نام Enquire اختراع کرد که تمام صفحات و اطلاعات موجود در آنها را به هم پیوند می‌داد.

درواقع، می‌توان گفت که این تا حدودی شبیه به اولین تلاش او برای تبدیل شدن به شبکه جهانی وب بود که در 12 مارس 1989 راه‌اندازی شد و در سال 1993 به طور رایگان در دسترس همه قرار گرفت. از آن زمان، اینترنت به طور اساسی زندگی ما را در  برقراری ارتباط، کار و زندگی را تغییر داده است.

پس بیایید به چند واقعیت جالب در مورد وب جهانی بپردازیم:

اینترنت وب نیست: اینترنت شبکه عظیمی از کامپیوترها در سراسر جهان است که به یکدیگر متصل هستند، در حالی که شبکه جهانی وب مجموعه‌ای از صفحات وب است که در این شبکه قرار دارند.

بنابراین زمانی که در تلفن یا تبلت خود هستید، از اینترنت برای دسترسی به وب استفاده می کنید.

اولین وب سایت: در تاریخ 6 آگوست 1991، تیم برنرز لی اولین وب‌سایت را راه اندازی کرد که به شبکه جهانی وب اختصاص داشت.

اولین تصویر در وب: گروه کمدی Les Horribles Cernettes در اولین تصویر منتشر شده در وب جهانی ظاهر شد که در سال 1992 در سرن گرفته شد.

تولد ایموجی‌ها: اسکات فالمن، دانشمند کامپیوتر، اولین ایموجی را در یک بیلبورد در سال 1982 ایجاد کرد. در نهایت ایموجی‌ها، جزء جدانشدنی ارتباطات آنلاین شدند.

اولین وب‌کم: از سال 1991، دانشگاه کمبریج با موفقیت، اولین وب‌کم را در شبکه محلی خود پیاده سازی کرد. تنها هدف آن نظارت بر قهوه‌جوش بود تا ببیند چقدر قهوه باقی مانده است!

اینترنت و ازدواج: امروزه از هر شش ازدواج یکی به این دلیل اتفاق می‌افتد که این زوج به صورت آنلاین با هم آشنا شده‌اند.

کاربران فعال: بیش از 5.47 میلیارد کاربر فعال اینترنت وجود دارد، در حالی که چین به تنهایی بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. 4.2 میلیارد کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی وجود دارد و 4.32 میلیارد نفر از دستگاه‌های تلفن همراه خود برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند.

 


وب‌سایت‌ها: بیش از 1.98 میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد که 198.4 میلیون آنها فعال هستند.

وزن اینترنت: اگر اینترنت وزن می‌شد حدود 50 گرم وزن داشت. فیزیکدان راسل سیتز وزن چندین میلیارد الکترون را اندازه‌گیری کرد که داده‌هایی را که ما هر روز می‌فرستیم تشکیل می‌دهند.

جستجوی گوگل: تعداد جستجوهای گوگل به طور متوسط ​​تقریباً 3 میلیارد جستجو در روز است.

مرور اینترنت: این عبارت توسط کتابداری به نام ژان آرمور پائولی در سال 1992 ابداع شد.

بیشترین استفاده از اینترنت: اکثر استفاده از اینترنت توسط انسان انجام نمی‌شود، بلکه توسط بدافزارها و ربات‌ها انجام می‌شود که دو سوم فعالیت اینترنت را تشکیل می‌دهند.

قدرت اینترنت: اگر اینترنت بر حسب اسب بخار سنجیده شود، برای راه‌اندازی اینترنت امروزی 50 میلیون اسب بخار نیاز است.

بیشترین رشد: WWW سریع‌ترین وسیله ارتباطی در حال رشد است. تنها چهار سال طول کشید تا به 50 میلیون نفر برسد، در حالی که رادیو 38 سال و تلویزیون 13 سال طول کشید تا به همین تعداد برسد. 

نام‌های دیگر اینترنت: قبل از تکمیل شبکه جهانی وب، نام‌های احتمالی دیگری شامل مش، معدن اطلاعات و معدن اطلاعات بود.

اولین موتور جستجو: "Archie" که از کلمه آرشیو گرفته شده است، اولین موتور جستجوی تاریخ بود.

اولین ایمیل: اولین ایمیلی که توسط ری تاملینسون برای خودش ارسال شد. ری مخترع برنامه ایمیل ARPANET بود و ایمیلی را بر روی کامپیوتری که درست در کنارش داشت، دریافت کرد. (ری تاملینسون مخترع سیستم ایمیل و جداکننده @ است که ما از آن زمان استفاده کرده ایم.)
کد مطلب: 76886
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام