۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۲

اپل مهاجرت کاربران خود به اندروید را تسهیل می کند

ایتنا - شرکت آمریکایی اپل سند جدیدی را منتشر کرده است که در آن تمام روش‌های مطابقت با قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا از جمله تسهیل انتقال از آیفون به اندروید را مشخص کرده است.
اپل مهاجرت کاربران خود به اندروید را تسهیل می کند


 اپل سند جدیدی را منتشر کرده است که در آن تمام روش‌های مطابقت با قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا از جمله تسهیل انتقال از آیفون به اندروید را مشخص کرده است. این سند به صراحت بیان نمی‌کند که آیا هیچ یک از این ویژگی‌ها در سطح جهانی در دسترس خواهد بود یا اینکه برخی ویژگی‌ها  انحصاری کاربران در اتحادیه اروپا خواهند بود یا خیر، با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه های اعلام شده قبلی این شرکت برای پیروی از قانون، از جمله توانایی اجرای مرورگرهای دیگر از Safari و نصب فروشگاه های برنامه شخص ثالث. فقط در اروپا موجود است.

اپل می‌گوید که قصد دارد این کار را در نتیجه قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا انجام دهد که از روز پنجشنبه اجرایی شد و تاکید کرد که قابلیت انتقال داده‌ها را از جمله تسهیل انتقال آن به غیر اپل دیگر. دستگاه، پاییز 2025 اضافه می‌کند.
 

سند انطباق اپل


این اعلامیه در سندی منتشر شد که جزئیات برنامه انطباق اپل با قانون جدید اتحادیه اروپا را با هدف افزایش رقابت در اکوسیستم برنامه‌های کاربردی، از طریق الزام اپل به سست کردن کنترل خود بر فروشگاه App خود ارائه می‌کرد.

 


اپل به‌رغم واکنش‌های شدید، با اضافه کردن هزینه‌های توسعه‌دهنده جدید، به‌طور هوشمندانه از تأثیر مالی بالقوه قوانین اتحادیه اروپا بر تجارت خود جلوگیری کرد.

بر اساس این سند، وب‌سایت داده‌ها و حریم خصوصی اپل در حال به‌روزرسانی است تا کاربران بتوانند داده‌های خود را به اشخاص ثالث تأیید شده ارسال کنند.

امروزه، کاربران می‌توانند درخواست کنند عکس‌های iCloud خود را به Google Photos منتقل کنند یا داده‌های مختلف جمع‌آوری‌شده توسط برنامه‌های اپل، مانند یادداشت‌ها، تقویم، مخاطبین، نقشه‌ها، فعالیت کیف پول، ایمیل، نشانک‌های سافاری، فهرست خواندن و غیره را دانلود کنند.

اپل می‌گوید کاربران همچنین می‌توانند دانلود روزانه داده‌های خود را برای 30 روز یا دانلود هفتگی برای 180 روز برنامه‌ریزی کنند.

 اپل فعلا جزئیات بیشتری درباره پروژه جدید به اشتراک نگذاشت اما اعلام کرد  که راه حل آن به سایر ارائه دهندگان سیستم عامل موبایل کمک می‌کند تا راه حل‌های بهتری برای انتقال داده‌ها از آیفون به سایر تلفن‌های غیر اپل بسازند.

این شرکت در واقع از عبارت «اندروید» در سند استفاده نکرده است، اما واضح است که سیستم عامل موبایل گوگل بیشترین سود را از چنین پروژه‌ای خواهد برد.

 

اپل اعلام کرد که راه حل دیگری برای ارسال داده‌های مرورگر به یک مرورگر جدید در همان دستگاه، اواخر امسال یا اوایل سال 2025 آماده خواهد شد.
 

برنامه سفارشی


در حال حاضر امکان استفاده از برنامه «Switch to Android» از گوگل برای دستگاه‌های iOS وجود دارد که به انتقال محتوای مهم مانند مخاطبین، تقویم‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌ها و موارد دیگر از آیفون به دستگاه اندروید کمک می‌کند.

اما توانایی انتقال برخی از داده‌های درجه دوم  از جمله برنامه‌های مالی و غیر رایگان، بوکمارک‌های سافاری، هشدارها و سایر فایل‌های متفرقه همچنان وجود ندارد. راه‌حل جدید اپل باید به پر کردن برخی از شکاف‌ها کمک کند، اما هنوز اعلام نشده که به طور خاص چه هدفی را بهبود می‌بخشد.
کد مطلب: 77833
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام