۵
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۷

پس زیرساخت چکار می‌کند؟

ایتنا - به رفتار این شرکت حاکمیتی در همین دو هفته که می‌نگریم، فقط «ناکرده» می‌بینیم و بس. یا اگر اقدامی شده، در نبود اطلاع‌رسانی، جز نارضایتی و ناراحتی اعصاب چیزی نصیب کاربران اینترنت نشده است.
پس زیرساخت چکار می‌کند؟


ایمان بیک
حالا دیگر دو هفته‌ای می‌شود که اینترنت در تعدادی از شهرها و استان‌های ایران، بسیار کند شده که دلیل آن می‌گویند زلزله‌ای بوده در گرجستان که یک لینک ارتباطی در شمال کشور را قطع کرده است.

در این میان ما کاربران ایرانی مانده‌ایم و اینترنتی که دو هفته است کارمان را راه نمی‌اندازد.
ما مانده‌ایم و خاطره خبرهایی که هر روز از دو برابر شده پهنای باند شنیده‌ایم؛ هنوز کاممان نیمی از وعده پایان قطعی های اینترنت شیرین است و نیم دیگر، تلخ از قیمت گزافی که بابت این اینترنت نیم‌بند می‌پردازیم؛ با این توجیه که زیرساخت لینک‌های پشتیبان گرانقیمت را حفظ می‌کند برای روزهای مبادا. روز مبادا هم یعنی روزی مثل امروز که جایی، مثلا گرجستان، زلزله بیاید.

سوال ما این است که شرکت ارتباطات زیرساخت، حاکم مطلق پهنای باند پس چه می‌کند؟
به رفتار این شرکت حاکمیتی در همین دو هفته که می‌نگریم، فقط «ناکرده» می‌بینیم و بس. یا اگر اقدامی شده، در نبود اطلاع‌رسانی، جز نارضایتی و ناراحتی اعصاب چیزی نصیب کاربران اینترنت نشده است.

از این ناکرده‌ها، می‌توان سیاهه ای ارائه داد که مختصرش چنین می‌شود:
۱- زیرساخت باید اطلاع‌رسانی کند که نمی‌کند. هیچ کس در این شرکت نگفت و نمی‌گوید که چه خبر است. فقط مدیر روابط عمومی زیرساخت دو سه روز پس از کند شدن اینترنت، در پاسخ به سوال یک خبرنگار، موضوع را تایید کرد.
۲- زیرساخت باید مشکل را حل کند که نکرده است. چرا اپراتور روس که مسئول این لینک بوده در رفع قطعی به وجود آمده اقدام نمی‌کند؟
۳- زیرساخت باید به کاربران خسارت بپردازد که نپرداخته است.
۴- زیرساخت باید از لینک‌های پشتیبان که مدام به آنها بالیده است، افت سرعت اینترنت را جبران می‌کرد که نکرده است.

از دوستان زیرساختی می‌خواهم لطفا به شرح وظایف شرکتشان نگاهی بیندازند و خود قضاوت کنند در مورد افت سرعت اخیر، چند مورد از وظایفشان بر زمین مانده است:
“تهيه وتدوين طرح‌هاي جامع درحوزه زيرساخت باتوجه به نيازها، استانداردها وضوابط بازاريابي، تأسيس، توسعه، بهسازي، اجرا، نگهداري و بهره‌برداري وهمچنين نظارت و مديريت بر شبكه زيرساخت، تأمين تمامي نيازهاي زيرساختي ارتباطي متقاضيان مجاز اعم از دولتي و غيردولتي، مطالعه، تهيه و تصويب دستورالعمل‌ها، ضوابط، معيارها و اجراي استانداردهاي فني وتخصصي مربوط به اين شبكه است. همچنين همكاري‌هاي لازم با بهره‌برداران مخابرات بين‌المللي براي تبادل ارتباطات و ترانزيت ترافيك بين‌الملل، بررسي، تدوين وپيشنهاد نرخ تعرفه‌هاي مربوط به خدمات شركت به مراجع ذيربط، تهيه و اجراي طرح‌هاي مسيريابي، همزماني و مديريت در شبكه ارتباطات زيرساخت، ارائه خدمات مورد نياز مشتريان باتوجه به اصول مشتري مداري وهمچنين عضويت در نهادها و انجمن‌هاي تخصصي.”
 
کد مطلب: 24904
نام شما
آدرس ايميل شما


مهرداد
feedback
پهنای باند ؟ کدام پهنای باند ؟ چه سرعتی ؟ شرکت زیر ساخت باید این مشکلات را اطلاع رسانی و حل کند و هم خسارت این همه اختلال و قطعی را بپردازد .اینترنت ایران یعنی این .یک روز اختلال روز دوم قطعی !از مسئولان مرتبط خواهشمندیم مشکل را حل کنند .
feedback
منحل کنید این شرکت بی مصرف بی فایده (مضر) رو. این شرکت هیچ نقش مثبتی در توسعه این بخش نداشته و نداره. فقط باعث عقبموندگی مفرط شده.
علی
feedback
تا کی ما باید چوب زیرساخت رو بخوریم / این زیر ساخت نیست این رو ساخت هم نیست ... این فقط خرابکار است و بس
ا ی
feedback
سلام
لطفا به فکر سرعت اینترنت باشید، به خدا ، اینترنت نقش بسیار زیادی در پیشرفت داره
پدرام
feedback
خه بابا این چه وضعی است.این شرکت مخابرات ای دی اس ال بدون نامحدود میده.ولی بر روی سایت های پر طرفدار دانلود.محدودیت سرعت ایجاد میکنه.بعد هم میگه.ما محودیت نداریم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام