۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۰

شب بزرگ رحمتی و سازمان

در میان سخنرانی‌های متعدد حضار بدون شک احساسی‌ترین بیانیه هم متعلق به پرویز رحمتی بود که در حضور جمع بزرگ حامیان و حتی خانواده خود و در میان تشویق‌های طولانی حضار جمع‌بندی سریعی از برآوردهای خود از وضعیت فاوای کشور طی سه سال تصدی بر سازمان نظام صنفی ارائه داد.
شب بزرگ رحمتی و سازمان

پرویز رحمتی، رییس سازمان نظام صنفی کل کشور در آخرین ماه‌های تصدی خود در این تشکل فراگیر به عنوان چهره برتر فاوای کشور در سال۸۹ از سوی ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش عصر ارتباط، در این برنامه که برای نخستین بار در کنار معرفی چهره برتر آی.سی‌تی کشور، چهار مدیر دیگرنیز در این حوزه مورد تقدیر قرار گرفتند شمار قابل توجهی از شرکت‌ها و شخصیت‌های حامی سازمان نظام صنفی هم حضور داشتند که حضور تنی چند از دوستان غیرسنتی این تشکل مردم‌نهاد نیز به آن جذابیتی بیرون از دسته‌بندی‌های رایج بخشیده بود.

در کنار پرویز رحمتی که مطابق بیانیه هیئت داوران چهره نخست این مراسم بود، آزاده داننده مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات بهاران، سیدولی فاطمی مدیرعامل شرکت توسن، ناصرعلی سعادت مدیرعامل شرکت ندارایانه و محمود امیری رییس هیات مدیره گروه مادیران با گزینش هیات داوران به عنوان مدیران شایسته سال گذشته معرفی و مورد تشویق و قدردانی حضار قرار گرفتند.

در میان سخنرانی‌های متعدد حضار بدون شک احساسی‌ترین بیانیه هم متعلق به پرویز رحمتی بود که در حضور جمع بزرگ حامیان و حتی خانواده خود و در میان تشویق‌های طولانی حضار جمع‌بندی سریعی از برآوردهای خود از وضعیت فاوای کشور طی سه سال تصدی بر سازمان نظام صنفی ارائه داد و گفت: «شرایط و وضعیت در سال ۸۹ به گونه‌ای بود که کماکان از نبود حداقل‌های لازم برخوردار بودیم و چالش‌های پیش روی حوزه زیرساختی اینترنتی همچنان وجود داشت و نکاتی عدیده‌ای بود که علیرغم تمایل منابع عرضه و مراکز سیاستگذار ما را نسبت به تحقق اهداف مشترک کمی با مشکل مواجه می‌کرد ولی اتفاقاتی هم در کنار این موضوع افتاد که شرایطی را رقم زده که امیدواریم در سال ۹۰ و در سال نخست برنامه پنج ساله توسعه، تمرکز بر توسعه خدمات الکترونیکی داده شود که موتور محرکه رونق بخش بازار IT باشد. انتظار داریم با توجه به ساختار متمرکز کارگروه فاوا مشکلی در زمینه هدایت و سیاستگذاری متمرکز نداشته باشیم.»

رحمتی با بیان اینکه ‌یک آرزو دارم که بر یک معضل تاریخی غلبه پیدا کنیم زیرا معضل ما صرف کردن فعل خواستن و اهداف متعالی نیست تاکید کرد: «معضل ما ساز و کار اجرایی و مدیریت نه چندان کارآمد فرآیندهای اجرایی و چگونگی سازوکاری است که امکان پیاده‌سازی و تحقق اهداف را برای ما پیاده می‌کند و عمده گرفتاری‌های ما تداخلات و تصمیمات متناقض و مجموعه ضوابط فنی و اجرایی نوشته شده ولی انجام نشده و یا نادرست در حال انجام است که فضای اجرایی را دچار مشکل می‌کند».

رحمتی در پایان صحبت‌هایش به رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: «رکن چهارم کشور رسانه‌ها مخصوصا رسانه‌های حوزه IT هستند که با عزمی جزم تلاش می‌کنند با فعالیت‌هایی از این قبیل، مسائلی را در ارتباط با معیارهای در ذهنشان به عنوان ارزش‌های حرفه‌ای در جامعه مطرح کنند و به همین منظور از آنها قدردانی می‌کنم. امیدوارم فعالیت‌هایی از این قبیل، زمینه را فراهم کند که اگر حرکتی در جهت شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد و تعمیق آنها بین بخش خصوصی و مردم و دولت است به عنوان ارزش‌های اصل تلقی شود».

دیگر سخنران مفصل آن شب احمد بزرگیان، معاون نوسازی و تحول انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس ‌جمهوری در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه شعار ما حذف ارتباطات مبتنی بر کاغذ از سازمان‌ها است، اظهار کرد:‌ «حجم ارتباطات کاغذی بین سازمان‌ها و ارگان‌ها ۵۰۰ هزار تن است که باید بخش خصوصی در این حوزه کمک ما کند تا ارتباطات شفاف، روشن، صحیح و ارزان مبتنی بر ارتباطات الکترونیکی را در اختیار مردم قرار دهیم».

او گفت: «شعار دولت دهم حرکت به سمت دولت الکترونیکی است و ما هم با آغوش باز پذیرای ایده‌ها و فعالیت‌های در این راستا توسط بخش خصوصی خواهیم بود».

بزرگیان تاکید کرد: ‌«در کشور دیگر به سخت‌افزار نیازی نداریم و به اندازه کافی وجود دارد و به اندازه کافی پول برای سخت‌افزار داده‌ایم و باید برای تولید نرم‌افزارهایی که بتوانیم از این سخت‌افزارها استفاده کنیم، حرکت کنیم».

معاون نوسازی و تحول انسانی رییس‌جمهوری، گفت: «ما حداقل به ۱۰ هزار متخصص آی‌تی، برنامه‌نویس در حد یک و بالا نیاز داریم تا هم خدمات G۲G و هم خدمات G۲C را محقق کنیم».

در ابتدای این مراسم محمود اروج‌زاده، مدیر مسئول ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات که برگزارکننده این مراسم بود و جمعی از همکارانش با نگاهی به سابقه این نشریه و شروع کار آن به عنوان نشریه‌ای خصوصی درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات توضیحاتی درباره رویکردهای آینده و خط مشی‌های این ماهنامه داد.

کد مطلب: 18032
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام