۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۹
اختلاف بین وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد

تولیدکنندگان محتوا از کجا مجوز بگیرند؟

ایتنا - مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: فعالیت در خارج از موضوع فرهنگ و هنر به وزارت ارشاد مرتبط نمی‌شود و در قانون نیز چنین حرفی نزده نشده است.


چندی پیش، حسن علیزاده رئیس جدید مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک نشست خبری با اعلام اینکه تشکیل سندیکای جدید «تولیدکنندگان محتوا» با هماهنگی وزارت ارتباطات غیرمجاز است، گفت: تمام صنف‌ها و تشکل‌های مرتبط با محتوا باید از وزارت ارشاد مجوز اخذ کنند و این سندیکا مجوز ندارد.

در این رابطه، محمود لیائی مشاور وزیر ارتباطات در امور فناوری و صنعت و هماهنگ‌کننده تشکیل این سندیکا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: این سندیکا در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی نشده، بلکه تنها هماهنگ کننده تشکیل این سندیکای متشکل از بخش خصوصی بوده است.
لیائی گفت: ادعایی نداریم که این سندیکا باید از وزارت ارتباطات مجوز بگیرد؛ بلکه این اعضای سندیکا هستند که باید از هر جا که نیاز می‌دانند مجوز بگیرند.

دبیر ستاد حمایت از تولیدات بومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مهم‌ترین مرجع اخذ مجوز تشکیل سندیکا که تمام سندیکاها از آن مجوز می‌گیرند، اتاق بازرگانی است و توصیه ما به اعضای این سندیکا این بود که مانند سایر سندیکاها از آنجا مجوز بگیرند.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور فناوری و صنعت با ذکر ادله گفته‌های خود تصریح کرد: براساس قانون هر فعالیتی در حوزه فرهنگ و هنر باید با مجوز وزارت ارشاد باشد؛ اما در خارج از موضوع فرهنگ و هنر به وزارت ارشاد مرتبط نمی‌شود و در قانون نیز چنین حرفی نزده نشده است.

وی تاکید کرد: این طور نیست که هر تولیدی در زمینه محتوا خواه فرهنگی و خواه غیرفرهنگی باید با مجوز وزارت ارشاد باشد؛ بلکه تنها اگر کسی بخواهد محتوا تولید کند باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرد و همه در این موضوع اتفاق نظر داریم.

لیایی در ادامه تصریح کرد که بنا بر این با این گفته که برای تولید محتوای غیرفرهنگی و تشکیل تشکل غیرفرهنگی نیز باید از وزارت ارشاد گرفته شود، مخالف هستیم.
 
کد مطلب: 22848
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
یعنی محتوا اینقدر ترس داره؟!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام