۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۰
رهبران جهان چه گوشي‌هايي در دست مي‌گيرند؟

تلفن همراه آقای رئیس جمهور!

ایتنا - خبرگزاری رسمی چین به‌تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد هر یک از روسای جمهور، سیاستمداران و بزرگان کشورهای مختلف چه گوشی‌هایی در دست می‌گیرند.
تلفن همراه آقای رئیس جمهور!
روزنامه ایران - میثم لطفی - سازمان جهانی مخابرات(ITU) وابسته به سازمان ملل با انتشار گزارش جامع خود در هفته گذشته توضیح داد که نیمی از مردم جهان روزانه ۵ وعده غذا می‌خورند، ۳ بار دندان‌های خود را مسواک می‌زنند و ۲ بار حمام می‌کنند. اما همین افراد در طول هر ۲۴ ساعت بیش از ۱۰ بار سراغ ابزارها و برنامه‌های موبایلی خود می‌روند و استفاده از آنها را از غذا خوردن هم واجب‌تر می‌دانند.
در این گزارش آمده است که ۴۸ درصد کاربران جهانی در طول یک شبانه‌روز بیش از ۱۰ بار سراغ دستگاه موبایلی می‌روند و هر یک از آنها ماهانه ۶۶۷ دقیقه از زمان خود را به استفاده از گوشی هوشمند اختصاص می‌دهد.
در گزارش مشترک شرکت سیسکو و مرکز تحقیقاتی Illuminas نیز آمده است که تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی تعداد مشترکان تلفن‌همراه در سراسر جهان از مرز ۷.۳ میلیارد نفر هم فراتر می‌رود و این در حالی است که جمعیت جهان تا پایان امسال به ۷.۱ میلیارد نفر می‌رسد تا با این اتفاق ساکنان دنیای موبایلی از ساکنان دنیای خاکی بیشتر شوند.

هر خانواده در جهان به‌طور میانگین ۵ دستگاه موبایلی مختلف را در اختیار دارد و برای تمام آنها گوشی هوشمند نسبت به دیگر انواع این دستگاه‌ها اولویت اصلی محسوب می‌شود. این روزها ۵۰ درصد اتصال به اینترنت در سراسر جهان به کمک انواع دستگاه‌های موبایلی انجام می‌شود و ۱.۹ میلیارد نفر در دنیا به اینترنت متصل هستند. البته، جوانان بزرگ‌ترین هواداران اینترنت موبایلی هستند و ۹۴ درصد آن‌هایی که از طریق دستگاه الکترونیکی همراه به اینترنت متصل می‌شوند بین ۱۳ تا ۳۴ سال دارند و علاوه بر این، ۹۵.۲ درصد از این افراد مرد هستند.

خواندن این آمار و ارقام چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد و صاحبان گوشی‌های هوشمند یا رایانه‌های لوحی این دستگاه‌ها را با اهداف شخصی خود مورد استفاده قرار می‌دهند. اما در کنار همه قابلیت‌های موبایلی یاد شده که مردم دنیا از آن‌ها بهره می‌برند، روسای جمهور و شخصیت‌های برجسته جهان برخلاف موقعیت و قدرت خود نمی‌توانند به این راحتی صاحب یک گوشی هوشمند شوند و از خدمات یاد شده بهره ببرند. این افراد به واسطه مشکلات امنیتی قادر نیستند گوشی هوشمند خود را مبتنی بر سلیقه شخصی انتخاب کنند و می‌بایست بر اساس ضوابط موجود، یک دستگاه موبایلی شخصی ایمن‌شده را در اختیار بگیرند. البته باید توجه داشت، گوشی‌های هوشمند یا رایانه‌های لوحی که این سیاستمداران دراختیار می‌گیرند مدل ایمن‌شده و پیشرفته از گوشی‌هایی است که به صورت گسترده در بازار جهانی فروخته می‌شود و کاربران معمولی هم از آن‌ها استفاده می‌کنند. بر همین اساس خبرگزاری رسمی چین به‌تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد هر یک از روسای جمهور، سیاستمداران و بزرگان کشورهای مختلف چه گوشی‌هایی در دست می‌گیرند.


«باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا
ماجرای تلفن‌همراه رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۹ بسیار خبرساز شد. اوباما که پیش از برگزیده شدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا یک دستگاه گوشی هوشمند بلک‌بری را در اختیار داشت، پس از پیروزی در انتخابات از مرکز امنیت و اطلاعات آمریکا خواست تا این گوشی هوشمند را برای خود نگه دارد. او در تمام طول عمر خود یکی از طرفداران پروپا قرص بلک‌بری بود و حتی پس از انتخاب به عنوان مرد نخست ایالات متحده، باز هم تلاش کرد از خدمات این برند کانادایی بهره‌مند شود.

پافشاری‌های اوباما باعث شد تا او سرانجام گوشی هوشمند BlackBerry 8830 را برای خود نگه دارد و همین گوشی شخصی به سیستم‌های فوق‌امنیتی و پیشرفته مجهز شود و کنترل‌های لازم روی آن صورت گیرد. او چندی پیش اعلام کرد که مرکز امنیت ملی آمریکا(NSA) به دلایل امنیتی این اجازه را صادر نکرده است تا رئیس جمهور این کشور بتواند گوشی هوشمند‌ آیفون را در اختیار بگیرد. با این وجود، شرکت بلک‌بری در چند سال اخیر با مشکلات فراوان مواجه شده است و به همین خاطر NSA این روزها محصولاتی از شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی را مورد بررسی قرار می‌دهد تا آنها را در اختیار رئیس‌ جمهور بگذارد. البته باید گفت که علاقه اوباما به گوشی هوشمند بلک‌بری کاملا شخصی است و خانواده وی اینگونه فکر نمی‌کنند. زیرا چندی پیش دختر رئیس جمهور آمریکا با گوشی هوشمند آیفون در مقابل همگان حاضر شد.


«کیم جونگ-اون»، رهبر کره شمالی
کره شمالی کارخانه‌ای را با نام Arirang تاسیس کرده است که برای مردم این کشور انواع تلفن‌های همراه را تولید می‌کند. اما رهبر این کشور چندی پیش با یک مدل از گوشی‌های هوشمند شرکت تایوانی HTC در مصاحبه خبری حاضر شد که به گفته کارشناسان این گوشی HTC Butterfly بود. این محصول از نظر امکانات با HTC One به‌عنوان بهترین محصول تولید شده در این شرکت تایوانی برابری می‌کند. لازم به ذکر است که مدل ویژه Hello Kitty به صورت محدود برای گوشی هوشمند HTC Butterfly تولید شده است که احتمالا دختر "کیم جونگ-اون" یک دستگاه از آن را مورد استفاده قرار می‌دهد.


«پِنگ لی یوان»، بانوی اول چین
هیچ کس به درستی نمی‌داند که «زی جینپینگ» رئیس جمهور کشور چین از چه گوشی هوشمندی استفاده می‌کند. زیرا او تاکنون با گوشی خود در مقابل مردم ظاهر نشده است و هیچ مرکز خبری هم نتوانسته عکس رئیس جمهور چین را در کنار تلفن همراهش تهیه کند. اما همسر او یعنی «پِنگ لی یوان» در حالی که گوشی هوشمند آیفون ۵ اپل با رنگ سفید را در دست داشت، شکار عکاسان خبری شد.

«تیم کوک» مدیرعامل اپل معتقد است که هنوز نتوانسته رضایت مردم چین را جلب کند و حاکمیت این بازار را در اختیار بگیرد. اما گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که گوشی‌های اپل توانسته است توجه سیاستمداران این کشور را به خود اختصاص دهد و از نظر آن‌ها بهترین گوشی را به بازار عرضه کند. البته شواهد حاکی از آن است که «زی جینپینگ» چندان از این گوشی اپلی راضی به‌نظر نمی‌رسد.


«یینگلاک شیناواترا»، نخست وزیر تایلند
کشور آسیایی تایلند که یکی از قطب‌های فناوری جهان محسوب می‌شود، با مدیریت خانم «یینگلاک شیناواترا» به عنوان نخستین وزیر خود توانسته است به موفقیت‌های فراوان دست یابد. البته خانم شیناواترا مثل دیگر روسای جمهور و افراد سرشناس یک گوشی هوشمند ندارد و به صورت همزمان ۵ دستگاه گوشی هوشمند را مورد استفاده قرار می‌دهد. یکی از این ۵ دستگاه که گوشی اصلی وی محسوب می‌شود و بیش از دیگر گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد Nokia Lumia ۹۲۰ مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون است که رنگ سفید دارد و بسیار مورد علاقه خانم نخست‌ وزیر است.


«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه
«ولادیمیر پوتین» که ریاست جمهوری کشور روسیه را در دست دارد در سال ۲۰۱۰ میلادی اعلام کرده بود تلفن همراه ندارد. با این وجود، مرکز خبری Techweb در سال ۲۰۱۲ میلادی اعلام کرد که پوتین صاحب تلفن همراه شده است و از گوشی هوشمند MTS-Glonass ۹۴۵ ساخت کشور روسیه استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند بر پایه سیستم‌عامل اندروید فعالیت می‌کند و بدنه فلزی مشکی و نمایشگر لمسی بزرگ دارد. برخلاف گفته‌های قبلی، کارشناسان می‌گویند که پوتین وابستگی زیادی به تلفن همراه خود دارد بخشی از فعالیت‌های روزانه او به کمک همین گوشی هماهنگ می‌شود.


خانواده سلطنتی بریتانیا
بیشتر مردم اروپا به خوبی می‌دانند که «خانواده سلطنتی بریتانیا» علاقه خاصی به محصولات شرکت اپل دارند و بیشتر آن‌ها از گوشی هوشمند آیفون استفاده می‌کنند. در المپیک تابستانی سال گذشته شاهزاده ویلیام همراه با گوشی هوشمند آیفون دیده شد و شاهزاده هری که در کنار او قرار داشت نیز یک مدل از گوشی هوشمند آیفون را در دست گرفته بود. همچنین گفته شده است که ملکه الیزابت دوم نیز چندی پیش به کارمندان خود گفت که برای وی یک دستگاه رایانه لوحی iPad خریداری کنند.

«دیوید کامِرون» نخست وزیر بریتانیا
اما در کنار خانواده سلطنتی، «دیوید کامِرون» که در پست نخست وزیری بریتانیا فعالیت می‌کند یکی از هواداران اصلی گوشی‌های بلک‌بری محسوب می‌شود. او سال گذشته سفری به کشور امارات متحده عربی داشت و طی این سفر در شهر دبی در یک جلسه پرسش و پاسخ حاضر شد. در این جلسه از وی پرسیده شد که چه گوشی هوشمندی استفاده می‌کند و او هم نشان داد که همچنان بلک‌بری محبوب‌ترین برند تولیدکننده تلفن همراه محسوب می‌شود.

باید اعتراف کرد که شرکت بلک‌بری با وجود مشکلات فراوانی که پیش‌روی خود می‌بیند همچنان گزینه اول بسیاری از سیاستمداران برجسته جهان محسوب می‌شود و گفته می‌شود که «دفتر مکزی ارتباطات دولت بریتانیا» با ایمن‌سازی گوشی‌های بلک‌بری استفاده از آن را برای مقامات سیاسی خود آسان کرده است.


«آنگلا مِرکل» صدراعظم آلمان
«آنگلا مرکل» یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های سیاسی در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و همواره در تعیین خط و مشی این منطقه نقش عمده برعهده داشته است. او هم مانند بسیاری از رهبران سیاسی جهان هوادار گوشی هوشمند بلک‌بری است و یکی از آخرین محصولات این شرکت کانادایی موسوم به BlackBerry Z۱۰ را مورد استفاده قرار می‌دهد. البته گوشی مرکل با مدل معمولی Z۱۰ که در بازار فروخته می‌شود اندکی تفاوت دارد و مرکز امنیت آلمان گوشی هوشمند صدراعظم خود را از هر نظر ایمن کرده است.

مرکل از گوشی هوشمند خود بسیار راضی است و حتی در یک عکس خبری آن را با دست خود بالا نگه داشته است تا همگان بدانند که وی از چه محصولی استفاده می‌کند. البته صدراعظم آلمان به‌خوبی می‌داند که شرکت تولیدکننده گوشی‌های بلک‌بری این روزها مشکلات زیادی دارد و به همین خاطر برخی منابع آگاه می‌گویند که او به دنبال یک گوشی هوشمند جایگزین است.

این‌ها گوشی‌های هوشمند برخی از سرشناس‌ترین افراد جهان بودند. اما توجه داشته باشید که این گوشی‌ها در همه موارد یاد شده سلیقه رهبران سیاسی جهان محسوب نمی‌شوند و در بسیاری از مواقع این افراد به اجبار گوشی‌های یاد شده را در دست گرفته‌اند.
 
کد مطلب: 30030
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام