۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۶

تولد يك شركت

ايتنا - شرکت توسعه تجارت رائیکا که تصمیم دارد به صورت حرفه‌ای بر روی برند اپل كار كند.

افزایش تعداد فعالان هر حوزه‌ای در بازار مترادف است با افزایش رقابت و افزایش رقابت نیز همواره با افزایش مزایا برای کاربران همراه خواهد بود، چرا که تنها در زمان رقابت است که شرکت‌ها اقدام به ارائه خدمات بیشتر و بهتر برای جذب کاربران می‌کنند.

در بازار IT داخلی نیز هفته گذشته شاهد تولد شرکتی جدید در حوزه فروش و خدمات پس از فروش بودیم، شرکتی که شالوده آن با تجربه مردانی شکل گرفته است که سال‌ها سابقه فعالیت موفق در این حوزه را به همراه خود به این مجموعه آورده‌اند تا بتوانند با فعالیت سالم در این حوزه سایر شرکت‌های فعال را به رقابت وادارند.

در حال حاضر مجموعه‌ها و شرکت‌های زیادی در بخش فروش محصولات IT در بازار مشغول هستند، که این تعداد در بخش پشتیبانی و خدمات کمتر می‌شود. هرچند که تعداد شرکت‌های فعال در حوزه خدمات نیز نسبتاً زیاد است، اما تنها تعداد کمی از آنها حقیقتاً مشغول ارائه خدمات هستند و به زبان ساده تر توانایی و تخصص ارائه خدمات را دارا هستند.
این وضعیت در میان برندهای موجود در بازار در مورد برخی از آنها مانند اپل، HP و... بیشتر مشهود است که البته علت اصلی این امر را می توان به خلا و کمبود شرکت‌های معتبر و توانا در زمینه عرضه مناسب و پشتیبانی محصولات این برندها جست‌وجو کرد.

هرچند که شرکت توسعه تجارت رائیکا شرکتی نوپا به حساب می‌آید، اما حضور مدیرانی مانند آقایان مصطفی پوریا و فرشید هوشمندفرد تجربه‌ای قیمتی را برای این مجموعه نوپا به ارمغان آورده است.
این شرکت قرار است تا در ابتدا بر روی فروش محصولات کاربری مانند لپ‌تاپ، نت‌بوک و دستگاه‌های All in One تمرکز داشته باشد و می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک تقریباً تمامی برندهای مطرح موجود در بازار مانند Asus، Apple، HP، Dell،ACER و... با پشتیبانی این شرکت در بازار توزیع شود.
 
با توجه به حضور مدیران باسابقه در این شرکت، دستیابی به اهداف این شرکت مانند ارائه خدمات و پشتیبانی با کیفیت و سطح بالا چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.
طبق اعلام این مجموعه برای محصولات تحت پشتیبانی به مشتریان خود خدمات کامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را ارائه خواهند کرد. ضمن اینکه تکنیسین‌های شاغل در این مجموعه همگی از افرادی هستند که از شرکت‌های تولیدکننده محصولات تحت پشتیبانی این مجموعه گواهی‌نامه رسمی تعمیرات دریافت کرده‌اند و به عبارتی همگی تکنیسین‌های authorized و رسمی به حساب می‌آیند.

اما یکی از خلاءهای موجود در بازار داخلی عدم عرضه مناسب، اطلاع‌رسانی کافی و خدمات گران‌قیمت محصولات اپل است.
شرکت توسعه تجارت رائیکا که تصمیم دارد به صورت حرفه‌ای بر روی این برند کار کند، اطلاع رسانی، آموزش و معقول‌سازی هزینه خدمات جانبی خریداران محصولات اپل را یکی از سیاست‌های اصلی خود عنوان کرده است و امیدوار است تا از این طریق بتواند خدمات درخور این برند را به مشتریان خود عرضه کند.

غیر از برند اپل، این شرکت در نظر دارد تا بتواند با افزایش سرعت و کیفیت خدمات پس از فروش میزان رضایت‌مندی را در میان مشتریان خود افزایش دهد.
هنگام شروع فعالیت این مجموعه، حداکثر زمان مجاز در آیین نامه این شرکت جهت ارائه خدمات پس از فروش سه روز تعیین شده است که این زمان برای محصولاتی که از گارانتی طلایی بهره‌مند باشند تا یک روز کاهش خواهد یافت.
ضمن اینکه خریداران محصولات دارای گارانتی رائیکا قادر خواهند بود تا مدت زمان گارانتی محصولات خود را از یک سال به سه سال ارتقا دهند.

اما به جهت افزایش کیفیت فروش و پشتیبانی از نمایندگان فروش، تیم مدیریت این مجموعه تصمیم دارد تا به جای افزایش تعداد نمایندگان، کیفیت فروش و پشتیبانی از نمایندگان را سرلوحه سیاست‌های اجرایی خود قرار دهد.
در حقیقت این مجموعه قصد دارد تا با محدود کردن تعداد نمایندگی‌ها، با جدیت بیشتری در زمینه پشتیبانی و آموزش فروشندگان محصولات خود اقدام کند تا از این طریق بتوانند یک نماینده با اطلاعات کامل فنی در مورد محصولات این شرکت در هر فروشگاه داشته باشند و خلا ناآگاهی بسیاری از فروشندگان موجود در بازار را نیز از میان بردارند.

در مجموع همانطور که عنوان شد، تولد هر مجموعه جدیدی در بازار IT موجب افزایش رقابت خواهد شد که نهایتاً سود آن برای کاربر نهایی خواهد بود.
به همین دلیل باید این ورود را نیز به فال نیک گرفت و منتظر ماند تا دید این مجموعه تا چه میزان در به عمل رساندن اهداف اعلامی خود موفق خواهد بود...
کد مطلب: 18058
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام