ایتنا - سلیقه ۷۰ درصد کاربران را در سال ۲۰۱۱ به سمت این محصول کشیده و یا خواهد کشاند.
پس از معرفی تبلت iPad ۲ توسط اپل و بالاگرفتن رقابت میان سیستم عامل iOS با سیستم عامل گوگل با نام اندروید، بسیاری از کارشناسان همچنان در مورد آینده بازار تبلتها دست به پیشبینی و تحلیل میزنند.
از جمله این تحلیلها تصاحب ۷۰ درصدی سهم بازار داغ تبلتها توسط iPad ۲ در سال ۲۰۱۱ است.
این تحلیل بر اساس استقبال بسیار خوب کاربران از این محصول صورت گرفته است.
بر اساس تحلیل موسسه DRAMeXchange، ویژگیهای مثبت اضافه شده به نسل جدید این تبلت همچون وزن کمتر و طراحی ظریفتر و قدرت پردازش بالاتر در مقایسه با محصول قبلی این شرکت از یک سو و نیز در مقایسه با تبلتهای سایر شرکتها، سلیقه ۷۰ درصد کاربران را در سال ۲۰۱۱ به سمت این محصول کشیده و یا خواهد کشاند.
این موسسه تحقیقاتی معتقد است به لحاظ ویژگی های ظاهری، سختافزاری، کارایی و قدرت نرمافزاری iPad ۲ از سایر رقبا بهتر است.
از نظر قیمت نیز تبلتهای اندرویدی معمولا قیمتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار دارند که محصول اپل از نظر قیمت نیز بسیار مناسب است.
بر این اساس در بازار داغ تبلتها که پیشبینی میشود تا پایان سال ۲۰۱۱ رقم فروش ۵۵ میلیونی برای تعداد این نوع از محصولها ثبت شود، گفته استیو جابز مبنی بر نامگذاری امسال به نام سال iPad ۲ تحقق خواهد پیوست.