ایتنا - گوگل به طور میانگین در هر ماه ۱۰۰ میلیارد کلیدواژهای که دریافت میکند را مورد پردازش قرار میدهد تا در چند میکروثانیه نتایج حاصل از این جستوجو را در اختیار کاربران بگذارد.
موتور جستوجوگر اینترنتی گوگل بسیار قوی است، اما کاربران از همه قابلیتهای آن مطلع نیستند. شرکت گوگل به طور میانگین در هر ماه ۱۰۰ میلیارد کلیدواژهای که دریافت میکند را مورد پردازش قرار میدهد تا در چند میکروثانیه نتایج حاصل از این جستوجو را در اختیار کاربران بگذارد.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم، اما موتور جستوجوگر گوگل مجبور است برای آنکه اطلاعات مربوط به هر کلیدواژه را در اختیار کاربران بگذارد، اندکی بیشتر فکر کند.
بیشتر کلیدواژههایی که روزانه در این سایت جستوجو میشود، قبلا هم وارد شدهاند و به همین خاطر گوگل میتواند از روی حافظه پیشفرض خود اطلاعات مربوط به آنها را در کمتر از یک ثانیه به دست کاربران برساند.
اما این طور که گوگل اعلام کرده است، در هر روز به طور میانگین ۱۵ درصد کلیدواژههای جستوجو شده معادل ۵۰۰ میلیون عدد از کلیدواژههای مورد نظر کاربران پیش از این توسط جستوجوگر گوگل دیده نشده بودند.
این روند به صورت مستمر برای گوگل که این روزها حدود ۱۵ سال از زمان تاسیس آن میگذرد، ادامه دارد.
"جان ویلی"( John Wiley) طراح اصلی مرکز Google Search در این خصوص گفت: «در فرآیند شناسایی ۱۵ از کلیدواژههای ناشناختهای که هر روز در گوگل جستوجو میشوند، جستوجوگر گوگل ۲۰ میلیارد سایت اینترنتی را روزانه بررسی میکند تا اطلاعات ناشی از آن را بر اساس کلیدواژه سرچ شده در اختیار کاربر بگذارد.»
یکی از ابزارهایی که گوگل به کمک آن میکوشد درصد اطلاعات ناشناخته روی اینترنت را کاهش دهد و به جای انتشار لیستی از جوابها یک جواب دقیق برای کاربران منتشر کند Knowledge Graph نام دارد.
این ابزار یک پایگاه داده گسترده محسوب میشود که قادر است کلیدواژهها را در بخشهای مختلف از جمله موضوعات، مردم، اتفاقات و ... تقسیمبندی کند و ارتباط میان آنها را دریابد که این فرآیند کاملا مشابه مغز انسان انجام میشود.
ابزار Knowledge Graph اطلاعات مربوط به بیش از ۵۷۰ میلیون فرد و ۱۸ میلیارد اتفاق را در خود جا داده است و ارتباط میان آنها را نیز برای خود ترسیم کرده است.