روند نزولی بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس ادامه دارد
ایتنا- یکی از مهمترین شرکتهای عرضه کننده راهکارهای دورحضوری، سیسکو است که این شرکت هم نسبت به سال گذشته، شاهد کاهش 11درصدی درآمدی خود بوده است.
جدیدترین برآوردهای موسسه آی.دی.سی از بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس نشان میدهد درآمدهای حاصل از فروش این راهکارها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی روند نزولی به خود گرفته است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، براساس گزارش موسسه دادههای بین المللی (آی.دی.سی) درآمد حاصل از فروش راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۸. ۴ درصد کاهش داشته، اما در مقایسه با سه ماهه دوم امسال ۱. ۷ درصد رشد داشته است.
این گزارش نشان میدهد بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ترتیب ۷. ۱۳ درصد و ۷. ۹ درصد رشد داشته است.
اما این میزان رشد نتوانسته کاهش درآمدهای حاصل از این راهکارها در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا، خاورمیانه و آفریقا را جبران کند.
درآمد حاصل از فروش و عرضه راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در آمریکای شمالی ۵. ۱۱ درصد و در منطقه اروپا، آفریقا و خاورمیانه ۸. ۱۰ درصد کاهش داشته است.
یافتههای آی.دی.سی حکایت از آن دارد که بازار راهکارهای دورحضوری چند مداره (Multi-codec) روند نزولیتری به خود گرفته است.
درآمدهای این بخش از بازار در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۸. ۳۵ درصد کاهش داشته است.
بازار دیگر اجزا و عناصر راهکارهای ویدئوکنفرانس، مثل فایروالها نیز کاهشی ۸. ۲۶ درصدی را تجربه کرده است.
به نظر میرسد بازار راهکارهای دورحضوری تک مداره در سه ماهه سوم سال جاری وضعیت بهتری داشته است. این بخش از بازار فقط ۴. ۰ درصد کاهش داشته است.
براساس این گزارش، درآمدهای حاصل از فروش راهکارهای ویدئوکنفرانس شخصی در این دوره در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدود ۷. ۸ درصد رشد داشته است.
موسسه آی.دی.سی در بخشی از گزارش خود به بررسی سهم شرکتهای عرضه کننده در بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس پرداخته است.
این بخش از گزارش نشان میدهد درآمد شرکت سیسکو از این بازار در مقایسه با سه ماهه دوم سال جاری ۹. ۱۷ درصد افزایش یافته اما در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷. ۱۴ درصد کاهش داشته است.
شرکت سیسکو هم اکنون ۳. ۴۳ درصد از کل بازار این راهکارها را در اختیار دارد.
شرکت پلی کام نیز که از جمله عرضه کنندگان مطرح راهکارهای دورحضوری است، در سه ماهه سوم ۲۰۱۲ شاهد کاهش ۸. ۱۱ درصدی درآمدهای خود در مقایسه با سه ماهه دوم امسال و کاهش ۲. ۱۵ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بوده است.
این شرکت با سهم ۲۵ درصدی خود در سه ماهه سوم امسال توانسته جایگاه دومین عرضه کننده راهکارهای دورحضوری را از آن خود کند.