۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۳

کلیات تفاهم‌نامه همکاری پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات

ایتنا - کلیات تفاهم‌نامه همکاری پایش و کنترل رویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات که امروز به امضاء رسید توسط ایتنا منتشر می‌گردد.
کلیات تفاهم‌نامه همکاری پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات

به گزارش ایتنا، ضرورت تفاهم نامه، متن کلیات و ساختار هسته‌های مرکزی و استانی به شرح زیر می‌باشد.

با توجه به گسترش روزافزونه و سریع سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در جامعه و اقبال عمومی آن در سطوح مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور، در راستای طراحی آینده مبتنی بر تفکر رگولاتوری و ساماندهی و نظارت و حمایت از زنجیره تامین- تولید- مصرف-در چارچوب عدالت- انصاف- و شفافیت، وجود سازوکاری که هماهنگی لازم، را بین نهادهای اجرایی در پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات به تفکیک وظایف هر دستگاه ایجاد نماید ضروری است.
بدین منظور این تفاهم‌نامه بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، پلیس آگاهی سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای منعقد می‌گردد.
با تنظیم و تبادل این تفاهم‌نامه، برنامه‌های تنظیم شده از سوی نهادهای ذی مدخل در موضوعات مرتبط و مشترک در سراسر کشور همسو شده و ضمن جلوگیری از اتلاف منابع و سرمایه‌ها با تقسیم و تفکیک وظایف و ایجاد همکاری‌های نزدیک، منجر به اعمال نظارتی، هماهنگ و منسجم و استقرار فضای سالم رقابتی می‌شود.

کلیات تفاهم‌نامه
این تفاهم‌نامه با هدف پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات از فبیل و نه محدود به موارد ذیل که بر اساس قانون مستلزم اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌باشد تنظیم شده است.
- عرضه خدمات اینترنت رسا ISP
- توزیع و عرضه اینترنت ISDP
- ارائه خدمات عمومی انتقال داده‌ها از طریق خطوط کابلی دیجیتال مشترکینpap
- ارائه خدمات عمومی انتقال داده‌ها از طریق ارتباطات ماهواره‌ایSAP
- ارائه خدمات مخابراتی ارتباطات همراه بین‌المللیGMPCS
- ارائه خدمات ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر فناوریWIMAX
- ارائه خدمات تلفن همراه و ثابت و ارتباط داده‌هاICT و غیره
- اراه‌اندازی شبکه و ارائه خدمات ارتباطات سیارGSM
- ارائه خدمات عمومی تلفن ثابت
- ارائه سرویس‌های پستی و دفا‌تر پیشخوان خدمات دولتی

محورهای تفاهم
- برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور شفاف‌سازی وظایف و آگاهی هر بخش از عملکرد بخش‌های دیگر
- تشکیل کارگروه‌های مشترک نظارت و اعمال مقررات به منظور افزایش قدرت قانون و اعمال مقررات مؤثر در محل تخلف
- ایجاد بانک اطلاعاتی و شبکه یکپارچه پایش و کنترل به منظور جلوگیری از بروز فاصله بین دستگاه‌های اجرایی و ثبت تخلفات به صورت متمرکز
- اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی در خصوص حقوق حقوق ICT شهروندان و وظایف هر دستگاه
- رسیدگی به ارجاعات مردمی بر اساس تفکیک وظایف ایجاد شده و جلوگیری از سردرگمی مردم و تاخیر در احقاق حقوق آن‌ها ساختار سیاستگذاری و اجرایی

کمیته‌های مرکزی و استانی
* کمیته مرکزی: این کمیته هر سه ماه یکبار و یا به صورت فوق‌العاده با حضور حداقل ۵ عضئو رسمیت یافته و وظیفه سیستگذاری، راهبری و هماهنگی در اجرای مفاد تفاهم‌نامه و نظارت بر عملکرد کمیته‌های استانی را به عهده خواهد داشت.
*اعضای کمیته مرکزی: نمایندگی رسمی و تام الاختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان
، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، پلیس آگاهی ناجا، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تاجا، شرکت ارتباطات زیرساخت سازمان فناوری اطلاعات،
*کمیته‌های استانی: این کمیته‌ها هر دو ماه یکبار و یا بصورت فوق‌العاده با حضور اکثریت اعضا در استان‌ها تشکیل خواهد شد و اجرای مصوبات کمیته مرکزی و اتخاذ تصمیمات مناسب و منطبق با سیاست‌های کمیته مرکزی را به عهده خواهد داشت.
*اعضای کمیته استانی: نمایندگی رسمی و تام الاختیار استانداری، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ادارات کل استانی سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان‌های بازرگانی استانی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، پلیس آگاهی، پلسی اطلاعات و امنیت استان‌ها و نمایندگی استانی شرکت ارتباطات زیرساخت.
کد مطلب: 18430
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام