۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۳

گارتنر آینده بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری را پیش‌بینی کرد

ایتنا- به زودی، راهکارهای ارتباط با مشتری نیز درگیر تحولاتی عظیم خواهند شد و بازار کسب‌وکارها از پیشرفت و تکنولوژی، بهره بیشتری خواهد برد.
گارتنر آینده بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری را پیش‌بینی کرد


پیش‌بینی‌های موسسه پژوهشی گارتنر حاکی از این است که بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری در سال‌های آینده با فناوری‌های همراه و رسانه‌های اجتماعی یکپارچگی بیشتری خواهد یافت و در این میان راهکارهای سازگار با سیستم عامل‌هایی مثل اندروید و آی او اس رشد قابل توجهی خواهند داشت. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت فوربس، موسسه گارتنر پیش‌بینی کرده است نسخه‌های همراه نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تا سال ۲۰۱۴ حدود ۵۰۰ درصد رشد خواهد یافت. 

در حال حاضر، ۱۱۰ نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری در فروشگاه مجازی اپل عرضه شده است. 

نرم‌افزارهای سازگار با سیستم عامل اندروید نیز ۴۷ مورد برآورد شده است. 

گارتنر که برای فناوری‌های همراه نقش ویژه‌ای در این بازار قائل است، پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۱۴ حدود ۳۰ درصد از سازمان‌ها و شرکت‌ها از آیپد و دیگر رایانه‌های لوحی به عنوان ابزار استاندارد برای متصدیان فروش خود استفاده خواهند کرد. 

این موسسه پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۱۴ حدود ۸۰ درصد از متصدیان فروش شرکت‌ها و سازمان‌ها از شبکه‌های اجتماعی استفاده خواهند کرد، در حالی که در این مدت فقط ۲ درصد از آن‌ها از راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری سازگار با شبکه‌های اجتماعی استفاده خواهند کرد. 

گارتنر همچنین پیش‌بینی کرده است یکی از دلایل رشد راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری در سال‌های آینده این است که مدیران بازاریابی شرکت‌ها که از آن‌ها با عنوان اختصاری CMO یاد می‌شود، جایگاه برتری کسب خواهند کرد و نقش برجسته‌تری را در زمینه تعریف نیاز کسب‌وکار خود به این راهکار‌ها و اتخاذ راهبردهای مناسب در زمینه مدیریت کانال‌های ارتباط با مشتری ایفا خواهند کرد. 

در بخش دیگری از این گزارش نیز آمده است اتوماسیون‌های بازاریابی یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری خواهد بود. 

پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۱۶ این بخش از بازار سالانه ۷. ۱۰ درصد رشد داشته باشد و به رقم ۶. ۴ میلیارد دلار برسد. 

بر اساس این گزارش، گارتنر همگام با آی دی سی و فورستر پیش‌بینی کرده است فناوری‌های پردازش ابری در بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری اهمیت ویژه‌ای خواهد یافت. 

پیش‌بینی گارتنر در این میان حاکی از این است که تا سال ۲۰۱۶ حدود ۵۰ درصد از کل نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری تحت وب خواهد بود. 

پیش‌بینی گارتنر نشان می‌دهد شرکت سیلزفورس دات کام که در سال ۲۰۱۰ رتبه دوم بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری را دارا بوده است، در سال ۲۰۱۳ نیز یکی از بر‌ترین عرضه کنندگان این راهکار‌ها خواهد بود. 

البته جایگاه بر‌تر این بازار در اختیار شرکت‌های سپ و اوراکل خواهد بود. 

یکی از دلایل موفقیت شرکت سیلزفورس در این بازار این است که در عرضه راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری توجه ویژه‌ای به یکپارچگی این راهکار‌ها با شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک خواهد داشت.

شرکت اوراکل نیز که در سال ۲۰۱۱ رتبه دوم این بازار را از آن خود کرده بود، در سال آینده نیز خواهد توانست این جایگاه را حفظ کند.
کد مطلب: 24579
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام