۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۴ ساعت ۰۷:۳۳

ثبت نام براي دريافت كارت بنزين هوشمند از اول آذر ماه

به گزارش خبرگزاري ايسنا، سيدناصر سجادي ، مدير برنامه‌ريزي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي و مجري كارت هوشمند بنزين ـ صبح امروز در مورد جزييات نحوه دريافت كارت هوشمند بنزين در جمع خبرنگاران افزود: براي دريافت كارت هوشمند بنزين سه دسته اطلاعات لازم است كه مالكان خودرو با مراجعه به مراكز پستي و دريافت فرم مربوط، اطلاعات مربوط به خودرو، به مالك خودرو و همچنين اطلاعات مربوط به محل سكونت صاحب خودرو را تكميل و به باجه‌هاي پستي تحويل دهند. وي افزود: براساس اطلاعات موجود در بانك اطلاعات نيروي انتظامي در حدود 20 درصد از مردم نيازي به مراجعه به باجه‌هاي پستي را ندارد زيرا اطلاعات مربوط به خودرو و مالكيت آن و آدرس در بانك اطلاعات نيروي انتظامي موجود است كه براساس آن به صورت زمان‌بندي شده كارت‌هاي هوشمند بنزين به آدرس‌هاي موجود ارسال مي‌شود. وي با اشاره به اينكه كليه مالكان خودرو از ابتداي آذرماه به مدت سه هفته براي تكميل فرم مخصوص فرصت دارند خاطرنشان كرد: براي دريافت كارت هوشمند نياز به ارائه هيچ مدركي نيست ولي توصيه مي‌كنيم كه هنگام تكميل فرم براي اطمينان از صحت اطلاعات مندرج، كارت خودرو، شناسنامه مالك ،‌كد پستي و آدرس دقيق به همراه متقاضيان باشد. وي با بيان اينكه اگر اطلاعات به صورت اشتباه درج شود امكان صدور كارت وجود نخواهد داشت، تصريح كرد: جزئيات بيشتر و نحوه عمل براي موارد خاص ظرف روزهاي آتي و تا پيش از پايان آبان ماه از طريق رسانه‌هاي عمومي به اطلاع مردم خواهد رسيد. سجادي با تشريح اينكه در اجراي كارت هوشمند بنزين بيش از شش ميليون كارت براي خودروهاي بنزين‌سوز و گازوييل‌سوز پيش‌بيني شده است، يادآور شد: به دليل پيچيدگي‌ و موجود نبودن آمارهاي دقيق از تعداد موتورسيكلت‌ها، هنوز پروسه دريافت كارت هوشمند بنزين براي موتورسيكلت‌ها نهايي نشده ولي اميدواريم با پيگيري‌هاي كه صورت مي‌گيرد تا 10 روز آينده نيز براي موتورسيكلت‌ها جزئيات دريافت كارت را اعلام كنيم. وي همچنين با بيان اينكه تجهيزات لازم براي استفاده از كارت هوشمند در پمپ بنزين‌ها از ابتداي آذرماه در جايگاه‌ها نصب خواهد شد، گفت: براي سهولت استفاده از كارت هوشمند از نرم‌افزارها و تجهيزاتي استفاده كرده‌ايم كه در سريع‌ترين زمان و به راحت‌ترين شكل نصب و پياده شده و قابل استفاده باشد. مدير برنامه ريزي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي اظهار كرد: تمام تلاش ما اين است كه تا پايان سال 1384 كل پروژه كارت هوشمند بنزين انجام شود هرچند براي اين كار الزام قانوني نداريم. سجادي افزود: توزيع بنزين با كارت هوشمند تا زماني كه دولت و مجلس براي توزيع سوخت محدوديتي اعم از توزيع سهميه‌ايي يا دو نرخي اعمال نكنند، هيچ محدوديتي براي مصرف كنندگان نخواهد داشت. وي با تشريح قابليت‌هاي كارت هوشمند بنزين گفت: يكي از اهداف مهم كارت هوشمند بنزين شفاف‌سازي آمارها و اطلاع دقيق از ميزان مصرف بنزين توسط خودروهاست زيرا در حال حاضر هيچ آمار دقيقي از ميزان مصرف سوخت در انواع خودروها اعم از دولتي، عمومي، وانت‌بار و شخصي وجود ندارد، بنابراين كارت هوشمند يك بانك اطلاعاتي دقيق از ميزان مصرف سوخت در اختيار قرار مي‌دهد. او ادامه داد: يكي ديگراز مزاياي استفاده از كارت هوشمند جلوگيري از قاچاق سوخت در پمپ بنزين‌هاست زيرا در حال حاضر پس از اينكه بنزين از انبارها به پمپ بنزين‌ها منتقل مي‌شود اطميناني وجود ندارد كه كليه اين سوخت به خودروها تحويل شود، ولي با مكانيزاسيون پمپ بنزين‌ها عملا امكان هرگونه تخلف دراين زمينه نيز از بين خواهد رفت. سجادي با بيان اينكه از طريق استفاده از كارت هوشمند بنزين و بنا به خواست و ميل مصرف كنندگان امكان پرداخت وجه بنزين از طريق كارت هوشمند با شارژ مالي آن در بانك‌ها نيز وجود دارد، تصريح كرد: بزرگ‌ترين حسن كارت هوشمند بنزين اين است كه به دليل داشتن قابليت‌هاي متنوع امكان اجراي هرگونه تصميمي كه دولت و مجلس براي سوخت اتخاذ كنند را فراهم مي‌كند. مجري طرح كارت هوشمند بنزين همچنين از ادامه مذاكرات با نيروي انتظامي براي استفاده از كارت هوشمند بنزين به عنوان كارت خودرو نيز خبر داد. سجادي افزود: شبكه كارت هوشمند بنزين بزرگ‌ترين شبكه IT كشور است كه در آن كليه جايگاه‌هاي عرضه سوخت از طريق شبكه مخابراتي به يكديگر متصل هستند كه با توجه به قابليت‌هاي كارت هوشمند از اين نظر اين پروژه در دنيا بي نظيراست. او در مورد هزينه‌هاي استفاده از كارت هوشمند بنزين براي مردم به خبرنگار ايسنا گفت: مردم به جز پرداخت هزينه پستي هيچ هزينه ديگري را نبايستي براي دريافت كارت پرداخت كنند. همچنين براي خدمات‌رساني بهتر در اين پروژه 300 مركز خدمات كارت هوشمند بنزين در سراسر كشور نيز ايجاد خواهد شد. سجادي خاطرنشان كرد: سال گذشته نزديك به 3 ميليارد دلار و امسال نيز بيش از چهار ميليارد دلار صرف واردات بنزين شده است كه با توجه به اينكه طرح‌هاي توسعه پالايشگاه‌ها و افزايش توليد بنزين داخلي تا پايان برنامه چهارم توسعه به نتيجه نخواهد رسيد، اگر وضعيت مصرف بنزين به همين شكل ادامه پيدا كند طي سال‌هاي آينده نيازمند واردات حجم بسيار زياد بنزين خواهيم بود كه اين كار مشكلات فراواني براي دولت ايجاد خواهد كرد.
کد مطلب: 3184
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام