تغییرات گوگل در استفاده تبلیغاتی از اطلاعات کاربران
ایتنا- گوگل اعلام کرده که به زودی برای استفاده از نام، عکس و دیگر مشخصات کاربران برای استفاده تبلیغاتی، از آنها اجازه خواهد گرفت.
شرکت گوگل به زودی تغییراتی در نحوه استفاده تبلیغاتی از اطلاعات کاربران انجام خواهد داد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، و به نقل از آسوشیتد پرس، شرکت گوگل اعلام کرده است که از روز ۱۱ نوامبر سال جاری میلادی برای استفاده تبلیغاتی از نام، عکس و دیگر مشخصات کاربران از آنها اجازه خواهد گرفت.
بر اساس اعلام گوگل، اظهارات و نظرات شخصی کاربران در خصوص رستورانها، فروشگاهها و محصولات و همچنین آهنگها و دیگر محتواها تنها در صورتی مورد استفاده تبلیغاتی قرار میگیرد که کاربر اجازه این کار را داده باشد.
دویچه وله نیز در گزارشی در این خصوص نوشته است: گوگل قصد دارد تبلیغات ارایهشده در سایت خود را برای هر کاربر شخصی کند و این بدان معناست که کاربر میتواند نظرات شخصی افرادی که با آنها در ارتباط است را درباره کالاها و شرکتهای تجاری ببیند؛ البته اگر دوستان نظری داده باشند. این نظر میتواند درباره موزیک-ویدیویی در سایت یوتیوب (متعلق به گوگل) باشد، یا مثلا نتیجه جستوجوی یک فروشگاه لباس در موتور جستجوی گوگل.
گوگل میگوید این امر به کاربر کمک میکند تا ارزیابی بهتری برای دسترسی به محصولات مختلف داشته باشد، اما فعالان حامی حریم شخصی در اینترنت نگران خدشهدار شدن حریم خصوصی اشخاص هستند.
بنا بر اعلام گوگل، از تاریخ مقرر کاربران میتوانند به فعالیتهای دوستان خود در گوگل پلاس و همچنین در سایتهای یوتیوب و گوگلپلی و دیگر سایتهای خدماتی گوگل دسترسی داشته باشند. کاربر برای ورود به دنیای تبلیغات گوگل نباید لزوما عضو گوگل پلاس باشد؛ همین که عضو دیگر خدمات شرکت گوگل نظیر جیمیل باشد هم کافی است.
اما آن دسته از کاربرانی که نمیخواهند اطلاعاتشان در رابطه با تبلیغات با دیگر دوستانشان در گوگل به اشتراک گذاشته شود، کافی است در بخش "Shared Endorsements" گوگل پلاس بروند (plus.google.com/settings/endorsements?hl=en) و تیک کنار گزینه زیر را بردارند و تغییرات را ذخیره کنند:
Based upon my activity, Google may show my name and profile photo in shared endorsements that appear in ads.
با این کار دیگر از اطلاعات این اشخاص برای تبلیغ استفاده نمیشود.
البته کاربر با این کار تنها فعالیتهای خود را از دید دیگران دور میکند، اما کماکان شاهد فعالیتهای دیگر افراد حاضر در حلقه دوستی خود خواهد بود. مگر آنکه دیگر کاربران نیز به همین روش خود را از دایره تبلیغات خارج کنند. افراد زیر ۱۸ سال خود به خود از اینکه در دیدرس دیگران باشند، معاف شدهاند.