ایتنا – فیسبوک علاقهای به دکمه دیسلایک نداشته است، بر خلاف لایک.
آیا هیچ میدانستید فیسبوک از همان ابتدا قصد نداشته در سایت خود از دکمه Dislike استفاده کند؟
لایک و دیسلایک دو مقولهای هستند که کاربران فیسبوک با استفاده از آنها میتوانند نظرات مثبت و منفی خود را نسبت به یک موضوع یا محتوا ابراز دارند.
لایک به صورت یک دست با انگشت شست رو به بالاست.
در دیسلایک، شست به پایین اشاره میکند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از tech-wd، برت تیلور (Bret Taylor) مدیر سابق فناوری فیسبوک در گفتوگو با TechRadar گفته ما با وجود تقاضاهای تعداد زیادی از کاربران، از اول قصد نداشتیم در این شبکه اجتماعی از Dislike استفاده کنیم.
گفته میشود آقای تیلور پیش از آن که در سال ۲۰۱۲ فیسبوک را ترک کند و شرکت Quip را تاسیس نماید، دکمه like را ابداع کرده است.
در تشریح دلیل بیعلاقگی فیسبوک به Dislike، تیلور میگوید وجود چنین دکمهای باعث به راه افتادن موجی از احساسات منفی در شبکه اجتماعی میشود و این چیزی است که فیسبوک نمیخواست آن را بر سایتش ببیند؛ خصوصاً با توجه به این که این دکمه ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرد و حتی در مورد محتواهای خوب نیز به کار رود.
وی میگوید وجود دکمه Like ضروری است تا از این طریق شما بتوانید رضایت خود را بدون آن که چیز زیادی بنویسد، اعلام نمایید. در این حالت دکمه Like میتواند جای کلماتی نظیر «عالی و خوب» را بگیرد، ولی اگر شما از چیزی خوشتان نیامد، بهتر است نظرتان را بنویسید و احساس خودتان نسبت به آن چیز را شرح دهید.
شایان ذکر است فیسبوک از دکمه Like استفاده تبلیغاتی میکند.
به این صورت که با استفاده از آن میتواند سلایق کاربران را تشخیص داده و بر همین اساس، تبلیغات و آگهیهای هدفمند را برای آنها به نمایش در آورد.
این در حالی است که دکمه Dislike استفاده تبلیغاتی ندارد.