ایتنا - سازمانهایی که به دنبال بازاریابی رایگان در فیسبوک هستند با تصمیمات جدیدی که در این شبکه اجتماعی بزرگ گرفته شده است دچار مشکل میشوند.
شرکت فیسبوک بهتازگی سیاستهای مربوط به حفظ حریم شخصی کاربران و قوانین کلی خود را بهروز کرده است و اگرچه برخی از تغییرات لحاظ شده در آن بسیار قابل ملاحظه بهنظر میرسد، برخی دیگر از آنها مشکلات فراوانی برای کارآفرینان بهوجود آورده است.
به گزارش ایتنا، صاحبان کسب و کارهای کوچک که هواداران فراوانی در فیسبوک دارند به این نتیجه رسیدهاند که اگر هزینههای مشخص برای ارتقا وضعیت خود را به فیسبوک پرداخت نکنند، هیچ اهمیتی ندارد که چه تعداد هوادار داشته باشند.
به طور معمول صاحبان کسب و کارها یک پیام جدید را برای جذب تعداد بیشتر مشتریان منتشر میکنند و تمایلی به حضور بیشتر افرادی ندارند که فقط از شکل ظاهری صفحه آن ها خوششان آمده است.
با این وجود، بر اساس قوانین جدیدی که فیسبوک تعریف کرده است هزاران هوادار در صفحات مربوط به کسبوکارها و شرکتها هرگز پیام جدید منتشر شده در صفحه مربوطه را مشاهده نخواهند کرد؛ مگر آنکه شرکت مورد نظر به فیسبوک هزینههایی را پرداخت کرده باشد.
اما سوال مطرح شده این است که چرا یک کسب و کار کوچک برای نشان دادن پیامهای خود به مخاطبان باید به فیسبوک پول پرداخت کند و بخش اعظم هواداران را فقط از طریق هزینههای پرداخت شده به فیسبوک نگه دارد؟
سازمانهایی که به دنبال بازاریابی رایگان در فیسبوک هستند با تصمیمات جدیدی که در این شبکه اجتماعی بزرگ گرفته شده است دچار مشکل میشوند و باید هرچه سریعتر به دنبال راه چاره باشند.
شرکت فیسبوک با انتشار بیانیهای اعلام کرده است که از ژانویه ۲۰۱۵ قانون مذکور برای دریافت پول و نمایش مطالب منتشر شده در صفحات هواداران کسبوکارها را اجرا میکند.