۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۰
برای یافتن شغل مناسب

کارجویان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند

ایتنا – جوانان و کارشناسان جویای کار، با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی اینترنتی شانس بیشتری برای دستیابی به شغل مناسب خواهند داشت.
کارجویان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند

یک پژوهش جدید حاکی از آن است که امروزه بسیاری از شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی، برای شناسایی و شکار اندیشمندان و صاحبان اندیشه‌های برتر، به استفاده از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی روی آورده‌اند.

به گزارش ایتنا به نقل از میدل ایست آنلاین، پژوهشی که اخیراً از سوی یک مرکز کاریابی در سوئیس منتشر شده نشان می‌دهد شرکت‌های صنعتی، فنی و پژوهشی به طور گسترده برای استخدام انسان‌های خلاق و خوش‌فکر در سراسر جهان، از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر همین سایت‌ها با ارائه فرصت‌های شغلی می‌توانند کارجویان را در دستیابی به شغل مورد نظر خود کمک کنند.

به عبارت دیگر مراجعه کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و متخصصان جویای کار به صفحات ویژه شرکت‌های جذب نیرو در شبکه‌های اجتماعی، شانس دستیابی به شغل مناسب را برای آنان افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ۳۰ درصد شرکت‌ها برای استخدام نیروهای انسانی مورد نیاز خود، از شبکه‌های اجتماعی بهره می‌گیرند که این میزان در آغاز سال جاری فقط ۱۲ درصد بوده است.

۲۰ درصد کارجویان شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند فیس‌بوک اولین جایی است که برای یافتن شغل یا معرفی خود به کارفرماها به آن مراجعه می‌کنند.

۸۰ درصد نیز در این خصوص از سایت Xing یا LinkedIn نام برده‌اند.

به گزارش ایتنا به نقل از دویچه‌وله، XING که در زبان چینی به «ممکن است!» ترجمه می‌شود را می‌توان به یک بنگاه کاریابی اینترنتی تشبیه کرد که شرکت‌های زیادی از طریق آن به شکار نیرو می‌روند؛ نیروهای باتجربه از یک سو و جوانان تازه فارغ‌التحصیل شده دانشگاهی از سوی دیگر.

در واقع این شبکه اجتماعی اینترنتی نه برای تفریح که برای کاریابی، عرضه کار، ایجاد شبکه‌های ارتباطی شغلی و در یک کلام به ادعای موسسان آن، برای پیشرفت شغلی بنا نهاده شده است.
کد مطلب: 19640
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ