۱
۱
plusresetminus
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۳

رایانش ابری چه مزیت هایی برای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) ایجاد می کند؟

رایانش ابری به معنای ذخیره سازی و دسترسی به داده ها و برنامه ها از طریق اینترنت به جای هارد دیسک کامپیوتر است. منظور از ابر در اینجا تنها استعاره ای از اینترنت است.
رایانش ابری چه مزیت هایی برای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) ایجاد می کند؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


 

 

تکنولوژی رایانش ابری چیست؟


رایانش ابری به معنای ذخیره سازی و دسترسی به داده ها و برنامه ها از طریق اینترنت به جای هارد دیسک کامپیوتر است. منظور از ابر در اینجا تنها استعاره ای از اینترنت است. رایانش ابری هیچ ارتباطی با هارد دیسک ندارد، در واقع وقتی فردی داده ها را روی هارد دیسک ذخیره می کند و یا برنامه ها را از روی آن اجرا می کند، از حافظه محلی (local) استفاده کرده است.
در رایانش ابری، افراد به داده ها یا برنامه های خود از طریق اینترنت دسترسی پیدا می کنند، یا دست کم این اطلاعات را با سایر اطلاعات از طریق وب یکپارچه می نمایند.

 

نرم افزار CRM ابری چیست؟

 
نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان، تیم فروش را قادر می سازد تا تعامل موفقیت آمیزی با مشتریان فعلی داشته، و همچنین با مشتریان احتمالی، تأمین کنندگان و شرکای تجاری ارتباط برقرار کند و منجر به افزایش درآمد فروش و بهره وری در کسب و کار شود.
نرم افزارCRM  مبتنی بر ابر به معنای میزبانی یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) در ابر است. از طریق اینترنت می توان به نرم افزار CRM ابری دسترسی پیدا کرد و به این ترتیب دسترسی و به اشتراک گذاری اطلاعات برای کاربرها آسانتر می شود.
به دلیل اینکه در این سیستم، اطلاعات در ابر ذخیره می شوند؛ تیم های بازاریابی و فروش می توانند به اطلاعات مشتری در خارج از شرکت و با استفاده از موبایل یا تبلت نیز دسترسی داشته باشند.
 
 

چرا نرم‌افزار CRM برای رشد کسب وکارها اهمیت دارد؟



مفهوم CRM برای کمک به رشد کسب و کارهای امروزی بسیار کاربردی است. زیرا می تواند به شرکتها کمک کند تا مشتریان جدید بدست آورند و مشتریان موجود خود را حفظ کنند. به همین دلیل است که شرکتها به سرمایه گذاری در زمینه  CRMادامه می دهند.
در فضای بسیار رقابتی امروز و با وجود انتخاب های فراوان در محصولات و خدمات، مشتریان سخت گیر تر از گذشته شده اند و به نظر می رسد وفاداری مشتریان مفهوم قبلی خود را از دست داده باشد.
نرم افزار CRM به اولویت بندی تلاش های فروش و بازاریابی برای مشتریان امروزی کمک می کند. این نرم افزار همچنین به درک بهتر نیازهای مشتریان و کسب و کارها می پردازد تا بتواند نحوه ارائه ویژگی های محصول به آنها را بهبود ببخشد. هرچه شرکت ها بیشتر در مورد مشتریان خود، ترجیحات و رفتارهای خرید آنها آگاهی داشته باشند، احتمال قبول شدن پیشنهادات فروش شان را بالاتر می برند.


 


 

مزایای نرم افزار CRM ابری چیست؟


نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) ابری نسبت به نسخه های محلی مزایای زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:
 

نصب آسان

در گذشته همیشه این ترس وجود داشت که نصب و راه اندازی یک نرم افزار CRM دشوار باشد. اما با استفاه از یک نرم افزار CRM ابری دیگر نیازی نیست نگران نصب آن بود و می توان بدون هیچ نگرانی سریعا شروع به استفاده از آن کرد.
خریداران لازم نیست دیگر نگران قیمت نرم افزار CRM، هزینه تعمیر و نگهداری سخت افزار، سرور و غیره باشند. همچنین نیازی به حضور یک متخصص IT تمام وقت نبوده و لازم نیست شرکت ها نگران نصب های پیچیده، انتقال داده ها یا حتی به روز رسانی باشند؛ زیرا همه این کارها از راه دور برای آن ها انجام می شود.
 
 

دسترسی آسان

CRM ابری دسترسی افراد به سیستم را از هرجایی - در دفتر کار، قطار، یک کافه یا در خانه را فراهم می کند. فرد می تواند از هر دستگاهی که می خواهد استفاده کند – کامپیوتر دسکتاپ، لپ تاپ، موبایل یا تبلت. تنها چیزی که به آن نیاز است اینترنت می باشد.
 

امنیت بالا        

نگرانی بسیار جدی هر کسب و کار برای استفاده از سیستم های ذخیره سازی اطلاعات مبتنی بر وب، امنیت است. شرکت هایی که سیستم های CRM را به صورت آنلاین ارائه می دهند به این مسائل توجه ویژه دارند و مسائل امنیتی را بسیار جدی می گیرند. جای تعجب نیست که سطح امنیت اطلاعات در شرکتهای خدماتی ابری نیز بسیار بالا است.
 

کاربری مطمئن

برای افراد تصور اینکه سیستمی که هر روز به آن اعتماد دارند و از آن استفاده می کنند می تواند خراب شود و آن ها را با یک بحران مالی رها کند، ترسناک است.
با استفاده از CRM ابری چنین شرایطی تقریباً هرگز رخ نمی دهد، زیرا از همه قسمت های ابر بکاپ گرفته می شود. به این معنا که از هر مؤلفه، به عنوان مثال - یک سرور ، چندین کپی در ابر وجود دارد. بنابراین، اگر اتفاقی بیافتد، بلافاصله جایگزینی انجام می شود و سیستم به کار خود ادامه خواهد داد. در حقیقت، یک سیستم CRM مبتنی بر وب 99.99٪ از زمان فعال است و به کار خود ادامه می دهد.
 

توسعه پذیری

هنگام انتخاب سیستم هایCRM ، مشاغل كوچك احتمالا تنها ویژگی هایی را انتخاب می کنند كه می تواند به آنها در كار فعلی خود كمك كند و مربوط به نیازهای منحصر به فرد آنها است.
با این حال، با پیشرفت کسب و کار شرکت، مدیران ممکن است تصمیم بگیرند که به عنوان مثال به ظرفیت بیشتر، ویژگی های جدید یا ماژول های پیشرفته تر نیاز دارند. در این حالت، CRM مبتنی بر ابر می تواند فوراً به روز شود تا نیازهای جدید آن ها را برآورده سازد.
 

یکپارچگی با سایر نرم افزارها

محصولات غیر قابل انعطاف در دنیای فناوری اطلاعات امروز که نیاز به انعطاف پذیری در یکپارچگی بالاست، شانس موفقیت پایینی دارند. به خصوص در یک محیط تجاری مدرن که تبادل اطلاعات بین فن آوری های موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان ابری توسط API می تواند به راحتی با سایر برنامه ها یا نرم افزارها یکپارچه شود.
 
گردآورنده: شرکت دانا پرداز
 
 
کد مطلب: 57848
برچسب ها: رپرتاژ CRM
نام شما
آدرس ايميل شما


امین
feedback
France
مرسی از مقاله خوبتون، توضیحات مفیدی در زمینه CRM ابری داشت فقط اگر امکانش هست در مورد تفاوت های نرم افزارهای CRM ابری با CRM محلی هم توضیحاتی بدید
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ