۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۲:۵۲

اینترنت موبایل؛ موج آینده انتشار تبلیغات

اینترنت موبایل؛ موج آینده انتشار تبلیغات مهر - اریک اشمیت در گفت‌وگو با مجله آلمانی «فاز نت» فرانکفورت موج بزرگ آینده تبلیغات را روی شبکه‌های اینترنت موبایل دانست و گفت: «اینترنت موبایل از پتانسیل بالایی در توسعه تبلیغات آنلاین برخوردار است.» به گزارش مهر، اریک امرسون اشمیت متولد 27 آوریل 1955 در شهر واشنگتن است. وی در حال حاضر رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی شرکت گوگل است. شرکت گوگل را لری پیج و سرگی برین در سال 1998 تأسیس کردند. مجله «فازنت» فرانکفورت آلمان مصاحبه ای را با «اریک اشمیت» انجام داده است که در ادامه می‌خوانید: • فعالیت‌های جست‌وجوی بازاریابی خیلی خوب پیش می‌رود، اما پتانسیل رشد برای گوگل در کجا قرار دارد: اینترنت موبایل، فیلم و یا وب 2؟ اول از همه باید بگویم که هنوز منافع زیادی در جست‌وجوی بازاریابی وجود دارد. به طوری که می‌تواند به ما فناوری بهتری بدهد تا اهداف تبلیغاتی خود را توسعه دهیم. در اینجا هیچ محدودیتی برای جست‌وجوی بازاریابی وجود ندارد. مردم تصور می‌کنند که در این بخش محدودیت وجود دارد اما ما ایده‌های زیادی درباره این فناوری داریم. دوم اینکه مهمترین هدف ما برای کسب یک فضای وسیع تبلیغاتی، شبکه اینترنت موبایل است. تمام آلمانی‌ها یک تلفن همراه دارند در این مورد فقط کافی است که به موفقیت آیفون اپل در این کشور نگاه کنیم. این تلفن همراه مجهز به اولین مرورگر وب واقعا قوی روی یک دستگاه همراه است و تلفن‌های همراه دیگری نیز که از این پتانسیل برخوردار باشند، در راه هستند. نوکیا به زودی یک مدل از این نوع تلفن‌ها را عرضه می‌کند به همین ترتیب «بلاک بری» و موتورولا نیز مدل‌هایی را وارد بازار می‌کنند. تمام این تلفن‌های همراه می‌توانند تا پایان این سال در دسترس قرار گیرند. بنابراین با کمک این محصولات، تبلیغات می‌تواند به عنوان مهمترین هدف در عرصه اینترنت موبایل تبدیل شود چرا که تلفن‌های همراه کاملا شخصی هستند و ارائه تبلیغات به وسیله آنها امکانپذیر است. این بدان معنی است که تبلیغات رشد خواهد کرد و موج بزرگ بعدی در انتشار آگهی‌ها، اینترنت موبایل خواهد بود. • نظر شما درخصوص تبلیغات تصویری و ویدیویی چیست؟ فرصت‌های زیادی در فیلم و تصویر وجود دارد، اما چیزهایی هستند که شما می‌توانید تبلیغات خود را برای آنها انجام دهید و از سوی دیگر در مورد برخی چیزهای دیگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید. تبلیغات تصویری تنها گاهی اوقات کار می‌کنند اما موبایل در هر زمانی کار می‌کند. • آیا کسب‌وکار موبایل می‌تواند نسبت به وب و رایانه شخصی گسترده‌تر شود؟ بله. کسب‌وکار موبایل می‌تواند نسبت به وب و رایانه شخصی گسترده‌تر شود اما برای رسیدن به این توسعه چند سالی مانده است. • آیا ابتکار گوگل در ارائه سیستم‌عامل «آندروئید» ویژه تلفن همراه پاسخ درستی در ورود به این بازار است؟ مارکو بوریس از یاهو می‌گوید که آندروئید فقط نوعی ویندوز موبایل روی لینوکس است. این مقایسه درست نیست. مارکو خودش بهتر می‌داند. او خیلی باهوش است و می‌فهمد که لینوکس چیست. آندروئید یک توسعه واسط و متفاوت از بقیه سیستم‌عامل‌ها است. این سیستم‌عامل یک سکوی توسعه‌ای برای برنامه‌های «جاوا- پایه» ویژه تلفن‌های همراه است و بنابراین کاری با مایکروسافت ندارد. آندروئید رایگان است و به راحتی اصلاح می‌شود. ما نمی‌توانیم بگوییم که چگونه عمل می‌کند چرا که هنوز توسعه نیافته است. • گوگل در عرضه شبکه‌های بی‌سیم «وایمکس» در آمریکا سرمایه‌گذاری‌های وسیعی انجام داده است. آیا می‌توانید استراتژی پشت پرده خودتان را بگویید؟ ایده این سرمایه‌گذاری این است که ما متوجه شدیم ممکن است در آمریکا دستگاه‌های همراه شبکه را قطع کنند. در شبکه Clearwire، (ارائه دهنده اینترنت بی‌سیم) در آمریکا می‌تواند به تمام دستگاه‌هایی که در حال حرکت به اینترنت متصل می‌شود پاسخ دهد. گوگل موقیعت بسیار پرقدرتی را برای ورود باز به اینترنت، برنامه‌های باز و شبکه‌های باز دارد. سرمایه‌گذاری ما در Clearwire تجارت خوبی است و در عین حال از اصول منابع آزاد نیز حمایت می‌کند. ما واقعا به دنبال رقابت باز هستیم. • اشتراک شبکه‌های اجتماعی با بازار تبلیغات آنلاین بسیار جزئی است. شبکه‌های اجتماعی در آینده چه نقشی را در این بازار ایفا می‌کنند؟ بدیهی است که مردم وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. به اعتقاد من برخی از محصولات تبلیغاتی جدید می‌توانند در این شبکه‌ها کار کنند اما تصور نمی‌کنم که این محصولات هنوز اختراع شده باشند. هم اکنون ما و دیگران بر روی محصولات تبلیغاتی اجتماعی کار می‌کنیم. • گوگل سرویسی را از ترکیب گوگل نیوز و گوگل ارث راه‌اندازی کرده است که اخبار محلی را روی نقشه نشان می‌دهد. برخی از ناشران آلمانی درباره عملکردهای آینده این سرویس نگران هستند. ما همیشه سعی کرده‌ایم که از جنبه‌های مختلف به کاربران نهایی نگاه کنیم و اگر این جنبه‌هاي خوب جواب دهند، دیگر به چشم‌انداز ناشران نگاه نمی‌کنیم. ما به جای اینکه به نگرانی‌های دیگران توجه کنیم ترجیح می‌دهیم مشکلات کاربران نهایی را بهتر حل کنیم. •‌ آیا این درست است که شما با لری و سرگی 20 سال کار خواهید کرد؟ چهار سال قبل ما توافق کردیم که 20 سال با هم کار کنیم. بنابراین من تا 16 سال دیگر در کنار آنها هستم.
کد مطلب: 10010
نام شما
آدرس ايميل شما