ایتنا- جریته: بازدیدکنندگان ایرانی که بصورت گسترده جیتکس بازدید مینمایند فرصت مناسبی را جهت مشاهده محصولات این شرکت و مقایسه آن با سایر ارائهکنندگان محصولات مشابه در اختیار خواهند داشت.
مصاحبه اختصاصی ایتنا مدیر بازرگانی سیستمهای ویژه گروه داده ورزجویا؛
گروه دادهورز جویا در جیتکس
سايت خبری ايتنا , 24 شهريور 1390 ساعت 11:34
ایتنا- جریته: بازدیدکنندگان ایرانی که بصورت گسترده جیتکس بازدید مینمایند فرصت مناسبی را جهت مشاهده محصولات این شرکت و مقایسه آن با سایر ارائهکنندگان محصولات مشابه در اختیار خواهند داشت.
گروه داده ورزجویا متشکل از سه شرکت اصفهان کامپیوتر، به افزار و پالس الکترونیک با هدف ارائه راه حلهای جامع و ارائه سرویسهای ویژه که نیاز به تخصص و تجربه بالا دارد درسال ۱۳۸۱ ، تاسیس گردید.
به گرازش ایتنا، این گروه چندی است در زمینه RFID نیز فعالیت داشته و خدمات خود را در این حوزه ارائه میدهد، امسال هم این گروه در نمایشگاه جیتکس حضور دارد.
به همین منظور با مدیر بازرگانی سیستمهای ویژه گروه داده ورزجویا مهندس محمدعلی جریته مصاحبه ای داشتیم.
باتوجه به اینکه درنمایشگاه جیتکس ۲۰۱۱ دبی شرکت میکنید و محصولات متبنی بر RFID را معرفی و ارائه مینمایید درصورت امکان برای ما توضیح دهید:
محصولاتی که مبتنی بر RFID ارائه میدهید، چه هستند؟ ازکدام شرکت خارجی؟
درابتدا بایستی به این نکته اشاره کنم که امکان استفاده از شناسههای رادیویی یا RFID تنها یکی از امکانات ارائه شده درتجهیزات PDA صنعتی ارائه شده میباشد. این تجهیزات دارای امکانات مختلفی برای اتوماسیون فرآیند جمعآوری اطلاعات به صورت انبوه میباشند.
دستگاههای PDA صنعتی ارائه شده با نام تجاری Skeye محصول کمپانی Höft& Wessel آلمان میباشند که در حال حاضر و بر اساس آخرین گزارش مؤسسه گارتنر جایگاه سوم را در بازار جهانی تولید این محصولات در اختیار دارد.
بازارمحصولات و وضعیت RFID در ایران را چگونه ارزیابی میکنید؟
شناسههای RFID با وجود آنکه فنآوری چندان جدیدی بهحساب نمیآید اما به دلایل متعددی از جمله قیمت بالای نمونههای نسل اول و تجهیزات مورد نیاز برای بهرهبرداری از آنها تا همین چند سال اخیر با اقبال چندانی در میان کاربران مواجه نگردیدند. البته در حال حاضر قیمت این تجهیزات به میزان قابل چشمگیری کاهش یافته و بهکارگیری آنها بهصورت فراگیری در انواع کاربردها دیده میشود.
خوشبختانه در کشور ما نیز همگام با بازار جهانی در حال توسعه برای این تجهیزات، تقاضای روزافزونی برای بهرهگیری از مزایای آن وجود دارد و در صورت اطلاعرسانی درست و کافی در این خصوص شاهد بهکارگیری بیشتر آن نیز در آینده نزدیک خواهیم بود.
بازار RFID درجهان چگونه است و به نظر شما در آینده چطور خواهد بود؟
با توجه به ویژگیهای خاص و مزایای نسبی بهکارگیری این شناسهها در مقایسه با سایر روشهای موجود مانند انواع بارکدهای یک و دو بعدی و با توجه به قیمت مناسب آنها، طی سالهای اخیر به صورت گستردهای در انواع کاربردها درسراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفتهاند.
طی چندسال گذشته فرآیند تجاریسازی این فنآوری باتوجه به کاهش قیمت آنها به انجام رسیده و به صورت وسیع درسراسر دنیا مورد استفاده قرار دارد. به عنوان نمونه درکاربردهای فروشگاهی میتوان با بهرهگیری ازشناسههای RFID به چندین مزیت دست یافت که مهمترین آنها حذف صفهای طولانی مشتریان در صندوقها برای محاسبه صورتحساب خواهدبود.
در صورت استفاده از شناسههای RFID بر روی کالاها، هنگام ورود مشتری به صندوق کلیه کالاهای موجود در سبد او به صورت خودکار شناسایی شده و دیگر نیازی به انجام این کار توسط متصدی صندوق نخواهد بود. با حذف این مرحله علاوهبر افزایش سرعت فرآیند خرید احتمال بروز خطا نیز کاهش خواهد یافت.
مشتری های داخلی و خارجی شما اصولاً چه شرکتها و مصرفکنندگانی هستند؟
یکی از گزینههای پشتیبانی شده توسط محصولات skeye،شناسههای رادیویی یا همان RFID میباشد. همانطور که می دانید قرائت این شناسه ها نیاز به دید مستقیم مانند بارکد نداشته و علاوه بر آن میتوان اطلاعاتی را نیز در این شناسهها ذخیره و بازیابی نمود که این امکان در کاربردهایی که نیاز به ردیابی بدون اتصال با بانک اطلاعاتی مرکزی وجو دارد، میتواند بسیار مفید بوده و طیف وسیعی از راهحلها را ممکن سازد. برخی کاربران این فنآوری عبارتند از: سامانههای فروشگاهی،صنایع،سیستمهای توزیع کالا، انبار و...
چندسال است فعالیت خود را در زمینه RFID در ایران شروع کردهاید؟
فعالیت در زمینه شناسههای RFID از حدود دو سال قبل و همزمان با ورود محصولات PDA صنعتی به سبد محصولات شرکت گروه دادهورزجویا آغاز گردیده است. در حال حاضر راهحلهای جامعی در این زمینه شامل نرمافزار و سخت افزار فراهم گردیده و برای استفاده در کاربردهای گوناگون ارائه میگردند.
در جیتکس امسال بیشتر چه هدفی رادنبال می کنید؟ بازار ایران یاخارج کشور را؟
در واقع این نمایشگاه نه تنها بهعنوان عرصهای برای آشنایی با مشتریان خارج از کشورمان تلقی میگردد، بلکه بازدیدکنندگان ایرانی نیز که بصورت گسترده از این نمایشگاه دیدن میکنند فرصت مناسبی را جهت مشاهده محصولات این شرکت و مقایسه آن با سایر ارائهکنندگان محصولات مشابه در اختیار خواهند داشت.
با توجه به اینکه برنامه راهبردی شرکت در جهت ارائه راهحلهای جامع به طیف وسیعی از مشتریان در ابعاد مختلف میباشد، انتظار میرود حضور در این نمایشگاه زمینهای برای یافتن کاربران این فنآوری در منطقه و در سطح بینالمللی باشد.
کد مطلب: 19535
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/interview/19535/گروه-داده-ورز-جویا-جیتکس