۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۴
مصاحبه اختصاصی ایتنا مدیر بازرگانی سیستم‌های ویژه گروه داده ورزجویا؛

گروه داده‌ورز جویا در جیتکس

ایتنا- جریته: بازدیدکنندگان ایرانی که بصورت گسترده جیتکس بازدید می‌نمایند فرصت مناسبی را جهت مشاهده محصولات این شرکت و مقایسه آن با سایر ارائه‌کنندگان محصولات مشابه در اختیار خواهند داشت.
گروه داده‌ورز جویا در جیتکس

گروه داده ورز‌جویا متشکل از سه شرکت اصفهان کامپیوتر، به افزار و پالس الکترونیک با هدف ارائه راه حل‌های جامع و ارائه سرویس‌های ویژه که نیاز به تخصص و تجربه بالا دارد درسال ۱۳۸۱ ، تاسیس گردید.

به گرازش ایتنا، این گروه چندی است در زمینه RFID نیز فعالیت داشته و خدمات خود را در این حوزه ارائه می‌دهد، امسال هم این گروه در نمایشگاه جیتکس حضور دارد.

به همین منظور با مدیر بازرگانی سیستم‌های ویژه گروه داده ورزجویا مهندس محمد‌علی جریته مصاحبه ای داشتیم.

باتوجه به اینکه درنمایشگاه جیتکس ۲۰۱۱ دبی شرکت می‌کنید و محصولات متبنی بر RFID را معرفی و ارائه می‌نمایید درصورت امکان برای ما توضیح دهید:

محصولاتی که مبتنی بر RFID ارائه می‌دهید، چه هستند؟ ازکدام شرکت خارجی؟
درابتدا بایستی به این نکته اشاره کنم که امکان استفاده از شناسه‌های رادیویی یا RFID تنها یکی از امکانات ارائه شده درتجهیزات PDA صنعتی ارائه شده می‌باشد. این تجهیزات دارای امکانات مختلفی برای اتوماسیون فرآیند جمع‌آوری اطلاعات به صورت انبوه می­‌باشند.

دستگاه­‌های PDA صنعتی ارائه شده با نام تجاری Skeye محصول کمپانی Höft& Wessel آلمان می­‌باشند که در حال حاضر و بر اساس آخرین گزارش مؤسسه گارتنر جایگاه سوم را در بازار جهانی تولید این محصولات در اختیار دارد.

بازارمحصولات و وضعیت RFID در ایران را چگونه ارزیابی می­‌کنید؟
شناسه­‌های RFID با وجود آنکه فن­آوری چندان جدیدی به‌حساب نمی­‌آید اما به دلایل متعددی از جمله قیمت بالای نمونه­‌های نسل اول و تجهیزات مورد نیاز برای بهره­‌برداری از آن‌ها تا همین چند سال اخیر با اقبال چندانی در میان کاربران مواجه نگردیدند. البته در حال حاضر قیمت این تجهیزات به میزان قابل چشمگیری کاهش یافته و به‌کارگیری آنها به‌صورت فراگیری در انواع کاربردها دیده می­‌شود.

خوشبختانه در کشور ما نیز همگام با بازار جهانی در حال توسعه برای این تجهیزات، تقاضای روزافزونی برای بهره­‌گیری از مزایای آن وجود دارد و در صورت اطلاع‌رسانی درست و کافی در این خصوص شاهد به‌کارگیری بیشتر آن نیز در آینده نزدیک خواهیم بود.

بازار RFID درجهان چگونه است و به نظر شما در آینده چطور خواهد بود؟
با توجه به ویژگی‌های خاص و مزایای نسبی به‌کارگیری این شناسه­‌ها در مقایسه با سایر روش‌های موجود مانند انواع بارکدهای یک و دو بعدی و با توجه به قیمت مناسب آنها، طی سال‌های اخیر به صورت گسترده‌­ای در انواع کاربردها درسراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته‌­اند.

طی چندسال گذشته فرآیند تجاری‌سازی این فن­آوری باتوجه به کاهش قیمت آنها به انجام رسیده و به صورت وسیع درسراسر دنیا مورد استفاده قرار دارد. به‌ عنوان نمونه درکاربردهای فروشگاهی می­‌توان با بهره­‌گیری ازشناسه­‌های RFID به چندین مزیت دست‌ یافت که مهم‌ترین آن‌ها حذف صف­‌های طولانی مشتریان در صندوق­‌ها برای محاسبه صورت‌حساب خواهد‌بود.

در صورت استفاده از شناسه­‌های RFID بر روی کالاها، هنگام ورود مشتری به صندوق کلیه کالاهای موجود در سبد او به‌ صورت خودکار شناسایی شده و دیگر نیازی به انجام این کار توسط متصدی صندوق نخواهد بود. با حذف این مرحله علاوه‌بر افزایش سرعت فرآیند خرید احتمال بروز خطا نیز کاهش خواهد یافت.
 

مشتری های داخلی و خارجی شما اصولاً چه شرکت‌ها و مصرف‌کنندگانی هستند؟
یکی‌ از گزینه‌های پشتیبانی‌ شده‌ توسط محصولات skeye،شناسه­‌های رادیویی یا همان RFID می‌باشد. همانطور که می دانید قرائت این شناسه ها نیاز به دید مستقیم مانند بارکد نداشته و علاوه بر آن می­‌توان اطلاعاتی را نیز در این شناسه­‌ها ذخیره و بازیابی نمود که این امکان در کاربردهایی که نیاز به ردیابی بدون اتصال با بانک اطلاعاتی مرکزی وجو دارد، می­تواند بسیار مفید بوده و طیف وسیعی از راه­‌حل­‌ها را ممکن سازد. برخی کاربران این فن­آوری عبارتند از: سامانه­‌های فروشگاهی،صنایع،سیستم­‌های توزیع کالا، انبار و...

چندسال است فعالیت خود را در زمینه RFID در ایران شروع کرده‌اید؟
فعالیت در زمینه شناسه­‌های RFID از حدود دو سال قبل و همزمان با ورود محصولات PDA صنعتی به سبد محصولات شرکت گروه داده‌ورزجویا آغاز گردیده است. در حال حاضر راه­‌حل‌­های جامعی در این زمینه شامل نرم­افزار و سخت افزار فراهم گردیده و برای استفاده در کاربردهای گوناگون ارائه می­‌گردند.


در جیتکس امسال بیشتر چه هدفی رادنبال می کنید؟ بازار ایران یاخارج کشور را؟
در واقع این نمایشگاه نه تنها به‌عنوان عرصه‌ای برای آشنایی با مشتریان خارج از کشورمان تلقی می­‌گردد، بلکه بازدیدکنندگان ایرانی نیز که بصورت گسترده از این نمایشگاه دیدن می‌کنند فرصت مناسبی را جهت مشاهده محصولات این شرکت و مقایسه آن با سایر ارائه‌کنندگان محصولات مشابه در اختیار خواهند داشت.

با توجه به این‌که برنامه راهبردی شرکت در جهت ارائه راه­‌حل­‌های جامع به طیف وسیعی از مشتریان در ابعاد مختلف می‌باشد، انتظار می‌­رود حضور در این نمایشگاه زمینه­‌ای برای یافتن کاربران این فن­آوری در منطقه و در سطح بین‌المللی باشد.
کد مطلب: 19535
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ