۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۱

عکس روز ناسا: خطوط تازهٔ ببر بر روی قمر انسلادوس زحل

در تصویر برگزیده امروز ناسا، خطوط ببر به رنگ آبی غیرطبیعی قابل مشاهده هستند. اینکه چرا انسلادوس فعال است، همچنان یک معما است.
عکس روز ناسا: خطوط تازهٔ ببر بر روی قمر انسلادوس زحل
آیا اقیانوس‌های زیرزمینی در قمر انسلادوس زحل از مسیر دره‌ها به بیرون راه پیدا می‌کنند؟ ویژگی‌های طولانی و باریکی که با نام «خطوط ببر» شناخته می‌شوند، از درون یخ‌زدهٔ این قمر یخی، یخ را به فضا پرتاب کرده و یک ابر از ذرات یخی ریز را بر فراز قطب جنوبی انسلادوس ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایتنا، این پدیده همچنین حلقهٔ مرموز E زحل را تشکیل می‌دهد. شواهدی از این موضوع توسط فضاپیمای رباتیک کاسینی به دور زحل مدار می‌زد که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ به دست آمده است.
 
در تصویر برگزیده امروز ناسا، خطوط ببر به رنگ آبی غیرطبیعی قابل مشاهده هستند. اینکه چرا انسلادوس فعال است، همچنان یک معما است؛ زیرا قمر همسایه‌اش یعنی میماس که تقریباً به همان اندازه است، به نظر می‌رسد کاملاً مرده باشد.

 


تحلیل دانه‌های یخ پرتاب‌شده شواهدی از وجود مولکول‌های آلی پیچیده را درون انسلادوس نشان داده است. این مولکول‌های بزرگ غنی از کربن می‌توانند نشان‌دهندهٔ این باشند که اقیانوس‌های زیر سطح انسلادوس ممکن است میزبان حیات باشند.

اگرچه این شواهد نمی‌توانند به‌طور قطعی وجود حیات را ثابت کنند، اما امیدها را برای کشف زندگی در مکان‌های غیرمعمول در کیهان افزایش می‌دهند.
 
انسلادوس یکی از مکان‌های جذاب برای تحقیقات علمی است. دانشمندان امیدوارند با بررسی بیشتر این قمر و اقیانوس‌های زیرزمینی آن، اطلاعات بیشتری دربارهٔ شرایط لازم برای حیات و فرآیندهای زمین‌شناسی دیگر به دست آورند.

همچنین، توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد انسلادوس می‌تواند ما را به درک بهتری از تاریخچه و تکامل سیستم‌های قمری و سیاره‌ای برساند.
کد مطلب: 80616
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام