۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۲
عکس روز ناسا

زحل در لبه ماه

ایتنا - در تصویر تلسکوپی و برگزیده امروز ناسا که در چین گرفته شده، زحل لحظاتی قبل از ناپدید شدنش پشت قرص ماه به تصویر کشیده شده است.
زحل در لبه ماه
زحل این روزها در آسمان زمین، قبل از نیمه شب طلوع می‌کند. این سیاره که با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است، در روز ۲۴ ژوئیه (۳ امرداد) در نزدیکی ماه قرار داشت. اما از برخی نقاط زمین، این غول گازی حلقه‌دار پشت ماه پنهان شد و به مدت تقریباً یک ساعت از آسمان بخش‌هایی از آسیا و آفریقا ناپدید گردید. از آنجا که ماه و سیارات روشن معمولاً در نزدیکی صفحه مداری (اکلیپتیک) حرکت می‌کنند، چنین رویدادهای پنهانی چندان نادر نیستند؛ اما بسیار تماشایی می‌باشند.
 
در تصویر تلسکوپی و برگزیده امروز ناسا که در چین گرفته شده، زحل لحظاتی قبل از ناپدید شدنش پشت قرص ماه به تصویر کشیده شده است. این عکس این طور به نظر می‌رسد که زحل درست بالای دهانه گلشکو (دهانه‌ای جوان با قطر ۴۳ کیلومتر در نزدیکی لبه غربی ماه)، معلق است.

 

البته باید توجه داشت که فاصله ماه از زمین حدود ۴۰۰ هزار کیلومتر است، در حالی که زحل در فاصله‌ای حدود ۱٫۴ میلیارد کیلومتر قرار دارد. این پدیده‌های نجومی نه تنها زیبایی‌های آسمان را به نمایش می‌گذارند، بلکه ما را به تفکر درباره عظمت و وسعت کیهان نیز وادار می‌کنند. دیدن چنین رویدادهایی می‌تواند الهام‌بخش و شگفت‌انگیز باشد و ما را به کشف بیشتر در دنیای نجوم ترغیب کند.
کد مطلب: 80049
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام