۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۰۸

حضور مستقيم كسپرسكي در ايران

رشد بازار نرم‌افزارهاي امنيتي درايران بسيار زياد و اميدواركننده است. به گزارش ایتنا محمد مبصري، مدير ارشد محصولات كسپرسكي در خاورميانه، در اين نشستبا اشاره به پتانسيل بالاي تقاضاي محصولات مرتبط با امنيت رايانه‌ها و شبكه‌هاي رايانه‌اي گفت: حضور كسپرسكي در ايران به حدود 4 سال قبل برمي‌گردد و اين شركت نخستين بار از طريق شركت آواژنگ سيستم به بازار ايران وارد شد. وي با بيان اينكه در ابتدا جلب اعتماد و رضايت شركت‌ها، سازمان‌ها و كاربران بسيار مشكل بود افزود: از آنجا كه در زمان ورود كسپرسكي به بازار، فرهنگ خريد نرم‌افزار و خصوصا نرم‌افزارهاي اصلي خارجي چندان رايج نبود، لذا زمان بسياري فقط صرف متقاعد كردن شركت‌ها و سازمان ها به خريد نرم‌افزار اصلي و لايسنس مربوطه مي‌شد. اما با توجه به نوع عملكرد برنامه‌هاي كسپرسكي و حفاظت همه جانبه‌اي كه از اطلاعات كاربران به عمل مي‌آورد و همچنین فعالیت بسیار ارزنده همکاران کسپرسکی در کشور، كسپرسكي توانست به سرعت جاي خود را در ميان كاربران باز كند و به يكي از برنامه‌هاي مطرح در بازار تبديل شود. مبصري كه خود از ابتدا در شركت آواژنگ سيستم با عنوان مدير بخش فناوري اطلاعات و امنيت مشغول به كار بود و معرفي كننده اصلي نرم‌افزارهاي كسپرسكي در ايران به شمار مي‌آيد، با اشاره به فعاليت شركت آواژنگ سيستم افزود: عملكرد مناسب آواژنگ سيستم، شركت كسپرسكي را متقاعد كرد كه ايران بازاري مناسب و رو به رشد در زمينه امنيت فناوري اطلاعات است و با پتانسيل بسيار خوبي كه دارد مي‌تواند آينده‌اي روشن براي ارائه محصولات كسپرسكي داشته باشد. در نتيجه كسپرسكي با رغبت هرچه تمام‌تر به توسعه اين بازار همت گماشت كه حاصل آن نصب و به كارگيري نرم‌افزارهاي امنيتي كسپرسكي در بسياري از سازمان‌ها و نهادهاي بخش دولتي و خصوصي است. در اين نشست، پس از بيان توضيحات كلي، آغاز فعاليت رسمي روابط عمومي كسپرسكي در ايران نيز اعلام گرديد. به گزارش ایتنا شركت ديده‌بان آي‌تي، به عنوان روابط عمومي رسمي كسپرسكي در ايران وظيفه اطلاع‌رساني و انجام هماهنگي‌هاي لازم را بر عهده دارد. در ادامه نشست محمد مبصري و عليرضا صالحي، مدير عامل ديده بان آي‌تي كه از فعالان قديمي حوزه آي‌تي و مطبوعات آي‌تي است، پاسخگوي برخي سئوالات بودند. مبصري در پاسخ به سئوالي مبني بر آنكه هم اكنون روش توسعه فروش كسپرسكي در ايران به چه صورت است گفت: شركت كسپرسكي در حال حاضر محصولات خود را در سطح منطقه از طريق شركت كام گارد و در ايران از طريق شركتإ‌هاي آواژنگ سيستم، فناوري اطلاعات و ارتباطات آتنا و داده‌پردازان دوران توزيع مي‌نمايد. با اين توضيح كه شركت داده‌پردازان دوران محصولات ويژه كاربران سازماني و دو شركت ديگر علاوه بر محصولات سازماني، محصولات ويژه كاربران خانگي و شركت هاي كوچك را نيز توزيع مي‌نمايند. در پاسخ به سئوالي در خصوص برنامه هاي واحد روابط عمومي كسپرسكي صالحي بيان داشت: عملكرد مناسب نمايندگان فروش كسپرسكي در ايران، سبب شد كه شركت مادر در فكر توسعه هرچه بيشتر حضور خود در ايران و ارتباط بهتر با مشتريان و كاربران باشد. به همين دليل و پس از انجام رايزني‌هاي متعدد، تصميم بر آن شد كه كسپرسكي از طريق راه‌اندازي واحد روابط عمومي، ضمن پررنگ‌تر كردن حضور خبري و اطلاع‌رساني خود، وظيفه انجام هماهنگي بين نمايندگان، شركت مادر و برگزاري نشست‌هاي خبري، اطلاع‌رساني و حضور در نمايشگاه‌هاي منطقه‌اي و داخلي نظير الكامپ را نيز عهده دار شود و از اين طريق اطمينان خاطر بيشتري را به كاربران بدهد. مبصري در پاسخ به سئوالي درباره امكان بروز تداخل بين وظايف توزيع كنندگان و حضور مستقيم كسپرسكي در ايران گفت: چنين تداخلي به هيچ عنوان بين عملكردها بروز نخواهد كرد، زيرا كانال‌هاي توزيع كسپرسكي در ايران كاملا مشخص و محدود به همان شركت‌هاي گفته شده هستند و اين حضور همانگونه كه در كشورهاي ديگر نيز وجود دارد، صرفا به منظور حفظ و بالا بردن كيفيت فروش محصولات و به ويژه ارائه خدمات پس از فروش که تاکنون توسط این سه شرکت به نحو احسن انجام شده است و از اين بابت مي‌توان اين حضور را مژده‌اي به جامعه كاربران كسپرسكي تلقي كرد. صالحي نيز با اشاره به همين مسئله و در پاسخ به چگونگي ارتقاي سطح خدمات پس از فروش گفت: از جمله برنامه‌هاي آتي كسپرسكي در ايران، راه‌اندازي وب‌سايت رسمي فارسي و ارائه خدمات آنلاين ازطريق اينترنت است. وي با تاكيد بر اينكه اين مسئله از جمله خواسته‌هاي جدي كاربران كسپرسكي بوده است وعده داد كه با آماده‌سازي زيرساخت‌هاي لازم، كاربران به زودي شاهد ارائه امكانات خوبي از جمله مشاوره خريد روي سايت رسمي فارسي كسپرسكي خواهند بود. در ادامه، مبصري در پاسخ به اينكه براي ارتقاي سطح علمي كاربران كسپرسكي چه برنامه‌هايي در نظر داريد گفت: شركت كام گارد كه توزيع كننده محصولات كسپرسكي در خاورميانه است داراي يك مركز آموزش بسيار پيشرفته در دبي است كه يكي از فعاليت‌هاي آن، برگزاري دوره‌هاي آموزشي و ارائه مدرك رسمي كسپرسكي مي‌باشد كه مشتريان مي‌توانند با ثبت نام در دوره‌ها از طریق شرکای ما در ایران و گذراندن آزمون، مدارك رسمي كسپرسكي را دريافت نمايند. وي همچنين يادآور شد كه برگزاري كلاس و آزمون از طريق نمايندگان و در داخل كشور پيش‌بيني شده و نمايندگان مي‌توانند با ثبت نام از متقاضيان و دريافت هزينه‌هاي لازم، نسبت به برپايي كلاس و اخذ آزمون و ارائه مدرك رسمي كسپرسكي اقدام نمايند. مديرعامل ديدبان آي‌تي نيز در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه براي پيشي گرفتن از رقبا در حوزه اطلاع‌رساني چه برنامه هايي را مد نظر داريد گفت: نه ديده‌بان و نه كسپرسكي، هيچگاه در پي حذف يا ضربه زدن به رقبا نيستند و هر دو معتقدند كه از راه اطلاع‌رساني دقيق، منصفانه و واقعي و البته با روش‌ها و كيفيت مناسب، قطعا مشتريان خود مي‌توانند به بهترين گزينه برسند و روابط عمومي كسپرسكي بالابردن سطح اطلاعات عمومي-تخصصي كاربران در حوزه نرم‌افزارهاي امنيتي را به عنوان يك ماموريت ويژه براي خود در نظر گرفته است و تلاش مي‌كند در راه رسيدن به آن گام بردارد. در ادامه مبصري نيز با تاكيد بر اينكه كسپرسكي هم اكنون يكي از چهره‌هاي فعال حوزه آي‌تي و پيشكسوتان حوزه مطبوعات آي‌تي را به عنوان واحد روابط عمومي در كنار خود دارد گفت: مطمئن هستيم كه اصحاب رسانه و مطبوعات از طريق ديده‌بان آي‌تي، كسپرسكي را در انتشار اخبار و اطلاع‌رساني مناسب ياري خواهند داد و از اين بابت سپاسگزار آنان هستيم. در پايان مدير ارشد محصولات كسپرسكي در خاورميانه ضمن تشكر از حضور نمايندگان رسانه‌هاي آي‌تي، مجددا تاكيد كرد كه از اين پس مشتريان بزرگ، سازمان‌ها، بانك‌ها و ساير موسساتي كه در سطح كلان از محصولات كسپرسكي استفاده مي‌كنند، شاهد خدمات پس از فروش گسترده‌تر و افزايش كيفيت اجراي پروژه‌هاي خود خواهند بود. وی همچنین یادآور شد که جا دارد از زحمات بی دریغ گروه شرکت‌های آواژنگ ، مدیران و هیئت مدیره محترمشان، مدیریت محترم شرکت داده‌پردازان دوران و همچنین مدیریت محترم فناوری اطلاعات و ارتباطات آتنا تشکر کنم که تنها با کمک و حمایت این دوستان بوده که کسپرسکی چنین جایگاهی در کشور یافته و همکاری با ایشان افتخار بزرگی برای بنده نیز می‌باشد.
کد مطلب: 9829
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام