شرکت سازنده نرمافزارهای نشر رومیزی، Quark، قصد دارد با برنامهریزی مجدد و سازگارتر کردن برنامههای خود با نیازهای آنلاین مصرف کنندگانش، بازار خود را از Adobe باز پس بگیرد.
در دهه 80 و نیز اوایل دهه 90 میلادی Quark با انتشار نخستین بسته طراحی رومیزی با عنوان «کوارک اکسپرس» بازار اين دسته از نرمافزارها را در دست خود گرفت و به محبوبیت فراوانی نزد کاربران دست یافت.
اما پس از آن، با به میدان آمدن نرمافزار ایندیزاین ساخت ادوبی رفتهرفته کوآرک مهم و اقبال خود را در بازار از دست داد و پس رانده شد.
اما در پی تغییر و تحولاتی که طی 18 ماه گذشته در این شرکت بزرگ نرمافزاری ایجاد شد، و با به روی کار آمدن مدیر عامل جدید، ری شیاوونه، دستاندرکاران کوآرک تصمیم گرفتند با توجه بیشتر بر نیازهای آنلاین استفاده کنندگان، این نرمافزار محبوب را بار دیگر احیا کرده و بخشی از سهم فروش بازار را در دست گیرند.
مسئولان کوآرک در آغاز این نبرد سعی کردهاند با تکیه بر همان ساختار Quark Xpress و افزودن قابلیتهایی جدید چون DPS (شیوه نشر دینامیک) به جنگ با ادوبی بروند.
ری شیاوونه در باره اين رویارویی میگوید: «گر چه ما نسبت به Adobe شرکت بسیار کوچکتر و کمامکاناتتری هستیم، اما محققان ما در تلاش برای اضافه کردن قابلیتها و امکاناتی هستند که مسئولان ادوبی فکرش را هم نمی کنند!»