۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۱۳

کاراکترهای بازی‌ها باهوش‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر شده‌اند

کافی است در این بازی نارنجکی را به سمت نیروهای سفیدپوش امپراتوری پرتاب کنید تا ببینید آیا آن را برداشته و به سمت شما بازمی‌گردانند یا این که دستان خود را به علامت تسلیم بالای سر خود می‌گیرند. نکته مهم در این بین این است که هر بار که این بازی را انجام می‌دهید در هر صحنه باید منتظر یک عکس‌العمل جدید از جانب نیروهای مقابل باشید. بازی‌های ویدیوئی امروزی از روش‌های برنامه‌نویسی پیشرفته استفاده می‌کنند و گیمرهای حرفه‌ای دیگر مجبور هستند برای برنده شدن تمام استراتژی خود را از قبل برنامه‌ریزی نمایند. این پیشرفت‌ها به لطف افزایش قدرت محاسباتی و پردازشی کنسول‌های جدید به دست آمده‌اند و اینک به چنان سطحی رسیده‌اند که چیزی مانند این را حتی در یکسال گذشته هم مشاهده نکرده بودیم. به گزارش آسوشیتدپرس بازی جنگ ستارگان که توسط استودیو LucasArts و تا هفته آینده در نمایشگاه E3 در لوس‌آنجلس به نمایش گذاشته خواهد شد تنها یک نمونه از این سطح پیشرفته از واقع‌گرائی می‌باشد. به گفته نویسندگان این بازی پیچیده‌تر شدن بازی‌ها به کاربر امکان می‌دهد تا احساسی همانند برخورد با یک فیلم را داشته باشد و از بازی خود لذتی دوچندان ببرد. Torsten Reil مؤسس و مدیرعامل شرکت انگلیسی NaturalMotion Ltd. که سازنده یک فناوری جدید برای جان بخشیدن به کاراکترهای بازی جنگ ستارگان است می‌گوید: «بنظر من کاربران با این نوع کاراکترها ارتباط بهتر و نزدیک‌تری برقرار می‌کنند.» این فناوری که euphoria نام دارد موجب خلق انیمیشن‌هایی متفاوت با قبل گردیده است. اولین بازی که از این فناوری استفاده کرد بازی Grand Theft Auto IV بود که فروش بالا و استقبال خوب از آن نشان‌دهنده مقبولیت بازی و فناوری‌های بکار رفته در آن می‌باشد. چند سال پیش تکنیکی با نام ragdoll physics در بازی‌ها استفاده می‌شد که در نتیجه آن، افراد دشمن پس از مردن و اصابت گلوله بطور طبیعی‌تری بر روی زمین می‌افتادند و مردن آنها واقعی‌تر بود. اما آن تکنیک متعلق به اجساد بوده و اینک ظاهراً Stormtrooperها و پلیس‌ها در GTA IV می‌خواهند زنده بمانند.
کد مطلب: 10481
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ