رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جدی گرفتن ورود بازیهای رایانهای از آن سوی مرزها بر ضرورت توسعه بازار فرهنگی توسط بازیهای رایانهای بومی و منطبق با فرهنگ کشور تاکید کرد.
به گزارش مهر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در مراسم رونمایی نرمافزاری جدید موسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان با بیان این مطلب افزود: امروز نیازمند تدبیر برای تاثیرگذاری فرهنگ بومی بر سایر فرهنگها هستیم و بازیهای رایانهای میتوانند در این عرصه نقش بازی کنند.
اکنون در زمینه بومیسازی بازیهای رایانهای نیاز به تنوع و تکثر و همکاری بیشتر با مجموعههای بخش خصوصی و دانشمندان جوان هستیم تا اتفاقات ویژهتری در زمینه طراحی و تولید بازیهای رایانهای رخ دهد.
وی اضافه کرد: برای توسعه جغرافیایی فرهنگی کشور در کشورهای هدف چشمانداز نظام و کشورهای اسلامی و کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران تقریب فرهنگی دارند یا مطالبه تاثیرپذیری فرهنگی از کشور را دارند باید تدبیر شود و توسعه بازار فرهنگی از طرقی مانند بازیهای رایانهای مورد اهتمام قرار گیرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه زمانی ساخت 10 بازی بومی در ایران یک آرزو بود، گفت: در صورتی که همت شود و نهادهای فرهنگی دست به دست هم دهند میتوان سالیانه چند صد بازی نیز ساخت که با ویژگیهای بازار تقاضا نیز همخوانی داشته باشند. بنابراین باید در تفاهم و تعامل با بخش خصوصی و در نظر گرفتن موضوع عرضه و تقاضا بتوانیم در زمینه بومیسازی بازیهای رایانهای نقش مناسبی ایفا کنیم.
خاموشی با یادآوری اینکه بازیهای رایانهای یکی از متنوع ترین تولیدات فرهنگی کشورهاست، افزود: بر اساس اقتضای کاری به محصولاتی که در بازار عرضه میشود سرکشی میکنم و میبینم که هر هفته محصول جدیدی از آن سوی مرزها وارد کشور میشود و به قیمت نازل هم عرضه میشود، این اتفاقی است که باید آن را جدی گرفت.
وی با یادآوری اقبال جمع قابل توجهی از دانشآموزان در تعطیلات بخصوص تعطیلات تابستانی به بازیهای رایانهای گفت: بازیهای رایانهای سهم بسیار قابل اعتنایی را در پر کردن اوقات فراغت بازی میکند بنابراین ضرورت بومیسازی در زمینه این بازیها غیر قابل انکار است و باید اهداف فرهنگی خودی را در تولید بازیهای رایانهای مدنظر قرار دهیم و به تولید بازی با هدفمندی فرهنگ خودی بپردازیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: محصولات مجموعه تبیان در گامهای اول قابل دفاع است اما باید در گامهای بعدی قویتر ظاهر شود و محصولات خود را با شاخصههای جهانی نزدیکتر کند.