ورود موسسه نشنال جئوگرافی به حوزه بازیهای رایانهای
موسسه نشنال جئوگرافی (National Geographic) که بیشتر بخاطر انتشار مجلهای با موضوعیت طبیعت و محیط زیست و همچنین فیلمهای مستند زیبا با تصاویر خیرهکننده از طبیعت شهرت دارد اینک در نظر دارد وارد بازیهای ویدیوئی شود.
National Geographic Ventures بخشی از بنیاد غیرانتفاعی National Geographic Society روز سهشنبه اعلام کرد درنظر دارد همکاریهایی را با تولیدکنندگان بازیهای رایانهای برای استفاده از منابع این موسسه در بازیهایی برای PCها، کنسولها و تجهیزات دستی آغاز مینماید.
Paul Levine یکی از مدیران نشنال جئوگرافی که قرار است مسئولیت بخش جدید بازیها را در این موسسه برعهده بگیرد در گفتوگو با آسوشیتدپرس گفت: «محصولات و محتواهای تولید شده توسط ما کاملاً مناسب استفاده توسط مخاطبین بازیهای رایانهای در سرتاسر جهان میباشد.»
به گفته وی بازیهای رایانهای میتوانند با استفاده از طیف وسیع محتواها و موضوعات مختلف که در مالکیت نشنال جئوگرافی میباشند، طراحی شوند.
اولین عنوان بازی که اینک برای PCها و همچنین گوشیهای آیفون در دسترس میباشد Herod's Lost Tomb یا «مقبره گمشده هرود» نام دارد که بر اساس داستانی که در شماره ماه دسامبر مجله منتشر گردید و همینطور درقالب یک برنامه تلویزیونی در مورد «شاه هرود» ساخته شده است.
این گیم بصورت داخلی و توسط خود موسسه ساخته شده است با این وجود نشنال جئوگرافی به توافقاتی با Namco Bandai Games America و Sony Computer Entertainment برای انتشار بازیها با نام خود برای کنسولهایی مانند Wii و یا PS3 دست یافته است.
بر همین اساس بازی National Geographic: Panda از سوی Namco Bandai برای دستگاه بازی دستی Nintendo DS تا انتهای همین ماه منتشر خواهد شد.
این بازی از لحاظ سبک و موضوع مشابه با بازی Nintendogs است که در سال 2005 منتشر شده بود و در آن بازیکنان میبایستی از حیوانات مجازی در داخل این بازی نگهداری نمایند.
از دیگر عناوین میتوان به Rain Forests و Greencity اشاره نمود که تا سال آینده توسط National Geographic منتشر خواهد شد.
همچنین بازی National Geographic: Africa نیز توسط Sony Computer Entertainment تا ماه آینده وارد بازار میشود.