ناصر چوبدار در گفتوگو با ايسنا اظهار داشت: به طور مثال مشتركان ميتوانند هزينه براي هر پالسي كه به دليل عدم تدارك تجهيزات و خدماتدهي از سوي مخابرات قطع شده و به افراد هزينه اضافي تحميل ميكند، مطالبه خسارت كنند. وي افزود: مخابرات مكلف است پس از واگذاري خط تلفن به مشتركان، به صورت احسن به آنان خدمات ارائه دهد. اين وكيل دادگستري اظهار داشت: اگر مخابرات امكانات لازم را براي تلفنهايي كه واگذار ميكند، تدارك نبيند و مشتركان از اين بابت متضرر شوند، مكلف به جبران است و مسئوليت مدني دارد. چوبدار با بيان اين كه «شهروندان با طرح دادخواست مبني بر مطالبه ضرر و زيان ناشي از عدم تامين تجهيزات ميتوانند از مخابرات شكايت كنند» پيشنهاد كرد كه افراد ميتوانند با دريافت پرينت از مكالمات خود، هزينه پالسهايي كه به دليل عدم خدماتدهي در سيستم تلفن همراه قطع شده را از مخابرات مطالبه كنند.