۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۴۲

تاسيس شرکت هوشمندي تجاري همکاران سيستم

درسال‌هاي اخير پياده‌سازي راهكارهاي هوشمندي تجاري، اولويت اول سازمان‌هاي بين‌المللي براي سرمايه‌گذاري روي سيستم‌هاي اطلاعاتي بوده است از اين رو بلوغ نسبي اين سازمان‌ها در به‌كارگيري سيستم‌هاي اطلاعاتي پايه و نياز مديران ارشد اين سازمان‌ها به گزارش‌هاي تحليلي از وضعيت عمومي كسب‌و‌كار سنجيده مي‌شود. براساس اين گزارش، بسياري از سازمان‌هاي ايراني در حال حاضر سيستم‌هاي اطلاعاتي پايه مانند حسابداري، انبار، حقوق و فروش را به خوبي عملياتي كرده‌اند اما به‌رغم وجود گزارش‌هاي مفيد در سطوح عملياتي و مديران مياني، مديران ارشد معمولا بدون واسطه از گزارش‌هاي سيستمي استفاده نمي‌كنند که دليل اين امر عدم تلفيق و تحليل اطلاعات سيستم‌هاي مختلف و عدم وجود فرمت نمايشي مناسب براي مديران است. هوشمندي تجاري (Business Intelligence) شامل ابزار، فناوري و فرآيندهاي تبديل داده‌ها به اطلاعات و تبديل اطلاعات به دانش مورد نياز براي بهينه‌سازي تصميم‌گيري در سازمان است. همچنين داشبورد سازماني در حقيقت لايه نمايشي اطلاعات در هوشمندي تجاري است كه اطلاعات را بدون واسطه و با استفاده از نمودارها، اشكال و سمبل‌هاي گرافيكي در اختيار مديران قرار مي‌دهد. گفتني است شركت هوشمندي تجاري همكاران سيستم که ازنخستين روزهاي سال 1388 کار خود را آغاز کرده، از مفاهيم نوين مديريت عملكرد (Performance Management) براي ارايه راهكار به مديران سازمان‌ها استفاده مي‌كند.
کد مطلب: 12379
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ