به گزارش شانا، فريد عامري با اعلام اين موضوع تاکيد کرد: برنامههاي مهمي براي استفاده از بسترهاي فناوري ارتباطات و اطلاعات(ICT) انجام شده است. وي گفت: يکي از راهبردها در زمينه ICT فروش اينترنتي فرآورده ها به مصرفکنندگان است ؛ بطوري که تاکنون بيش از 50 درصد از مصرفکنندگان عمده (که در هر بار خريد، به بيش از حجم يک نفتکش فرآورده نياز دارند) از طريق اينترنت فرآورده خود را تامين ميکنند.
عامري با تاکيد بر اينکه با کمک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بدنبال شناسايي مصرف کنندگان عمده هستيم، گفت: با همکاري همين ستاد، سايت «تجارت آسان» طراحي شده است و تمام مصرفکنندگان ميتوانند از طريق اينترنت درخواست خود را مطرح کنند و اين درخواستها بعد از رسيدگي از طريق مکانهاي تامينکننده فرآوردهها ارسال ميشود.
مديرعامل شرکت ملي پخش فرآوردههاي نفتي ادامه داد: بيش از چهار ميليون مصرف کننده در کشور تمام نيازهايشان را از بستر اينترنت تامين ميکنند و اين کار تحولي بزرگ در زيرساختها و استفاده از بسترهاي فناوري ارتباطات و اطلاعات ايجاد ميکند.
وي با ابراز خوشبيني از فعاليتهاي انجام شده در حوزه فناوري ارتباطات و اطلاعات تاکيد کرد: تکميل اين حلقه در جايگاههاي سوخت ماست؛ بطوريکه تا پايان سال 600 جايگاه به سامانه پرداخت الکترونيک وجه سوخت مجهز ميشوند.
عامري درباره مزيت هاي بهرهگيري از سامانه پرداخت الکترونيک وجه سوخت، ادامه داد: مصرفکنندگان با اتصال کارت هوشمند خود به يکي از کارتهاي عضو شتاب ميتوانند وجه سوخت را بطور الکترونيک پرداخت کنند؛ به اين ترتيب همزمان با اجرايي شدن طرح هدفمند کردن يارانهها که بتدريج قيمت سوخت را به قيمتهاي بينالمللي ميرساند، حجم زيادي از نقدينگي در جايگاهها کم مي شود.
وي با بيان اينکه قبول داريم هنوز زيرساختهاي فناوري ارتباطات و اطلاعات و دسترسي به اينترنت در برخي از مناطق آسان نيست، اظهار داشت: همزمان با اجراي سامانه پرداخت الکترونيک وجه سوخت، مذاکراتي با شرکت مخابرات انجام شده است و آنها قول دادهاند بسترهاي اينترنتي در همه مناطق ايجاد شود.
مديرعامل شرکت ملي پخش فرآوردههاي نفتي تاکيد کرد: هرچند تا پايان برنامه چهارم وزارت ارتباطات و فناوري موظف است دسترسي آسان به اينترنت را در کشور فراهم کند، اما معتقديم تا وقتي که زمينه استفاده از اين فناوري در کشور فراهم نشود و نيازي به وجود نيايد، اين کار عملي نميشود.
به گفته عامري، در برخي از مناطق ممکن است بسترهاي اينترنتي فراهم باشد، ولي هنوز مصرفکنندگان به استفاده از اينترنت عادت نکردهاند؛ در حالي که اجراي اين طرح ميتواند سبب افزايش رضايت مشتري، اصلاح الگوي مصرف، کاهش تردد براي دريافت سوخت ، نياز به مراجعه کمتر ارباب رجوع، 24 ساعته شدن خدمات و حذف زمان و مکان ارايه تسهيلات و خدمات شود.