به گزارش ایتنا حسن رضواني معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اين مطلب، اظهار كرد: با توجه به آمارها و مستندات موجود، اپراتورهاي تلفن همراه عملکرد مناسبي در حوزه توسعه کمي اين نوع از تلفن داشتهاند.
وي افزود: همين امر موجب ميشود تا بيش از پيش تلاش برروي کيفيت اين شبکه انجام شود و آن را به صورت مداوم ارتقاء دهند. او خاطر نشان کرد: در صورتي که شاخصهاي اپراتورها را يکسان در نظر بگيريم، کيفيت شبکههاي اين اپراتورها در جاهايي که پوشش دارند، در يک سطح قرار دارد اما با سطح مطلوب فاصله دارند.
رضواني با اشاره به برخي مشکلات اپراتورها در اين حوزه خصوصاً در شهرهاي بزرگ، تصريح کرد: نصب و راهاندازي ايستگاههاي جديد و برخي تداخلهاي فرکانسي از جمله مشکلاتي است که برروي کيفيت شبکه اپراتورهاي تلفن همراه تأثير ميگذارد.
وي با بيان اين مطلب که اين موضوع از سوي سازمان در حال پيگيري است ادامه داد: مکاتبات و همکاريهاي لازم در تهران از طريق شرکت ارتباط شهر که مسووليت ايجاد اين سايتها را دارد و در ديگر شهرهاي بزرگ کشور از طريق مناطق سازمان تنظيم مقررات براي تحقق نيازهاي اپراتورها در حال انجام است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات با بيان اين مطلب که پوشش جمعيتي و جادههاي ايرانسل نيز بر اساس تعداد شماره موجود تعريف شده است، تأکيد کرد: طبيعي است اگر بخواهد ميزان واگذاري پس از تاييد کميسيون تنظيم مقررات افزايش پيدا کند، بايد تعهدات پوشش جمعيتي و جادهيي نيز افزايش پيدا کند.
رضواني اظهار كرد: پوشش جمعيتي 85 درصدي در کل سالهاي پروانه، پوشش کل جادههاي اصلي، پوشش کل جادههاي بين فرمانداريها، پوشش کل جادههاي ريلي در طول سالهاي پروانه نيز از جمله تعهدات اپراتور اول است که تاکنون از نظر فني به تعهدات خود عمل کرده است.
وي درباره تعهدات پوششهاي جمعيتي توسط اپراتورها خاطر نشان کرد: با توجه به اطلاعات موجود اپراتور اول 92 درصد و اپراتور دوم 76 درصد از جمعيت کشور را تحت پوشش دارند که هر دو اپراتور، از برنامه پيشبيني شده جلوتر هستند.