۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۴۳
رييس سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي خبر داد:

نرم‌افزار جامع براي دانشگاه‌هاي كشور

نرم‌افزار جامع براي دانشگاه‌هاي كشور كه صدرصد ايراني طراحي شده از اقداماتي است كه در دولت قبل اتفاق افتاده و اكنون پياده‌سازي مي‌شود و مي‌تواند نسبت به نرم‌افزارهاي خارجي مفيدتر باشد.

عباس طائب - معاون وزير و رييس سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران - در مراسم امضاي تفاهم‌نامه با سازمان فن‌آوري اطلاعات ايران با بيان اين مطلب اظهار كرد: شبكه علمي كشور يكي از ضروريات كشور محسوب مي‌شود؛ براي اين كه مجموعه فعاليت‌هاي علمي داخل كشور بتوانند داخل يك شبكه قرار بگيرند و اطلاعات مربوط به كتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، پروژه‌هاي تحقيقاتي در حال انجام، بانك‌هاي اطلاعاتي، پژوهشي و آماري كه در داخل كشور ايجاد مي‌شود مانند بانك اطلاعات پايان‌نامه‌ها كه بسيار ارزشمند است، در اين شبكه علمي قابل تبادل خواهد بود.

وي افزود: استفاده از روش‌هاي آموزش مجازي كه در دانشگاه‌ها جاري شده، به دليل محدوديت‌هاي سرعت كه در حال حاضر وجود دارد، نمي‌تواند توسعه زيادي داشته باشد زيرا شبكه علمي وجود ندارد اما با برقراري اين شبكه اين توفيق را خواهيم داشت كه گستره بزرگ‌تري از دانشجويان مجازي را در مقاطع مختلف داشته باشيم و اين كمك مي‌كند به اين كه حذف كنكور زودتر تحقق يابد و ظرفيت‌هاي دانشگاهي بتوانند افزايش يافته و پاسخ خوبي به تقاضاي به حق مردم براي آموزش‌هاي عالي داده شود.

او اظهار كرد: بايد هرچه زودتر بحث ارتباطات خوب هدفمند تحت اتوماسيون بين دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي با وزارت علوم محقق شود كه اين شبكه علمي مي‌تواند به اين موضوع نيز كمك كند.

طائب توضيح داد كه سرمايه‌گذاري سنگيني از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري درباره نرم‌افزار جامع براي دانشگاه‌هاي كشور، در چهار سال گذشته انجام شده كه اين موضوع امروز به بار نشسته است.

او تصريح كرد كه نرم‌افزار جامع براي دانشگاه‌هاي كشور شامل طرح‌هاي پژوهشي، فعاليت‌هاي آموزشي دانشجويي، فرهنگي، حسابداري، اداري و مالي و همه فعاليت‌هايي است كه مي‌تواند در داخل دانشگاه‌ها انجام شود.

وي تاكيد كرد: با اين كار تمام دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي از يك نرم‌افزار واحد و بومي و ايراني استفاده خواهند كرد كه اين كار بسياري از فعاليت‌هايي كه در وزارت علوم انجام مي‌شود، مثل آمارگيري به روز را تسهيل مي‌كند.

رييس سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران با بيان اين كه يكي از ضرورت‌هايي كه همه كشورهاي پيشرفته از آن بهره‌مندند شبكه علمي كشور است، اظهار كرد: با لطف و عنايتي كه در سازمان فن‌آوري اطلاعات و وزارت ارتباطات نسبت به ما انجام شد، اميدواريم با زمانبندي مناسب و دقيق در دهه مبارك فجر اين شبكه را افتتاح كنيم.

وي ويديوكنفرانس‌هاي علمي را از نيازهاي ديگر دانست و گفت: شبكه علمي مي‌تواند به ويديوكنفرانس‌هاي علمي نيز سرويس بدهد و اين يك ضرورت و الويت براي كشور است و مسوولان ارشد كشور نيز به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايد اين كار هرچه زودتر تحقق يابد.

طائب در پايان اظهار اميدواري كرد كه با برنامه‌ريزي كه از چند سال قبل انجام شده، در استان تهران و در دهه فجر، كليه دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي و وابسته به وزارت علوم به اين شبكه ملحق شوند و بتوان آن را هرچه زودتر در سراسر كشور اجرايي كرد.

کد مطلب: 16395
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام