به گزارش ایتنا، شرکت AOL بر سر خرید دومین سایت خبری بزرگ آمریکا یعنی Huffington Post با این سایت به توافق رسید.
Huffington Post بعد از سایت New York Times به عنوان پر بینندهترین سایت خبری آمریکا محسوب میشود. AOL قرار است این سایت را به مبلغ ۳۱۵ میلیون دلار خریداری کند.
این خرید، قدرت خبری بسیار زیادی به AOL خواهد داد. سپتامبر سال گذشته نیز AOL شرکت TechCrunch و سایتهای اقماری آن را که در زمینه اخبار فناوری فعالیت میکنند خریداری کرده بود.
سایت خبری Huffington Post ماهانه در حدود ۲۶ میلیون ببننده منحصر به فرد دارد و بعد از سایت خبری New York Times که از حدود ۳۴ میلیون بیننده برخوردار است در جایگاه دوم قرار میگیرد.
AOL با این خرید جدید فعالیتهای خود در عرصه اطلاعرسانی را بسیار توسعه خواهد داد و شمار مراجعان ماهیانه مجموعه سایتهای AOL از جمله Engadget به ۱۱۷ میلیون بیننده در آمریکا و ۲۷۰ میلیون بیننده در سراسر جهان خواهد رسید.
بیننده منحصر به فرد یعنی کسی که از یک شناسه IP برای ورود به سایت استفاده می کند. اگر چنین بیینده ای چندین بار هم به یک سایت مراجعه کند، یک رکورد برای او در آمار سایت ثبت می شود.