ایتنا – کودکان و نوجوانانی که زیاد با اینترنت سروکار دارند، در خواندن متون از مهارتهای بیشتری برخوردارند.
تاکنون پژوهشهای بسیاری در خصوص اینترنت و تاثیرات آن بر زندگی فردی و اجتماعی انسانها انجام شده است.
از جمله این پژوهشها میتوان به مواردی اشاره کرد که در آنها از نقش اینترنت بر عملکرد قشر جوان و نوجوان رمزگشایی میشود.
به گزارش ایتنا به نقل از فاکس نیوز، تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته نشان میدهد کودکان و نوجوانانی که در اینترنت حضور فعالی دارند، نسبت به دیگر همسالان خود، از مهارتهای خواندن بیشتری برخوردار هستند.
یک آزمون بینالمللی خواندن که به صورت اینترنتی و توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه صورت گرفته، حاکی از آن است که دانشآموزانی که در منزل برای انجام تکالیف درسی و یا وبگردی از رایانه استفاده میکنند، از مهارتهای خواندن بهتر و بیشتری بهرهمندند.
در این پروژه تحقیقاتی مشخص شد که این موضوع در خصوص دانشآموزان پسر پررنگتر است.
اگر چه والدین ممکن است بعضاً از وبگردی کودکان خود ناخرسند باشند و حتی با گپزنیهای اینترنتی و وقتگذرانی در فیسبوک مخالفت ورزند ولی همه اینها در بهبود مهارت خواندن کودکان تاثیر مثبت دارد.
در این تست، آن دسته از دانشآموزانی که در منزل از رایانه استفاده میکنند، به امتیاز ۸۴ دست یافتند که این رقم برای دانشآموزان بدون رایانه ۴۸ بوده است.